نوشته شده توسط : javaneh

انکوباتور ها، دستگاه هایی هستند که اجزای چندگانه ای دارند که هرکدام وظایف مهمی در ایجاد شرایط مورد نیاز برای رشد و نگهداری میکروارگانیسم‌ ها و بافت ‌ها بر عهده خواهند داشت. قیمت آون آزمایشگاهی محفظه‌ی نگهدارنده کشت، با ساختار دوجداره از جنس استیل ضد زنگ، محیط داخلی را از محیط خارجی جدا می ‌کند و از نظر دما و رطوبت کنترل شده می باشد. سیستم کنترل دما با استفاده از هیتر های الکتریکی و سیستم سیرکولاسیون، دما را در تمام نقاط یکنواخت نگه می ‌دارد. سیستم کنترل رطوبت از طریق سنسور ها و یک مخزن آب مقطر فعالیت خود را آغاز می کند. همچنین وظیفه تبدیل آب به بخار و کنترل ورود آن به محیط را بر عهده دارد.

 همچنین، دستگاه هایی که به سیستم کنترل گاز ها مجهز هستند، از سنسور های اندازه‌ گیری سطح گاز ها برخوردار خواهند بود و ترکیب گازها را تنظیم می ‌کنند. این اجزا به صورت یکپارچه و هماهنگ با یکدیگر عمل کرده و شرایط محیطی مطلوبی را برای کشت و نگهداری انواع میکروارگانیسم ‌ها فراهم می ‌کنند.

در کل دستگاهای انکوباتور از واحدهای مختلفی تشکیل شده است که برخی از آنها عبارتند از:

 

  • محفظه اصلی

بدنه اصلی دستگاه انکوباتور متشکل از محفظه مکعب دو جداره با گنجایش 53 تا 600 لیتر است. دیواره خارجی از ورق های فولاد با پوشش رنگ الکترواستاتیک تشکیل شده در حالی که دیواره داخلی از استیل ساخته شده است. فضای بین دو دیواره با پشم شیشه پر شده است تا عایق دستگاه را فراهم کند. عایق از اتلاف گرما جلوگیری می کند و به نوبه خود باعث کاهش مصرف برق می شود و بدین ترتیب عملکرد روان دستگاه تضمین می شود.

 

  • درب

در تمام دستگاه های انکوباتور دربی برای بستن کابینت عایق بندی وجود دارد. درب نیز عایق بندی شده است. همچنین با شیشه ای ارائه می شود که مشاهده فضای داخلی دستگاه را در هنگام استفاده بدون ایجاد مزاحمت در محیط داخلی امکان پذیر می کند. یک دسته در قسمت خارجی درب وجود دارد که به باز و بسته کردن درب کمک می کند.

 

  • صفحه کنترل

روی دیواره خارجی دستگاه یک صفحه کنترل با تمام سوئیچ ها و نشانگرها وجود دارد که امکان کنترل پارامترهای دستگاه انکوباتور را فراهم می کند.

 

  • ترموستات

برای تنظیم دمای مطلوب دستگاه انکوباتور از ترموستات استفاده می شود. پس از رسیدن به دمای مورد نظر ، ترموستات به طور خودکار دستگاه انکوباتور را در آن دما حفظ می کند تا دما دوباره تغییر کند.

 

  • قفسه های سوراخ دار

برخی از قفسه های سوراخ دار به دیواره داخلی بسته شده اند که صفحات با محیط کشت روی آنها قرار میگرد. سوراخ های موجود در قفسه ها امکان حرکت هوای گرم در داخل داخل دستگاه را فراهم می کنند. در بعضی از دستگاه های انکوباتور ، قفسه ها قابل جابجایی هستند که باعث می شود قفسه ها به درستی تمیز شوند.

روش کار با دستگاه انکوباتور

استفاده از انکوباتور یک فرآیند کلیدی در آزمایشگاه‌ های علوم زیستی و تحقیقات بیولوژیکی است که نیاز به دقت و شناخت کامل نسبت به تنظیمات محیطی دارد. برای شروع، ابتدا دستگاه را در محیطی مسطح و خشک قرار داده و به منبع برق وصل کنید. سپس با استفاده از کلید پاور، دستگاه را روشن کنید. از ترموستات برای تنظیم دمای داخل دستگاه استفاده کنید. همچنین از عملکرد صحیح نمایشگر دیجیتال جهت نظارت دما، اطمینان داشته باشید. در این مرحله، می‌ توانید بستر کشت یا نمونه ‌های خود را داخل دستگاه قرار داده و درب را ببندید. اکنون با دقت، تنظیمات دستگاه را انجام داده و نظارت دائمی بر دما و شرایط محیطی را حفظ کنید. در پایان کار، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.

پس از ایجاد کشت ارگانیسم ها ، صفحات کشت باید در داخل دستگاه انکوباتور در دمای مطلوب و مدت زمان مورد نیاز قرار گیرند. در بیشتر آزمایشگاههای بالینی ، دمای معمول برای حفظ باکتریها 35-37 درجه سانتی گراد است.

 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اتاق چمبر برای چه نوع آزمون هایی کاربرد دارد؟

در مرحله تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) محصول، نمونه‌های اولیه یک محصول  در اتاق چمبر تحت آزمایش‌هایی قرار می‌گیرند تا قابلیت اطمینان، دوام، مقاومت در برابر شرایط مختلف اقلیمی و محیطی و رفتار آن در طول استفاده عادی مشخص شود.هود شیمیایی  هر گونه خرابی در این مرحله باعث می شود تا مهندسان عیوب محصول را بررسی کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

نوع و تعداد تست ها بسته به صنعت متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از بخش‌های صنعت خودرو ممکن است بر دوام رنگ تأکید کنند، در حالی که بخش‌های دیگر استرس را آزمایش می‌کنند و تحلیل ساختاری را انجام می‌دهند. آزمایش در صنعت مدرن ضروری شده است. در زیر لیستی از اشکال رایج آزمایش آورده شده است.

آزمایش در صنعت مدرن ضروری شده است. در زیر لیستی از اشکال رایج آزمایش آورده شده است.

انواع آزمون ها:

  • تست دما:

رایج ترین تست با اتاق چمبر استرس محصول است زیرا نوسانات دما باعث انبساط یا انقباض محصول می شود. نوع محصول مورد آزمایش میزان تغییرات دما را تعیین می کند. دما می تواند از -112 درجه فارنهایت تا 482 درجه فارنهایت (80- درجه سانتیگراد تا +250 درجه سانتیگراد) متغیر باشد.

  • تست رطوبت:

دومین شکل رایج تست رطوبت محیطی است که می‌تواند بر عملکرد داخلی یک محصول تأثیر بگذارد. رطوبت یا نشت می تواند منجر به اکسیداسیون و خوردگی شود.

  • تست سن تسریع شده:

از مجموعه ای از شرایط جوی برای تسریع روند پیری استفاده می کند تا مشخص کند محصول چقدر دوام خواهد داشت. عمدتاً با محصولات جدیدی که روند پیری طبیعی را طی نکرده اند استفاده می شود. طیف کامل آزمایش ها از دما و رطوبت گرفته تا لرزش و لرزش استفاده می شود. نمودار زیر نموداری از روند پیری شار نوری یک چراغ LED است.

  • Agree Testing تست:

دما و رطوبت را با تست ارتعاش ترکیب می کند. تغییرات دمایی سریع با رطوبت متغیر ایجاد می کند. تست ارتعاش واکنش محصول را هنگام حمل یا جابجایی اندازه گیری می کند.

  • تست شوک حرارتی:

آزمایشی است که قابلیت اطمینان یک محصول را در طول تغییرات سریع دما، که شدیدتر از محدوده مورد انتظار یک محصول است، تأیید می کند. برای تعیین ترک خوردگی و استحکام مواد چسبنده استفاده می شود.

  • تست ارتفاع:

سازگاری و قابلیت اطمینان یک نمونه را تحت فشار کم، دمای بالا و ارتفاع بالا در حالی که پارامترهای عملکرد الکتریکی را اندازه‌گیری می‌کند، آزمایش می‌کند. این اتاق‌های آزمایش وسایل نقلیه، رایانه‌ها و قطعات الکترونیکی را برای شرایط کوهستانی بالا و همچنین بسته‌بندی برای حمل و نقل هوایی آزمایش می‌کنند.

  • تست باران:

شرایط خیساندن و بارانی را شبیه سازی می کند. آنها از محفظه های ضد آب برای آزمایش اسپری آب استفاده می کنند و دارای سیستم های گردش خون مستقل هستند. تزریق آب توسط نازل های دارای دبی سنج برای تنظیم آب مصرفی انجام می شود.

  • لرزش‌های الکترودینامیکی یا سیستم‌های لرزاننده:

شوک، لرزش و غربالگری استرس را برای تجزیه و تحلیل خرابی بردهای PCB الکتریکی، تراشه‌های تلفن همراه، تجهیزات هوافضا، هواپیماهای نظامی، قطعات خودرو، تانک‌ها و سلاح‌ها و تجهیزات سنگین انجام می‌دهند.

  • آزمایشات آزمایش تشعشع الکترومغناطیسی:

برای جریان امواج الکترومغناطیسی از یک محصول، توسط چندین کشور مورد نیاز است و باید به طور مکرر در مدل های تولیدی انجام شود.

  • تست خوردگی چرخه ای:

فرآیند خوردگی را در شرایط آزمایشگاهی تسریع می کند و به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می شود. مواد ممکن است غوطه ور شوند، خشک شوند یا اسپری شوند. این آزمایش پیچیده است و شامل چندین فرآیند قرار گرفتن در معرض است.

  • تست نمک پاشی:

یکی دیگر از تست های خوردگی تسریع شده است که نمونه را در معرض یک نمک پاششی یا مه نمک قرار می دهد. محفظه آزمایش نمونه را در معرض استفاده مداوم و غیرمستقیم مه یا اسپری قرار می دهد.

  •  Climactic Testing:

آزمایشی است که یک تنظیم کنترل شده برای انواع شرایط آب و هوایی برای تعیین قابلیت اطمینان و طول عمر یک محصول ایجاد می کند. آزمایش آب و هوا شامل بسیاری از اشکال دیگر آزمایش مانند دما، رطوبت، خوردگی و شن و غبار است.

  • تست شن و غبار:

نوعی آزمایش است که ماسه، گرد و غبار و سایر آلاینده‌های احتمالی را با سرعت بالا در محفظه آزمایش به گردش در می‌آورد. تعداد ذرات و سرعت مطابق با مشخصات از پیش تعیین شده برای مواد آزمایش شده تنظیم می شود.

  • آزمایش خلاء:

عمدتاً بر روی تجهیزات مورد استفاده در فضای بیرونی یا فرآیندهایی انجام می شود که شامل خشک کردن خلاء یا پوشش است.

  • آزمایش سیتوژنتیک:

برای تست های خشک کردن لام برای ایجاد نمونه های سلولی درجا و غیر درجا طراحی شده است. برای بهترین نتایج، کنترل دما و رطوبت باید شرایط محیطی را برای گسترش کروموزوم تکرار کند. نتایج تجزیه و تحلیل کروموزوم تا حد زیادی به شرایطی بستگی دارد که در آن تبخیر متیل استات یا تثبیت کننده های اتیل استات اتفاق می افتد.

  • تست پایداری:

نوعی آزمایش است که برای ارائه شواهدی در مورد چگونگی تغییر کیفیت دارو در طول زمان تحت تأثیر عوامل مختلف محیطی و جوی طراحی شده است. رایج ترین عوامل دما، رطوبت و نور هستند. نتایج آزمایش، توصیه هایی را برای شرایط نگهداری، زمان آزمایش مجدد و ماندگاری بیان می کند. دستورالعمل های آزمایش در Q1A(R2) اداره داروی فدرال (FDA) با عنوان “تست پایداری مواد و محصولات دارویی جدید” مشخص شده است. به غیر از تست پایداری نور، سایر تست‌های پایداری دارو شامل تسریع، متوسط، انجماد و ذوب، نگهداری حجیم و دوره پس از باز شدن (PAO) است. یکی از الزامات دیگر FDA تاریخ انقضا است که باید توسط تست پایداری بلادرنگ (RT) پشتیبانی شود.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

  • Excursion Testing:

یک آزمایش محصول دارویی حساس به دما است که در آن محصول در معرض دمای خارج از محدوده نرمال ارائه شده برای حمل و نقل و نگهداری قرار می گیرد. دشواری سفرها این است که می توانند در هر زمان اتفاق بیفتند، به این معنی که حمل و نقل آسیب پذیرترین زمان برای توزیع دارو است. دشواری تست گشت و گذار در این است که هیچ وسیله ممکنی برای پیش بینی اینکه چه شرایطی یک سفر را ایجاد می کند وجود ندارد. بلایا، تغییرات آب و هوا، و برخورد نادرست همگی می توانند به گشت و گذار منجر شوند. بهترین آزمایش‌ها با تنظیم اساسی و اصلاح شرایط ذخیره‌سازی احتمالی به عنوان بخشی از آزمایش پایداری، سرعت تخریب شیمیایی یا سایر تغییرات احتمالی را افزایش می‌دهند.

  • غربالگری استرس یا غربالگری استرس محیطی (ESS):

همه محصولات باید عملکرد بالا را در طول چرخه سودمندی خود حفظ کنند و پارامترهای عملکرد اصلی خود را حفظ کنند. در آزمایش ESS، محصولات در معرض آزمایش‌های حرارتی قرار می‌گیرند تا عیوب پنهان، خطاهای تولید یا مرگ و میر نوزادان محصول را در معرض خطر قرار دهند. این فرآیندی است که در بالادست تولید برای اصلاح مشکلات و بهبود کیفیت محصول تکمیل می شود.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

دندان نیش نهفته به چه دندانی گفته می‌شود؟

در افراد سالم، دندان‌ها و به خصوص دندان نیش به طور کامل رشد کرده و تاج آنها از بالای لثه نمایان می‌شود.متخصص لمینت دندان رشت  اما گاهی اوقات رشد دندان به گونه‌‌ای است که داخل لثه پنهان می‌ماند. این اتفاق گاهی اوقات در دندان نیش افراد اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل هم به دندان نیشی که از لثه بیرون نیاد، دندان نیش نهفته گفته می‌شود.

موقعیت دندان نیش نهفته به چه صورت است؟

دندان نیشی که به صورت نهفته در لثه باقی می‌ماند، معمولا در دو موقعیت زیر قرار می‌گیرد:

  1. موقعیت عمودی در چنین موقعیتی، دندان نیش معمولا تا یک سوم میانی ریشه دندان پیش رشد کرده‌اند و در همان موقعیت متوقف شده‌اند. در واقع، این دندان‌ها به صورت عمودی در یک سوم میانی ریشه دندان پیش کناری خود قرار گرفته اند.
  2. موقعیت افقی زمانی که یک دندان به صورت افقی رشد کرده باشد، چنین موقعیت به خود می‌گیرد. با توجه به اینکه دندان نیش در قوس فکی قرار گرفته است، گاهی اوقات به این صورت نیز قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه در مورد چنین موقعیتی این است که امکان وارد شدن آسیب به دندان کناری خیلی بالاتر از موقعیت عمودی خواهد بود.

انواع دندان نیش نهفته

معمولا انواع دندان نیش نهفته را به دو گروه طبقه بندی می‌کنند:

  1. نهفتگی لبیال

    این نوع نهفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که لثه بیمار فضای کافی برای رشد صحیح به دندان نیش دهد و دندان نیش به سمت لب یا گونه بیمار متمایل شود. در واقع به دلیل انحرافی که در مسیر رشد دندان اتفاق می‌افتد، دندان به طور کامل از لثه بیرون نخواهد بود.

  2. نهفتگی پالاتالی

    این نوع نهفتگی نیز همانند نمونه قبلی اتفاق می‎‌افتد؛ فقط تنها تفاوت آن این است که به جای رشد لبیالی، به سمت داخل دهان رشد می‌کند. به همین دلیل هم ممکن است فقط نوک تاج از لثه خارج شود.

آیا عارضه دندان نیش نهفته شایع است؟

دقت داشته باشید که عارضه نهفتگی در کل یک عارضه خیلی شایع در بین بیماری‌های دهان و دندان نیست. اما در بین دندان‌هایی که در فک یک بیمار وجود دارد، ممکن است این عارضه در برخی از دندان‌ها بیشتر نمایان شود.
دندان نیش نسبت به سایر دندان‌های قدامی، بیشتر پیش می‌آید که به صورت نهفته باقی بماند. اما بیشتر در دندان‌های عقل این مسئله دیده می‌شود. به همین دلیل هم شاید زیاد چنین مشکلی را برای دندان نیش در اطرافیان خود مشاهده نکنید.

علائم نهفتگی دندان نیش

نهفته ماندن دندان نیش می‌تواند همراه با علائم زیر باشد:

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. باقی ماندن دندان‌های نیش شیری در صورتی که در یک طرف دندان نیش دائمی رشد کرده باشد، اما در طرف دیگر دندان نیش شیری باقی مانده باشد، احتمال نهفته ماندن این دندان وجود دارد.
  2. تورم در صورتی که دندان نیش در لثه نهفته بماند، آن ناحیه با تورم همراه خواهد بود. در چنین کیس‎هایی، لثه اطراف به صورت متورم باقی می‌ماند.
  3. قرمزی دقت داشته باشید که باقی ماندن دندان نیش در لثه می‌تواند سبب قرمزی لثه آن ناحیه شود. حتی در برخی از کیس‌ها، به دلیل موقعیت بد این دندان نهفته، خونریزی هم قابل انتظار است.
  4. سردرد و درد مبهم در فک ریشه دندان کانین، بلندترین ریشه در بین تمامی دندان‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل هم در صورتی که به صورت نهفته باقی بماند، می‌تواند باعث سردرد و یکسری درد مبهم در فک بیمار شود.
  5. مشکل در جویدن زمانی که بیمار یک دندان نیش نهفته داشته باشد، در هنگام جویدن غذا با مشکل مواجه می‌شود. به خصوص زمانی که فرد بخواهد دهان خود را باز کند، با درد همراه خواهد بود.


:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آیا پوسیدگی دندان عقل شایع است؟

دقت داشته باشید که دندان عقل جزو خلفی‌ترین دندان‌ها به شمار می‌رود.کامپوزیت در رشت به همین دلیل مسواک زدن و رعایت بهداشت آن ناحیه برای فرد خیلی سخت‌تر از سایر دندان‌ها است. با توجه به این توضیحات، این دندان جزء دندان‌هایی است که نسبت به سایر دندان‌ها، خیلی سریع‌تر دچار پوسیدگی می‌شود.

علائم پوسیدگی دندان عقل

پوسیدگی دندان عقل با یک سری علائمی همراه است. این علائم می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. دندان درد درد دندان جزء شایع‌ترین علائم پوسیدگی دندان است. دندانی که دچار پوسیدگی شدید می‌شود، معمولا با درد زیادی همراه است. معمولا این درد در خواب و در شب‌ها به سراغ فرد می‌آید.
  2. حساسیت دندان اگر دندان عقلتان دچار پوسیدگی شده باشد، هنگام قرار گرفتن یک ماده غذایی گرم یا سرد، ممکن است با ناراحتی و درد زیادی همراه باشد. این حساسیت گاهی اوقات به قدری است که فرد نمی‌تواند برای یک ثانیه هم بستنی یا یک ماده گرم یا سرد را روی دندان خود نگه دارد.
  3. وجود لکه‌های سیاه و قهوه‌ای رنگ دندان عقلی که پوسیده شده باشد، معمولا دچار تغییر رنگ می‌شود. البته لکه‌های سیاه و قهوه‌ای همیشه روی دندان دیده نمی‌شوند. بیشتر زمانی مشاهده می‌شوند که پوسیدگی از سطح دندان شروع شده باشد.
  4. بوی بد دهان زمانی که دندان عقل شما پوسیده شود، باکتری‌ها در آن ناحیه تجمع زیادی پیدا می‌کنند. باکتری روی دندانی که دچار پوسیدگی شده است، اسید تولید می‌کنند و مقداری از بافت دندان را هم حل خواهند کرد. همین مسئله سبب می‌شود تا دهان فرد بوی بدی بگیرد.
  5. وجود حفره در دندان وجود حفره‌های کوچک یا بزرگ در دندان عقل نشان دهنده پوسیدگی آن است. دقت داشته باشید که باکتری‎ها با حل کردن بافت دندان، چنین حفراتی را به وجود می‌آورند. گاهی اوقات که پوسیدگی در عمق دندان به وجود می‌آید، با یک فشار اندک ممکن است دندان بشکند؛ این مسئله به دلیل وجود همین حفرات در دندان هستند.

علل پوسیدگی دندان عقل چیست؟

 

علت ایجاد پوسیدگی در دندان عقل می‌تواند متفاوت باشد. بسته به فرد و سبک زندگی وی، ممکن است هر یک از علل زیر سبب چنین مشکلی برای دندان عقل شوند:

  1. خوردن مواد غذایی شیرین با توجه به اینکه عامل اصلی پوسیدگی قند است، خوردن مواد شیرین باعث چنین مشکلی برای دندان عقل می‌شوند.
  2. عدم رعایت بهداشت عدم رعایت بهداشت می‌تواند تاثیر زیادی در خراب شدن دندان عقل داشته باشد. دقت داشته باشید که دندان عقل در موقعیتی است که مسواک زدن آن کمی سخت است و باید با دقت آن ناحیه را تمیز کنید. در غیر این صورت، علی رغم زدن مسواک هم ممکن است دچار پوسیدگی شود.
  3. استعمال دخانیات در صورتی که فرد سیگار یا هر ماده مخدر دیگری استفاده کند، می‌تواند سبب پوسیدگی در این دندان شود. به همین دلیل هم این مشکل در افراد سیگاری بیشتر است.
  4. خشکی دهان افرادی که به دلیل سایر بیماری دچار خشکی دهان هستند، بیشتر با این مشکل مواجه می‌شوند. این موضوع به این دلیل است که بزاق در دهان فرد جریان نمی‌یابد و باکتری‌ها بیشتر در آن ناحیه تجمع پیدا می‌کنند.
  5. عدم دریافت فلوراید در صورتی که فرد از طریق رژیم غذایی، فلوراید کافی دریافت نکند، ممکن است این عارضه، زودتر به سراغش بیاید. به این دلیل که فلوراید در افزایش مقاومت دندان نسبت به پوسیدگی تاثیر دارد و در صورتی که مقدار دریافتی آن کمتر باشد، چنین مشکلی سریع‌تر به وجود می‌آید.

روش‌های درمان پوسیدگی دندان عقل

درمان پوسیدگی دندان عقل نسبت به سایر دندان‌ها به صرفه نیست. اما دندانپزشک بسته به شرایطی که خود بیمار دارد، ممکن است روش‌های زیر را توصیه کند:

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. پر کردن دندان

    در صورتی که دندان عقل دچار پوسیدگی خفیفی شده باشد که به بافت پالپ آسیب نزده باشد، می‌تواند همانند سایر دندان‌ها، از این روش درمانی استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که با توجه به اینکه نمی‌توان بهداشت دندان عقل را به خوبی رعایت کرد، ممکن است بعد از مدت کوتاهی دوباره پوسیده شود و تمام درمان‌های قبلی بیهوده شوند. با مراجعه به مطلب پر کردن دندان عقل می‌توانید آگاهی کاملی در خصوص شرایط ترمیم برای این دندان به دست آورید.

  2. عصب کشی

    در صورتی که دندانپزشک با توجه به شرایط سایر دندان‌های فرد، چنین درمانی را ضروری بداند، می‌توان از این روش هم استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که درمان ریشه دندان عقل با توجه به وضعیت ریشه‌ها، خیلی سخت‌تر از سایر دندان‌ها است و در خیلی از مواقع نیز ممکن است با شکست مواجه شود.

  3. کشیدن دندان

    در اکثر مواقع، دندانپزشکان توصیه می‌کنند این دندان را از دهان خارج کنید. به این دلیل که نگهداری آن خیلی سخت است و ترمیم آن نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد. به همین دلیل هم شاید بهترین و به صرفه‌ترین روش، کشیدن دندان عقل باشد.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از عوارضی که پس از انجام این درمان ممکن است رخ دهد، زخم شدن لثه است. متخصص لمینت دندان رشت در پی آن احتمال دارد خونریزی‌های جزئی لثه را تجربه کنید. این عارضه به ویژه زمانی که جرم گیری عمیق انجام می‌دهید، بیشتر بروز پیدا می‌کند.
این اتفاق نگران کننده نیست و تنها پس از آن باید یک سری مراقبت‌ها را انجام دهید. مراقبت‌هایی مانند مسواک زدن دندان ها با مسواک نرم و به آرامی، شستشوی دهان با دهانشویه و همچنین محلول آب نمک ولرم جزء این موارد هستند. به بهبودی سریع‌تر زخم لثه کمک کرده و از عفونت آن پیشگیری می‌کنند.

چگونه می‌توانم به کاهش درد و ناراحتی پس از جرم گیری دندان کمک کنم؟

با رعایت نکات زیر می‌توانید به کاهش درد و حساسیت پس از جرم گیری کمک کنید:

  1. سعی کنید تا دو روز پس از جرم گیری، دندان‌های خود را به آرامی و با ملایمت مسواک بزنید.
  2.  استفاده از نخ دندان در روز اول جرمگیری می‌تواند موجب خونریزی شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که روز اول پس از انجام این درمان از نخ دندان استفاده نکنید.
  3. برای شستشوی دهان خود از دهانشویه و محلول آب نمک استفاده کنید.
  4. در صورتی که دندانپزشک برای تسکین درد و یا پیشگیری از التهاب دارویی را برای شما تجویز کرده است، آن را به موقع و در دوز مشخص شده مصرف کنید.
  5. مصرف سیگار و سایر دخانیات می‌تواند موجب ملتهب و حساس‌تر شدن دندان‌ها و لثه‌هایتان شود. بنابراین تا چند روز پس از جرم گیری از مصرف آنها اجتناب کنید.
  6. مسواک زدن با استفاده از مسواک نرم و همچنین خمیر دندان مخصوص دندان‌های حساس می‌تواند میزان حساسیت و ناراحتی را کاهش دهد.
  7. از مواد غذایی و نوشیدنی‌های با دمای معتدل (نه داغ و نه سرد) استفاده کنید.

آیا جرم گیری سبب لق شدن دندان‌ها می‌شود؟

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که جرم گیری باعث لق شدن آنها می‌شود. دلیلی که باعث می‌شود افراد چنین تصور نادرستی پیدا کنند این است که که جرم از بین دندان‌ها برداشته شود. افراد احساس می‌کنند که فضای خالی ایجاد شده و یا دندان‌هایشان لق شده است.
البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بعد از جرمگیری ممکن است واقعا دندان لق شود. این موضوع به این دلیل است که جرم سبب نگه داشته شدن دندان شده است. در چنین شرایطی، لق شدن دندان بهتر از این است که جرم سبب مشکلات بیشتر شود.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


لازم است بدانید که در برخی موارد لق شدگی دندان از قبل اتفاق افتاده است. در واقع به دلیل از بین رفتن مقداری از بافت لثه و یا تحلیل رفتن استخوان فک بر اثر بیماری‌های دهان اتفاق افتاده است. اما فرد متوجه آن نشده است.
پس از جرم گیری به این دلیل که جرم تجمع یافته بین دندان و لثه برداشته می‌شود، آن فضا خالی شده و لق شدگی دندان بیشتر احساس می‌شود و بیمار به اشتباه فکر می‌کند که علت آن، جرم گیری است.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

 همزن آزمایشگاهی

همزن الکتریکی آزمایشگاهی یک دستگاه کوچک اما قدرتمند در آزمایشگاه‌ها است که به منظور مخلوط کردن و هم زدن مواد مختلف استفاده می‌شود. هود لامینار این دستگاه دارای سرعت‌های مختلف و قابلیت تنظیم دور است که به کاربر اجازه مخلوط مواد به صورت یکنواخت و متجانس را می‌دهد.

انواع همزن آزمایشگاهی

همزن‌های آزمایشگاهی را می‌توان بر اساس نحوه عملکرد و ویژگی‌های خاص به 6 دسته زیر تقسیم بندی کرد:

1. همزن دستی یا میکسر

این همزن‌ها به عنوان یک ابزار ساده و قابل حمل برای هم زدن محلول‌ها و مواد در ابعاد کوچک استفاده می‌شوند و اغلب دارای سرعت‌های قابل تنظیم هستند.

2. همزن مغناطیسی یا مگنتیک استیرر

این همزن‌ها از مکانیزم مغناطیسی برای حرکت دادن میکرومغناطیس‌ها در زیر نمونه استفاده می‌کنند و به صورت خاص در آزمایشگاه‌های بیوشیمی و بیولوژی مولکولی کاربرد دارند.

3. همزن مکانیکی یا مغازه ای

این همزن‌ها از قدرت مکانیکی و سرعت دوران تیغه‌ها برای هم زدن و مخلوط کردن مواد استفاده می‌کنند و در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، شیمیایی و دارویی کاربرد دارند.

4. همزن اولتراسونیک یا اولتراسونیک استیرر

این همزن‌ها از امواج اولتراسونیک برای شکستن و هم زدن مواد استفاده می‌کنند و در زمینه‌های بیوتکنولوژی، بیولوژی مولکولی و نانو تکنولوژی کاربرد دارند.

5. همزن توربینی یا هوادهی

این همزن‌ها از جریان هوا برای هم زدن مواد استفاده می‌کنند و در صنایع غذایی و شیمیایی کاربرد دارند.

6. همزن ویسکوزیته سنج یا رئولوگی متر

این همزن‌ها برای اندازه‌گیری و تعیین ویسکوزیته مواد استفاده می‌شوند و در زمینه‌های پژوهشی و صنعتی کاربرد دارند.

همزن‌های آزمایشگاهی با امکانات و ویژگی‌های مختلفی از جمله قابلیت تنظیم سرعت، قدرت موتور، حجم نمونه، جنس تیغه و قابلیت حرارتی تولید می‌شوند و انتخاب آن‌ها در هر آزمایش و تحقیق به نیاز و نوع کاربری در آزمایشگاه بستگی دارد.

مزایای همزن آزمایشگاهی

همزن‌های آزمایشگاهی دارای مزایای بسیاری از جمله موارد زیر می‌باشند:

  • به دلیل وجود حرکت دورانی در تیغه‌های همزن‌های آزمایشگاهی، این دستگاه‌ها مواد را با صورت یکنواخت و متجانس مخلوط می‌کنند.
  • اکثر همزن‌های آزمایشگاهی دارای قابلیت تنظیم سرعت هستند که با توجه به نیاز آزمایش و مواد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • همزن‌های آزمایشگاهی دستگاه‌های کوچک و ساده‌ای هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را حمل و استفاده کرد.
  • همزن‌های آزمایشگاهی موجب صرفه جویی زمان در تهیه نمونه‌ها و مواد می‌شوند. در نتیجه با استفاده از آن‌ها می‌توان زمان تحقیقات و آزمایش‌ها را کاهش داد.
  • همزن‌های آزمایشگاهی دارای کاربرد‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه شیمی، مهندسی مواد، صنایع دارویی و غذایی و… هستند.
  • همزن‌های آزمایشگاهی نمونه‌ها را به صورت یکنواخت تولید می‌کنند و این موضوع می‌تواند سهولت امکان کنترل کیفیت مواد و محصولات را افزایش دهد.

کاربرد‌های همزن آزمایشگاهی

همانطور که گفته شد، همزن‌های آزمایشگاهی کاربرد‌های بسیار وسیعی دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه مواد محصولات آرایشی و بهداشتی

از همزن‌ها در صنایع آرایشی و بهداشتی به منظور تهیه کرم‌ها، لوسیون‌ها و شامپوها استفاده می‌شود.

  • تهیه نمونه‌های خاک و زمین

از همزن‌ها در زمینه‌های کشاورزی، باغبانی و محیط زیست به منظور تهیه نمونه‌های خاک و مواد زمین استفاده می‌شود.

  • تهیه نمونه ها

از همزن‌ها در آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک، مواد و… به منظور تهیه نمونه‌های آزمایشی استفاده می‌شود.

  • تهیه امولسیون

از همزن‌ها در صنایع غذایی و آرایشی به منظور تهیه امولسیون‌ها و مواد مخلوط دوفازی استفاده می‌شود.

  • تهیه محلول

از همزن‌ها به منظور تهیه محلول‌ها و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.

  • هم زدن سلول ها

از همزن‌ها در زمینه‌های بیوشیمی، بیولوژی مولکولی و کشاورزی به منظور هم زدن محلول‌های آزمایشی و شکستن سلول‌ها استفاده می‌شود.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/

  • آزمایش‌های کنترل کیفیت

از همزن‌ها در صنایع غذایی، دارویی و… به منظور تهیه نمونه‌ها و تست‌های کنترل کیفیت استفاده می‌شود.

  • تهیه مواد نانو

از همزن‌های اولتراسونیک به منظور تهیه مواد نانو و کاهش اندازه ذرات استفاده می‌شود.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

علل موفق نبودن عصب کشی

 

۱. کانال های فرعی یا اضافه

در مواقعی مجرای ریشه دندان دارای چند شاخه می شود و تشخیص این شاخه ها کار راحتی نمی باشد. متخصص لمینت دندان رشت به این دلیل احتمال دارد که درمان شاخه ای با موفقیت صورت گیرد در حالی که شاخه ای دیگر اصلا مورد توجه قرار نگیرد.

۲. توجه نکردن به مجراهای ریشه

احتمال این کانال های دندان بیشتر از تعداد تشخیص داده شده باشد وجود دارد و در این مواقع به ویژه در هنگامی این کانال ها کوچک باشند، شناسایی نمی شوند و درمانی صورت نگرفته و باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند.

۳. وجود ترک در دندان ها

فضاهایی که در دندان ها سبب تجمع باکتری ها می شوند، ترک های دندانی هستند. بر خلاف کانال های ریشه که امکان تمیز کردن و درمان آن ها وجود دارد، ترک های دندانی را نمی توان درمان کرد و در صورتی که عفونت ایجاد شود، مشکلات بسیاری می تواند پدید آید.

۴. زمانی که محل عمل باز شود

حفره ی ایجاد شده در تاج دندان که توسط دندانپزشک پانسمان و یا ترمیم شده است، احتمال دارد به تدریج با مشکل رو به رو شود. در این حالت امکان ورود مجدد باکتری ها به کانال و ایجاد عفونت، وجود دارد.

۵. ترمیم نامناسب دندان

اگر ترمیمی که بعد از پایان درمان ریشه قرار داده می شود، ناقص و یا نامناسب باشد، امکان ورود دوباره ی آلودگی ها به دندان را فراهم می کند که این وضعیت به نشت تاجی معروف است که دلیل عمده ی شکسته شدن مجرای ریشه می باشد.

۶. نبود مهارت بالینی

همواره انجام درمان توسط متخصص در زمینه ی درمان ریشه با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. این احتمال هم که درمان ریشه موفق بوده است ولی دندان مشکلاتی به دلایل دیگری داشته است، وجود دارد.

دندان شیری چگونه عصب کشی می شود؟

پالپوتومی نام روشی است که در آن حفره پالپ دارای التهاب از دندان کودک خارج می شود که دلیل ملتهب شدن آن غالبا به خاطر پوسیدگی و یا خرابی دندان می باشد. برای درمان و از بین بردن عفونت دندان، باکتری ها باید از این حفره خارج شوند که به این فرایند عصب کشی دندان کودکان گفته می شود.

عوارض عصب کشی دندان شیری

  •  جهت پاک شدن ریشه دندان از مایعی استفاده می شود که احتمال دارد با ورود به بافت های کناری، تورم و یا عفونت ایجاد کند.
  •  گیر کردن نوک ابزار دندانپزشکی در ریشه دندان
  •  ایجاد چرک میان عصب و سینوس به وجود آمده
  •  احتمال این که بافت مربوطه کاملا خارج نشود و یا ریشه به خوبی پر نشود، وجود دارد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

مزایای عصب کشی دندان شیری

  •  به دلیل این که پوسیده شدن دندان و ایجاد سوراخ در آن درد بسیار زیادی دارد و می تواند در خوابیدن شبانه کودکان اختلال به وجود بیاورد، عصب کشی دندان می تواند راه حل مناسبی برای درمان این مشکلات باشد.
  •  وجود دندان های شیری به منظور خوردن غذا، حرف زدن و حفظ فضا برای رویش مرتب دندان های دائمی بسیار مهم است. بنابراین با عصب کشی می توان این دندان ها را حفظ کرد.
  •  در صورتی که به کمک مواد همرنگ، دندان پر شود، از نظر ظاهری دندان عصب کشی شده کاملا مانند دندان های طبیعی می باشد.
  •  از وارد شدن فشار اضافی به سایر دندان ها خودداری کرده و سبب ساییده نشدن دندان ها می شود.
  •  در صورتی که در زمان مناسب عصب کشی دندان کودکان اتفاق نیفتد، در نهایت ایجاد ترک و آبسه چرکی در ریشه دندان اتفاق می افتد که می تواند در آن زمان کودک را از فعالیت های درسی و … خود عقب بیندازد.


:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

به طور کلی شرکت ها را می توان به چهار نوع تقسیم کرد :
الف- شرکت های تعاونی ؛
بنا بر ماده 2 قانون شرکت های تعاونی ( ق. ش. ت ) ، شرکت  تعاونی شرکتی است متشکل از اشخاص حقیقی و یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی شرکاء از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان و تشویق به پس انداز تشکیل می شود. ثبت شرکت مسئولیت محدود اقسام شرکت های تعاونی عبارت است از : تعاونی تولید ، تعاونی مصرف ، تعاونی سهامی عام و تعاونی فراگیر ملی.
ب- شرکت های تجاری ؛
شرکت های تجاری بر هفت نوع است که عبارتند از :
1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
گروه بندی شرکت های تجاری :
1- شرکت های سرمایه  ( شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود )
2- شرکت های اشخاص ( شرکت تضامنی ، شرکت نسبی )
3- شرکت های مختلط  ( شرکت مختلط غیر سهامی ، شرکت مختلط سهامی )
ج- شرکت های مدنی ؛
" شرکت مدنی " ، شرکتی است که در نتیجه عقد یا قرارداد ، دو یا چند نفر مال مشترکی را تحصیل و اداره کرده و در عوائد آن شریک باشند. مانند شراکت ورثه در منزل و یا زمین زراعی
د- شرکت های دولتی .
با توجه به تعریف شرکت دولتی در قانون محاسبات عمومی ، می توان شرکت دولتی را چنین تعریف کرد : " شرکت دولتی، واحد سازمانی مشخص است که با اجازه قانون به صورت شرکت ایجاد می شود و بیش از پنجاه درصد سرمایه آن متعلق به دولت است. هر شرکت تجاری که از طریق سرمایه گذاری شرکت های دولتی ایجاد شود، مادام که بیش از پنجاه درصد سهام آن متعلق به شرکت های دولتی باشد، شرکت دولتی تلقی می گردد".
شرکت های دولتی ، ممکن است بنا بر برخی از ضرورت های اقتصادی و مصلحت های سیاسی و فرهنگی، مانند ضعف و ناتوانی بخش خصوصی به وجود آیند. این شرکت ها گاه نتیجه مصادره شرکت های خصوصی یا ملی کردن برخی از صنایع بزرگ است.
همان طور که می دانید، شرکت های تعاونی به موجب مقررات قانون بخش تعاونی و آیین نامه اجرایی آن و سایر آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط، تشکیل و اداره می شوند. به علاوه در مواردی که لازم باشد، از مقررات قانون تجارت، قانون مدنی و سایر قوانین و مقررات درباره آن ها استفاده می شود. شرکت های تجاری طبق قانون تجارت مصوب 1311 و لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 و آیین نامه ها و نظامنامه های مربوط، تشکیل و اداره می شوند و در صورت لزوم، رعایت مقررات قانون مدنی و سایر قوانین و مقررات مربوط درباره آن ها لازم است. مقررات مربوط به تشکیل و اداره شرکت های مدنی در قانون مدنی بیان شده است و در صورت لزوم سایر قوانین و مقررات نیز باید درباره آن ها اجرا شود.


شرکت های دولتی به موجب ماده 300 لایحه اصلاحی مذکور، تابع قوانین تاسیس و اساسنامه های خویش اند و عنداللزوم از قوانین مربوط، در اداره امور آن ها استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

برای حفظ حقوق مالک علامت تجاری و به منظور جلوگیری از نقض علامت تجاری، جبران خسارت های وارده به مالک علامت تجاری ضمانت اجراهای مدنی و کیفری و سایر اقدامات تامینی برای ایجاد حاشیه امنیت در قوانین کشورها پیش بینی می گردد که کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. ثبت برند تجاری ضمانت اجرای حقوقی عبارت است از :
- ابطال تقاضای ثبت علامت تجاری
- ابطال ثبت علامت تجاری
- مطالبه خسارت
و ضمانت اجرای کیفری عبارت است از :
- ضمانت اجرای کیفری ناشی از سوء استفاده از علامت تجاری
- ضمانت اجرای کیفری ناشی از سوء استفاده از علامت تجاری
- ضمانت اجرای کیفری ناشی از جعل علامت تجاری
در این مقاله به بررسی چگونگی مطالبه خسارت می پردازیم.
در رابطه با استفاده از علائم تجاری موارد ذیل را به عنوان خسارت های قابل جبران مطرح می باشد :
الف) مهمترین خسارتی که در اثر استعمال علامت تجاری نقض کننده متوجه مالک علامت تجاری می شود مربوط به کاهش فروش کالاهای وی می باشد این کاهش فروش و بهره وری نتیجه این موضوع است که شخص نقض کننده کالاهای خود را به عنوان کالاهای مالک علامت تجاری به فروش می رساند ماهیت این ضرر که عمده ترین ضرر وارده مالک علامت تجاری است عدم النفع می باشد.
ب) چنانچه کالاهایی که تحت علامت تجاری نقض کننده به فروش می رسد از نوع نامرغوب تری نسبت به کالاهای مالک علامت تجاری باشند به حیثیت ، شهرت و ارزش مالی علامت تجاری نیز خسارت وارد می شود این خسارت نیز قابل جبران است.
ج) ممکن است مالک علامت تجاری در رقابت و بر اساس قواعد بازار به منظور فروش کالاهای خود و در اثر فشار نقض کننده علامت تجاری که از علامت تقلبی استفاده می کند مجبور به کاهش قیمت کالاهای خود شود این کاهش نیز جزء خسارات قابل جبرانی محسوب خواهد شد.
د) هزینه هایی که خواهان به منظور بی اثر کردن تاثیرات اعمال نقض کننده خوانده صورت می دهد از جمله هزینه های آگهی یا هزینه های مربوط به تلفن که صورت می گیرد جزء خسارات قابل جبران است.
در قوانین برخی از کشورها علاوه بر جبران خسارت ضمانت اجرایی مالی دیگری که به صورت جایگزین در برخی موارد قابل اعمال است پیش بینی شده است این ضمانت اجراء برخلاف جبران خسارت که قاعده ای کلی و در همه جا قابل اجراست صرفاَ در موارد خاص قابل اجرا می باشد در قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایران مصوب 1386 نیز مقرر شده در مورد خساراتی که خواه از مجرای حقوقی و خواه از مجرای جزائی در دعاوی مربوط به اختراعات و علائم تجاری مطالبه می شود خسارات شامل ضررهای وارده و منافعی خواهد بود که طرف از آن محروم شده است لذا عمده خسارتی که به مالک علامت تجاری وارد می شود به دلیل ماهیت خاص علامت تجاری و حقوق مربوط به آن از باب عدم النفع است لذا ماده فوق الذکر لزوم جبران خسارت های ناشی از عدم النفع را مقرر نموده است جبران خسارت در محاکم ایران بر اساس قواعد اتلاف و تسبیب به عمل می آید لذا آگاهی و یا عدم آگاهی نقض کننده به این عمل او نقض علامت تجاری است و نیز عمد یا غیرعمد بودن نقض مذکور تاثیری در مسئولیت مدنی شخص ندارد و به صرف این که خسارت وارده قابل انتساب به وی باشد شخص مزبور مسئول جبران آن خواهد بود، در حقوق انگلیس نیز آمده است که بی اطلاعی نقض کننده از نقض کننده بودن عمل خود تاثیری در جبران خسارت نخواهد داشت و خواهان حق جبران خسارت را بدون توجه به آنچه در ذهن خوانده وجود داشته، ( اعم از آگاهی یا عدم آن ) خواهد داشت.
ماده 183 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایران مصوب 1386 طریق تامین دلیل، توقیف محصولاتی که مخالف حق حاصل از ثبت علامت تجاری تولید گردید و رفع تامین یا توقیف را بیان نموده است. و همچنان که اشاره شد به موجب ماده 181 قانون مذکور خسارتی که قابل مطالبه می باشد شامل ضررهای وارده و عدم النفع خواهد بود اما دادگاه های ایران عدم النفع را در همه موارد حکم نمی دهند.
در ماده 152 قانون مصوب 1386 آمده است که مالک هر علامت تجاری و همچنین صاحب هر ورقه اختراع و یا قائم مقام قانونی آنان می توانند به موجب امر نزدیک ترین دادگاه بخش محلی که محصولات مورد ادعا در آن محل است صورت مشروحی از محصولاتی که به ادعای آن ها با حق حاصل از علامت تجاری و یا اختراع آن ها مخالف است، بردارد.


اجرای امر فوق در صورتی که محصولات هنوز در گمرک باشد به وسیله مامورین گمرک والا به وسیله مامور اجرا به عمل خواهد آمد. توقیف محصولات مزبور وقتی ممکن است که امور دادگاه تصریح به آن داشته باشد. امر دادگاه در هر یک از دو صورت فوق بنا به درخواست مالک علامت یا صاحب ورقه اختراع باید تضمین کافی بسپارد تا در صورتی که دعوی پذیرفته نشد خسارات وارده و منافعی که طرف دعوی از تحصیل آن محروم خواهد شد جبران گردد و در ماده 183 آیین نامه اجرایی مصوب 1387 نیز مقرر گردیده است : " در دعاوی حقوق و کیفری راجع به حقوق حاصله از ثبت اختراع، طرح های صنعتی ، علامت و نام تجاری ، معترض می تواند در هر مرحله از مراحل رسیدگی، از مراجع قضایی ، اعم از دادگاه یا دادسرا که پرونده در آنچه مطرح است درخواست صدور قرار تامین موقت نسبت به عدم ساخت، فروش یا ورود این محصولات را بنماید. مراجع قضایی موظفند نسبت به قبول تقاضای مذکور موافقت نمایند و می توانند قبل از صدور قرارهای مزبور از متقاضی تضمین کافی بخواهند. اجرای دستور فوق در صورتی که محصولات در گمرک باشند توسط مامورین گمرک والا توسط ضابطین خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ Maw-Sit-Sit افسردگی را از فردی که آن را پوشیده دور می سازد و سبب افزایش انرژی و شادی در زندگی خواهد شد. خواص سنگ لاجورد به این دلیل کهMaw-Sit-Sit به تازگی کشف شده، ویژگی های متافیزیکی زیادی از آن شناسایی نشده است.
توصیه: خواص و نیروهای درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند.
فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می شوند.
این اطلاعات جایگزین نسخه ی پزشک نخواهد بود.
در صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه نمایید.
 تصویرگران پویا اندیش در هیچ شرایطی تضمین کننده ی هیچگونه ادعا در درمان و نیروهای سنگ تولد نمی باشد.

سنگ Maw-Sit-Sit و ایده های طراحی جواهر

رنگ واضح Maw-Sit-Sit سبب خلق جواهرات چشمگیری می شود.
رنگ تیره ی آن پس از پخ دار شدن مناسب کاربرد در جواهرات زنانه و مردانه است، و به عنوان مهره ی گردنبند، گوشواره و حلقه مورد استفاده قرار می گیرد.
سنگ Maw-Si-Sit پس از صیقل خوردن درخشش جذابی داشته و هماهنگی بسیاری با طلا و نقره دارد.
سنگ Maw-Sit-Sit بسیار تطبیق پذیر است و پس از حکاکی به اشکال ظریفی درخواهد آمد.
این سنگ را برخی مواقع همانند یشم به شکل النگو در می آورند.
نکته: سنگ های جواهر باید بر حسب اندازه خریداری شوند و نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند.
برخی از سنگ ها بر اساس وزن بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر از الماس هستند.

 

نگهداری و شستشوی سنگ Maw-Sit-Sit

این سنگ ماده ای بسیار سخت است و از این رو مناسب استفاده ی روزمره می باشد، اما به جهت حفظ درخشندگی و رنگ آن باید از آن به خوبی مراقبت شود.
برای شستشوی سنگ Maw-Sit-Sit تنها کافیست از آب و صابون و یک پارچه ی نرم استفاده نمایید.
حتما به خوبی باقیمانده ی صابون را از روی سنگ پاک کنید.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C


همانند بسیاری از دیگر سنگ های جواهر، برای تمیز کردن این سنگ از پاک کننده های التراسونیک و بخارشوها اجتناب ورزید.
همیشه پیش از انجام هر گونه فعالیت ورزشی یا شستشو و فعالیت های فیزیکی سخت مانند انواع ورزش ها، سنگ Maw-Sit-Sit را در یک جای مناسب قرار دهید.
برای جلوگیری از خراشیدگی سنگ خود را به دور از سایر سنگ ها نگهداری نمایید.
بهتر است سنگ های جواهر را درون یک پارچه ی نرم قرار داده و درون یک جعبه ی جواهر با آستر پارچه ای نگهداری کنید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

روغن را می توان یکی از المان هایی دانست که همه ما روزانه از آن استفاده می کنیم.ثبت شرکت  معمولاَ از روغن برای سرخ کردن و پختن غذا استفاده می شود. گاهی به منظور نگهداری از مواد غذایی هم به آن ها روغن می زنند.
همه روغن هایی که در بازار وجود دارند مشابه هم نیستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این بین، ثبت برند ، تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند . مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد و بدین ترتیب،با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید .
از طرفی دیگر، ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد.
اصولاَ ثبت علائم تجاری، اختیاری است . با این وجود، در مواردی مصالح اجتماعی و  سلامت مردم ایجاب می کند علائم به ثبت برسند. در این رابطه ، ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر می دارد :
" داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد".
به موجب ماده 5 تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت 1328 مواردی که دولت ثبت آن ها را اجباری دانسته است به شرح ذیل است :
1. داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره
3. آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه ... که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد
تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بود و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:
الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب- شماره ثبت علامت در ایران
بر اساس ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.
برچسب مقرره در ماده ی 1 باید طوری الصاق شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.
تمام این نوشتجات که بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد استعمال زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

  • شرایط  و مدارک لازم جهت ثبت برند روغن :

الف : شرایط لازم
الف) موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
ب) باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد.
ب: مدارک لازم
1- اظهارنامه ثبت برند در 3 نسخه
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. 
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.


5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8- مدارک مثبت هویت متقاضی
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
لازم به ذکر است ، چنانچه برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اسمیت زونیت کربنات زینک با کیفیت سنگ جواهر (ZnCO3) است که گاهی به آن زینک اسپار نیز می گویند. خواص عقیق یمنی با وجود اینکه اسمیت زونیت سنگ زینک مهمی است، به ندرت در شکل بلورهای منظم دیده می شود.بیشتر مخازن اسمیت زونیت به شکل خوشه های انگور یا گوی شکل هستند، البته چند مکان دیگر نیز وجود دارد که بلورهای بزرگ و خالص را تولید می کنند.
با توجه به کمیاب بودن کریستال های دارای کیفیت جواهری، اسمیت زونیت یکی از سنگ های جواهر نه چندان مشهور است.
بنابراین بیشتر مجموعه داران جواهر به دنبال آن هستند تا طراحان جواهرات.
اسمیت زونیت در واقع یکی از دو ماده معدنی دارای زینک است که قبلا به نام کالامین شناخته شده است.
در طول سال های مختلف اسمیت زونیت و همیمورفیت را مواد مشابهی می دانستند.
اساسا نام کالامین تنها برای اشاره به سیلیکات فلز روی استفاده می شود.
با این حال بعدها در سال 1803 شیمی دان و معدن شناس انگلیسی جیمز اسمیتسون برای اولین بار کالامین را به عنوان دو ماده معدنی مجزا تعریف کرد
یک زینک کربنات و یک زینک سیلیکات و در سال 1832 فرانسیوس سولپیک بیودانت نام زینک کربنات را اسمیت زونیت گذاشت که برگرفته از نام جیمز اسمیتسون بود.
زینک سیلیکات کمیاب تر از سیلیکات فلز روی (همیمورفیت) است.

 

شناسایی اسمیت زونیت

اسمیت زونیت را به عنوان زینک کربنات می شناسند و با توجه به ترکیبش و شکل بلورهایش از همیمورفیت متمایز می شود.
بلورهای اسمیت زونیت سه وجهی هستند در حالیکه همیمورفیت، سیلیکات زینک دارای بلورهای راست لوزی هستند.
اسمیت زونیت بر روی مقیاس Mohs دارای سختی 5 است و چگالی آن بیشتر از همیمورفیت است.
اسمیت زونیت در واقع متراکم تر از بیشتر سنگ های جواهر است.
در واقع تراکم این سنگ بیشتر از یاقوت کبود و سرخ است.
اسمیت زونیت را به سادگی می توان به جای عقیق سبز اشتباه گرفت، اما اسمیت زونیت بسیار نرم تر و از نظر رنگ روشن تر است. 

 

اسمیت زونیت: خاستگاه و منابع

اسمیت زونیت به عنوان ماده معدنی ثانویه در مخازن دارای زینک شکل می گیرد.
گاهی در انواع دیگر صخره های کربنات نیز یافت می شود و آنرا نمونه ثانویه سایر مواد معدنی می دانند.
اسمیت زونیت معمولا در شکل انباشته خوشه ای یافت می شود.
بعضی از مخازن مهم آن در استرالیا، مکزیک، نامبیا، زامبیا، ایتالیا، یونان، اسپانیا و آمریکا یافت می شوند. 

 

 

برش و شکل اسمیت زونیت
اسمیت زونیت را تراش کوژ شکل می دهند تا رنگش نمایان تر شود و درخشندگی آن به نهایت برسد.
به دلیل استقامت پایین و کمیاب بودنش معمولا برای جواهرات استفاده نمی شود. متداول ترین شکل ها که وزن بلورها را حفظ می کنند بیضی و کوژ هستند.
با این حال اشکال دیگری نیز مانند تخم مرغی یا گلابی دیده می شود.
اندازه های ثابت و سنگ های گرد کاملا کمیاب هستند.

 

رنگ اسمیت زونیت

اسمیت زونیت معمولا در توناژ مختلف رنگ آبی روشن تا آبی، سبز روشن تا سبز و گاهی در ترکیب با رنگ های سبز و آبی فیروزه ای دیده می شود.
تمایز رنگ بسیار زیاد است و دلیلش نیز تفاوت مقدار زینک و سایر ناخالصی های موجود است.
اسمیت زونیت سبز و آبی رنگشان را از مس دارند، کبالت سفید نیز باعث ایجاد رنگ صورتی و بنفش می شود.
دلیل رنگ زرد کادمیم است و آهن علت ایجاد رنگ های قهوه ای تا قرمز است.

آماده سازی اسمیت زونیت
اسمیت زونیت را با هیچ روشی نمی توان بهینه سازی یا آماده کرد.
با این حال ممکن است بر روی بعضی نمونه ها روغن زده شود تا درخشندگی شان بیشتر شود.

 

ویژگی های گوهرشناسی اسمیت زونیت

فرمول شیمیایی: Zn[CO3]- زینک کربنات
شکل بلورها: سه ضلعی، شش ضلعی
رنگ: سبز روشن، آبی روشن، صورتی
سختی: 5 بر روی مقیاس Mohs
شاخص انکسار: 1.621 تا 1.849
چگالی: 4:00 تا 4.65
شکست پذیری: کامل
شفافیت: نیمه شفاف تا مات
انکسار دوگانه یا شکست نور دوسویه: -0.228
درخشندگی: شیشه ای
شب نمایی: ابی- سفید، صورتی، قهوه ای

 https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

اسمیت زونیت: سنگ های مشابه یا مرتبط

اسمیت زونیت ارتباط نزدیکی با همیمورفیت دارد و سال هاست که این دو تحت نام کالامین شناخته شده اند.
اسمیت زونیت ابی با سبز با کیفیت جواهر همراه با شفافیت مرواردی را گاهی بونامیت می نامند.
سایر نامهای مشهوری که کلکسیون دارها از آنها استفاده می کنند بدین ترتیب است:
Dry bone ore اسمیت زونیت منفذدار که معمولا به شکل لانه زنبور است
Turkey fat ore شکل خوشه ای از اسمیت زونیت زرد
اسمیت زونیت کادمیوم: اسمیت زونیت زرد تا سبز که رنگش به دلیل کادمیوم است
اسمیت زونیت مسی: اسمیت زونیت آبی تا سبز که رنگش به دلیل وجود مس است.
اسمیت زونیت با سنگ های جواهر دیگر مانند مالاکیت و آزوریت در ارتباط است.
اسمیت زونیت ممکن است نسبت به سایر مواد معدنی مانند کالسیت یا فلوریت شبه کانی تلقی شود.

 


:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

رنگ بریل

سه بریل قیمتی در رنگ های مختلفی وجود دارد. خواص سنگ آکوامارین گونۀ سبز- زرد تحت عنوان هلیدور یا بریل طلایی شناخته می شود.
بریل طلایی یکی از رایج ترین گونه های بریل می باشد.
بریل طلایی به دلیل ناخالصی های آهن که دارد به این رنگ در می آید.
بریل می تواند رنگ های مختلفی را نیز نشان دهد.

وضوح و درخششِ گزپتی

بریل بصورت طبیعی می تواند از شفاف تا مات باشد.
کیفیت سنگ قیمتی بریل شفاف می باشد.
ناسرگی ها در بریل طلایی کم هستند و اغلب صاف و صیقلی می باشند.
بریل طلایی زمانیکه بُرش داده شود و براق گردد، درخشش بسیار زیادی دارد.

بُرش و شکلِ بریل

بریل طلایی اغلب جلا داده می شود و شفاف است.
معمولا با cabochon بُرش داده می شود مگر اینکه دارای نشان ستاره ای (تاثیر ستاره ای)، یا chatoyancy (تاثیر چشم گربه ای) باشد.
بریل طلایی در شکل ها و بُرش های مختلفی موجود است که شامل بیضی، گرد، دایره ای، گنبدی، و اشکال فانتزی مانند سه گوش، قلبی، بریولت، و گُل می باشد.
بریل ماده ای بی نظیر است که اغلب برای حکاکی و تزئینات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پردازش بریل

بریل طلایی اغلب بدون پردازش است.
بریل اغلب صورتی، سفید، و بی رنگ است و پردازش نمی شود.
برخی از سنگ های آکوامارین ممکن است با حرارت دهیِ متوسط، تقویت شوند در حالیکه زمرد فقط با روغن صمغ پردازش می شود.

 

ویژگی های سنگ شناسی بریل

فرمول شیمیایی Al2Be3Si6O18 ، سیلیکات آلومینیوم بریلیوم
ساختار کریستال شش ضلعی، منشور شش ضلعی
رنگ سبز زمردی، سبز-زرد
سختی 7 و نیم تا 8 بر اساس مقیاس موهس
ضریب شکست 1.565 تا 1.602
تراکم/ چگالی 2.67 تا 2.78
شکافتگی نا مشخص
شفافیت شفاف تا مات
انکسار مضاعف 0.0006 –
درخشش شیشه ای تا مومی
تشعشع ماهتابی تقریبا ندارد.

بریل در ارتباط با بقیۀ سنگ های قیمتی مشابه

بریل یکی از بزرگترین گروه های مواد معدنی است. انواع مختلف سنگ های قیمتی وجود دارند که معمولا بر اساس رنگ و ناخالصی های درونشان طبقه بندی می شوند. سنگ های معدنی مشابه بریل نیز وجود دارند که شامل توپاز سلطنتی، تورمالین، آپاتیت، کوارتز، و برخی از انواع فلدسپارت می باشد.
اگرچه سنگ های قیمتی که از نظر ظاهر شبیه به بریل هستند، براحتی و با یک آزمایش سادۀ میزان سختی و بررسی شکل گیری کریستال قابل شناسایی می باشند.

معروف ترین سنگ های قیمتی مشابه بریل و اسامی تجاری آنها

زمرد، آکوامارین، مورگانیت، گشننت، و بریل قیمتی از معروفترین سنگ های مشابه و مربوط هستند.

انواعِ کمتر شناخته شده و مشابه سنگ های قیمتی مشابه بریل با اسامی تجاری آنها
بازیت، بیکسبیت، بریل چشم ببر، بریل سبز، و پزوتایت از نادرترین و کمتر شناخته شده ترین انواع سنگ های قیمتی با اسامی تجاری شان هستند.

بریل – ویژگی های متافیزیکی و درمانبخشی

بریل طلایی یا هلیدور کمتر شناخته شده هستند و از اینرو معروفیتی که سنگ های قیمتی معروف دارند را ندارند.
علارغم عدم آگاهی، بریل طلایی در بین اسطوره های جایگاه خود را دارد.
نامِ بریل طلایی که بعنوان سنگ خورشید شناخته می شود، از واژه ای یونانی گرفته شده است.
یونانی ها معتقد بودند، بریل طلایی شامل گرما و انرژی طبیعی خورشید می باشد.
هلیدور بعنوان حرز طی قرن ها پوشیده می شد و مورد استعمال قرار می گرفت.
آنها معتقد بودند بریل طلایی موفقیت را افزایش می دهد و فرد را از بیماری های روانی مصون نگه می دارد.
علاوه بر این، می تواند ارواح شیطانی، نیروهای منفی، و روح را دور کند.

از نظر فیزیکی، بریل طلایی سیستم ایمنی را تقویت می کند و برای درمان اختلالات کلیوی، طحال، و پانکراس مفید است.
بریل طلایی برای تقویت چاکراهای شبکۀ خورشیدی، و تاج مفید است اما برای دیگر چاکراها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

هلیدور بعنوان قدردانی از الهۀ بهار Persephone استفاده می شد.

همچنین برای قدردانی از Tiamat الهۀ سومری- بابِلی هرج و مرج نیز استفاده می شد.
هلیدور سنگ متولدین ماه خاصی نیست و بیشتر بعنوان سنگ ماه شناخته می شود.
نکتۀ مهم: ویژگی های معنوی و درمانی سنگ های قیمتی تا حد زیادی تایید شده نیستند.
افسانه های سنتی، تشریفاتی، و اسطوره ای از منابع مختلفی برداشته می شود و نظر تصویرگران پویا اندیش نمی باشد.
این اطلاعات نباید جایگزین تجویزهای پزشک شوند.
در صورتیکه بیماری خاصی دارید لطفا برای درمان آن با سنگ های قیمتی به یک متخصص امر مراجعه نمایید.
تصویرگران پویا اندیش هیچگونه مسئولیتی را در قبال تایید و یا ردِ ادعاهای مطرح شده و خواص درمانی و متافیزیکی این سنگ ها، تحت هیچ شرایطی را ندارد.

ایده هایی برای استفادۀ بریل در جواهرات

بریل طلایی سنگ قیمتی بی نظیری برای کاربرد های جواهرسازی است.
این سنگ بسیار سخت و با دوام می باشد.
علاوه بر این، سطح بالایی از درخشش را دارد که موجب می شود سنگ قیمتی برای استفاده های آزاد نیز باشد.
این سنگ در اندازه های بزرگ نیز موجود است که به نسبت سنگ های دیگر هزینۀ معقولی دارد.
بریل طلایی برای استفاده در حلقه، و آویز مناسب است.
از آنجاییکه این سنگ بدون ناسرگی می باشد، رنگ شفافی دارد و نور براحتی از آن عبور می کند.
بریل طلایی، اغلب بعنوان جایگزینی برای سنگ نادر توپاز سلطنتی بکار برده می شود.

https://chaav.ir/about-us

بریل اغلب یکی از مشهورتریم سنگ های قیمتی در دنیاست و در بین جواهرسازان بعلت سختی، هزینۀ مقرون به صرفه، و زیبایی، بسیار محبوب است.
برخلاف بقیۀ سنگ های قیمتی نادر، بریل اغلب در فروشگاه های جواهر سازی محلی موجود است.
معمولا، سنگ بریل برای گوشواره، سنجاق، حلقه های شیک، و بقیۀ طرح های جواهر بکار می رود.
نکته: سعی کنید سنگ های قیمتی را بر اساس اندازه خریداری نمایید نه بر اساسِ وزن آنها به قیراط.
سنگ های قیمتی رنگی بر اساس نسبت های اندازه به وزن وجود دارند.
برخی از این سنگ ها بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

لثه سالم، رنگی صورتی و حالت کاملا سفت و محکم دارد و به طور معمول به مقدار ۳ میلی متر با دندان فاصله دارد. متخصص لمینت دندان رشت اگر این فاصله عمیق شده باشد، در آن صورت نشان از وجود بیماری و در واقع پاکت پریودنتال دارد. باکتری های دهان باعث ایجاد پلاک در اطراف دندان و لثه می شوند و در صورت باقی ماندن این پلاک ها، تبدیل به جرم دندانی می شوند. در این شرایط فضا یا پاکتی بین دندان و لثه ایجاد می شود که باکتری ها به راحتی و بسیار سریع در پاکت ها رشد می کنند. در صورت عدم درمان این بیماری احتمال دارد که ساختار دندان به کلی از بین برود. اگر پلاک ها درمان نشوند، به مرور زمان سفت و سخت شده و به مینای دندان آسیب می زنند. این جرم ریشه دندان را دچار مشکل می کند. دندانپزشک به همراه وسایل مخصوص می تواند با جرم گیری دندان این جرم را بردارد. این بیماری در بزرگسالان بسیار شایع است.

علائم پاکت پریودنتال

 

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر حتما باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده تا دندانپزشک با بررسی علائم به وجود آمده، مشکل و یا علت بیماری را تشخیص دهد. علائم بیماری پریودنتال عبارتند از:

  1. بوی بد دهان
  2. لثه متورم و قرمز
  3. خارج شدن چرک از بین لثه و دندان
  4. لقی دندان
  5. خونریزی لثه به هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، غذا خوردن و با به شکل خود به خود

علل ایجاد پاکت پریودنتال

باکتری ها و باقی مانده غذا در دهان می توانند بیماری پریودنتال را ایجاد کنند. آسیب به لثه و بیماری پریودنتال می تواند منجر به لق شدن دندان گردد که علامتی از پیشرفت این بیماری می باشد. عواملی که می توانند باعث به وجود آمدن بیماری پریودنتال شوند عبارتند از:

  1. ژنتیک: ژنتیک و تاریخچه فامیلی می تواند در بروز بسیاری از بیماری ها از جمله پاکت پریودنتال نقش داشته باشد.
  2. مصرف دخانیات: استفاده از دخانیات و هم چنین مشروبات الکلی می تواند سبب ایجاد عفونت و بیماری های دهان شده که در صورت پیشروی و عدم درمان می تواند پاکت پریودنتال را ایجاد کند.
  3. استرس: گاهی اوقات وجود استرس بیش از اندازه می تواند بیماری های عفونی دهان و دندان را ایجاد کند که در صورت عدم درمان و پیشرفت بیماری، ممکن است به پاکت پریودنتال منجر شود.
  4. دارو ها: با توجه به حساسیت های برخی از افراد نسبت به بعضی دارو ها، ممکن است بیماری های دهان و دندان شدت گرفته و به پاکت پریودنتال منجر گردد.
  5. برخی بیماری ها: بعضی از بیماری ها مانند دیابت، روماتسیم و ایدز فرد را برای ابتلا به بیماری پریودنتال مستعد تر می کنند.

روش های درمان پاکت پریودنتال

برخی از روش های درمان بیماری پریودنتال عبارتند از:

  1. جرم گیری دندان

    جرم گیری دندان توسط دندانپزشک با ابزار های دستی و یا اولتراسوند انجام می گیرد. این جرم گیری گاهی با بی حسی موضعی صورت می پذیرد.

  2. ارزیابی لثه

    دندانپزشک بافت لثه را بعد از سه الی چهار هفته بررسی می کند. گاهی اوقات ترمیم به گونه ای عالی صورت گرفته که بیمار کاملا بهبود می یابد. برای درمان پریودنتال، دندانپزشک به شما برنامه منظمی جهت چکاپ خواهد داد و تمیز کردن به شیوه منظم و درست دندان را به شما توضیح می دهد.

  3. درمان جراحی

    برخی مواقع درمان های اولیه برای پریودنتال پاسخگو نبوده و دندانپزشک مجبور به انتخاب جراحی می باشد. جراحی پریودنتال امروزه شیوه های نوین و پیشرفته ای جهت ترمیم و باز سازی بافت نرم لثه و استخوان دندان دارد. این جراحی در اغلب مواقع با بی حسی موضعی و توسط پریودنتیست انجام می شود. از بین بردن پاکت های لثه و ترمیم اتصالات لثه هدف این جراحی می باشد. بعد از انجام جراحی، سلامت به دهان دندان باز می گردد.

روش های پیشگیری از بیماری پریودنتال

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

علت اصلی بیماری های دهان و دندان وجود پلاک روی دندان ها می باشد. بنابراین از بین بردن روزانه آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم ترین کار برای حفظ سلامت دهان و دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت منظم و دوری از مصرف دخانیات می باشد. حذف روزانه این پلاک ها برای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان بسیار موثر می باشد. برای جلوگیری از بیماری پاکت پریودنتال اقدامات زیر را رعایت کنید:

  • به بهداشت دهان و دندان خود بسیار اهمیت دهید. به آرامی و به درستی مسواک بزنید و به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنید.
  • مصرف بیش از اندازه قند و شکر می تواند باعث افزایش پلاک های روی دندان ها شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان مصرف قند و شکر را کاهش دهید.
  • سعی کنید هر چند وقت یک بار برای چکاپ دندان های خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

مواردی مانند پوسیدگی دندان، ترک خوردگی دندان و یا بیماری‌های لثه می‌توانند بر اثر ورود باکتریها به ریشه دندان، منجر به تشکیل آبسه دندان درون خود دندان و یا در لثه شوند که در این صورت اعصاب دندان آسیب می‌بیند. متخصص لمینت دندان رشت در این حالت یک توده چرک مانند در بخش استخوان فک و نوک ریشه دندان ایجاد شده است. این بیماری معمولا بسیار دردناک بوده و باید سریعا درمان شود.

علائم آبسه دندان

شایع‌ترین و واضح‌ترین علائمی که آبسه دندان برای بیمار ایجاد می‌کند، احساس درد می‌باشد که شروع آن به شکل ضربانی بوده و به تدریج شدید‌تر می‌شود. گسترش این درد گاهی به حدی می‌رسد که استخوان فک، گوش و گردن را درگیر کرده و درد بسیار غیر قابل تحملی را برای بیمار ایجاد می‌کند. برخی دیگر از علائم عفونت دندان عبارت‌اند از:

  1. حالت قرمزی و تورم لثه
  2. طعم شور و ناخوشایندی در دهان
  3. تب
  4. متورم شدن فک و صورت
  5. خارج شدن خون و یا چرک از ورم
  6. بی خوابی
  7. حساسیت بیش از اندازه دندانها به نوشیدنی‌های گرم و سرد
  8. ایجاد مشکلاتی در بلع و جویدن غذا
  9. سخت شدن باز و بسته کردن دهان

تا زمان مراجعه به دندانپزشک، با آبسه دندان چه کنم؟

اگر دچار آبسه دندان شده‌اید و تحمل درد آن تا زمان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برایتان سخت است، می‌توانید با کمک راهکارهای زیر برای تسکین درد خود اقدام کنید:

  1. استفاده از ایبوپروفن
  2. در صورت منع مصرف ایبوپروفن، استفاده از پاراستامول
  3. توجه داشته باشید که به کودکان زیر ۱۶ سال، آسپرین ندهید.
  4. در صورتی که درد شما با مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای سرد و گرم شدت می یابد، از مصرف آنها اجتناب کنید.
  5. در اطراف دندان آسیب دیده نخ دندان نکشید و دندان‌هایتان را با استفاده از مسواک نرم تمیز کنید.

دقت داشته باشید که با وجود کاهش درد شما با استفاده از این روشها، تاخیر برای درمان می‌تواند مشکلات و درد بیشتری را برایتان ایجاد کند. پس برای از بین بردن آبسه دندان باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه داشته باشید.

علل ایجاد آبسه دندان

به طور کلی دندان دارای ظاهری سخت و غیر قابل نفوذ بوده، اما درون آن دارای رگ‌های عصبی بسیار نرم و همچنین آسیب پذیر می‌باشد. در صورتی که پوسیدگی دندان بتواند از قسمت سخت دندان گذشته و به بخش درون آن برسد، عفونت ریشه دندان می‌تواند منجر به تشکیل آبسه شود.

از دلایل بروز این عارضه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بیماری ‌های لثه
  • شکستگی دندان
  • ترک خوردگی دندان
  • پوسیدگی‌های شدید دندان

در واقع تمام این موارد با ایجاد عفونت در اطراف ریشه دندان، در نهایت آبسه را شکل می‌دهند. نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود، این است که تشکیل آبسه دندان در هر جایی از لثه امکان پذیر است، اما عفونت یک دندان منجر به ایجاد یک آبسه دندان شده که یعنی اگر دو آبسه در دهان وجود داشته باشد، یعنی دو دندان دچار عفونت شده‌اند.

تشخیص آبسه دندان

گاهی اوقات دندانپزشک با بررسی علائمی مانند درد و تورم، قرمزی لثه و غیره و همچنین وارد کردن چند ضربه آهسته به دندان، می‌تواند وجود آبسه دندان را تشخیص دهد، اما برخی اوقات نیز آبسه علامت خاصی نداشته و لازم است تا تشخیص از طریق رادیوگرافی و عکس برداری انجام گیرد.

در صورتی که دندانپزشک قادر به تشخیص دقیق آبسه دندان نباشد، بیمار را به اندودنتیست ارجاع خواهد داد.

انواع آبسه دندانی

به طور کلی آبسه‌های دندانی در سه دسته بندی قرار دارند، در ادامه به بررسی انواع عفونت دندان می‌پردازیم:

  1. آبسه در لثه

    تشکیل این نوع آبسه دندانی در قسمت بافت بوده و در کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان شایع‌تر می‌باشد. این نوع آبسه بر روی دندان و بافت‌های بین دندانی هیچگونه تاثیری نمی‌گذارد.

  2. پریودنتال

    آبسه پریودنتال و یا عفونت لثه، در بافت استخوانی نگهدارنده دندان ایجاد می‌شود. این نوع آبسه به علت وجود جرم و باکتری‌های بر روی دندانها تشکیل شده و سبب ملتهب شدن لثه می‌گردد. این موضوع باعث جدا شدن بافت اطراف دندان از بخش‌های پایه می‌شود. لازم به ذکر است، گاهی اوقات بر اثر برخی از درمان‌های دندانپزشکی نیز احتمال ایجاد پریودنتال وجود دارد.

  3. پری آپریکال

    شروع پری آپریکال از قسمت نرم استخوان دندان یعنی بخش مرکزی دندان می‌باشد که به طور معمول بر اثر پوسیدگی دندان ایجاد می‌شود. در واقع باکتری‌ها از طریق سوراخ ایجاد شده بر روی دندان، وارد بخش مرکزی دندان شده و سبب ایجاد آبسه پری آپریکال می‌شوند که در صورت پیشرفت، آلوئول دندان نیز درگیر این عفونت خواهد شد.

روشهای درمان آبسه دندان

اگر دچار آبسه دندان شدید، باید هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام نمایید، زیرا در غیر این صورت عوارض بدتری پیش روی شما خواهد بود. دندانپزشک متخصص برای درمان آبسه دندان با تشخیص صحیح خود، می‌تواند از چندین روش درمانی استفاده داشته باشد که در زیر آنها را برای شما شرح می‌دهیم:

  1. درناژ یا خالی کردن آبسه دندان

    یکی از سریع‌ترین روش های درمانی آبسه دندان، تخلیه آن است تا فشار بیش از اندازه‌ای که روی بافت‌ها و اعصاب ایجاد شده است، کاهش یابد. برای این‌کار دندانپزشک متخصص به کمک تیغ جراحی در برجسته‌ترین قسمت آبسه، شکافی ایجاد می‌کند که آبسه تخلیه می‌گردد. اگر شکاف ایجاد شده بسته شود، تخلیه عفونت دندان به طور کامل انجام نمی‌شود، به همین دلیل دندانپزشک لوله‌ای لاستیکی که Drain نامیده می‌شود را به مدت ۲۴ ساعت در داخل شکاف آبسه قرار می‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که درناژ آبسه فشار روی اعصاب دندان را کاهش می‌دهد، اما اگر پس از آن عصب کشی دندان صورت نگیرد، احتمال بازگشت آبسه دندان وجود دارد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

  1. عصب کشی دندان

    می‌توان گفت بهبودی بیش از ۹۰ درصد آبسه‌های دندانی به کمک عصب کشی دندان به دست می‌آید. در برخی مواقع، در مراحل اولیه عصب کشی دندان، چرک آبسه تخلیه می‌شود. پس از آن دندانپزشک برای تمیز کردن فضای عصب دندان، از لیزر کمک می‌گیرد. در نهایت ریشه دندان را با مواد ترمیمی پر کرده و تاج دندان را نیز ترمیم می‌کند. اگر این درمان توسط دندانپزشک متخصص و دارای مهارت انجام شود، بهبودی ۱۰۰ درصد به دست می‌آید، اما اگر دندانپزشک برای این‌کار تخصص لازم را نداشته باشد و عصب کشی دندان ناقص انجام شده باشد، بعد از مدتی برای درمان مجدد ریشه باید اقدام شود.

  2. جراحی ریشه دندان یا اپیکو

    زمانی که درمان مجدد ریشه امکان پذیر نباشد، دندانپزشک جراحی ریشه و یا اپیکو را تجویز می‌کند که این جراحی باید توسط جراح فک صورت انجام گیرد.

  3. کشیدن دندان

    در مواقعی که دندانپزشک تشخیص دهد و درخواست بیمار نیز در نظر گرفته شده باشد، دندانپزشک اقدام به کشیدن دندان می‌کند. کشیدن دندان به طور قطعی منجر به درمان عفونت ریشه دندان می‌گردد، اما در این صورت جای خالی دندان در دهان ایجاد شده که اگر در اسرع وقت جایگزینی برای آن انتخاب نشود، می‌تواند عوارض بعدی را برای بیمار به دنبال داشته باشد. امروزه بهترین روشی که برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده می‌شود، ایمپلنت دندان می‌باشد.

  4. درمان دارویی

    در کنار تمام درمان‌های بیان شده، استفاده از آنتی بیوتیک نیز تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که آنتی بیوتیک به تنهایی یک روش درمانی برای آبسه دندان نبوده و نقش موثری در کنار رو شهای درمان‌ گفته شده دارد.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در خصوص توقیف سهم شرکاء در شرکت تجاری به نکات ذیل توجه داشته باشید :
1- سهام یا سهم الشرکه شرکت مالیت دارد ،ثبت شرکت سهامی خاص  از این رو در قبال دیون شریک به سایرین ، قابل توقیف است.
2- سهم شرکاء در قبال دیون شرکت قابل توقیف نیست ، چرا که شرکت صاحب آن سهم نیست بلکه شرکاء صاحبان سهم اند.
3- اگر سهم بی نام باشد، توقیف آن مستلزم توقیف فیزیکی برگه سهم است، مانند سهام بی نام در شرکت های سهامی.
4- اگر سهم بانام باشد، توقیف آن نیاز به توقیف فیزیکی سهم ندارد و با منعکس نمودن مراتب توقیف به شرکت ، توقیف سهم صورت می گیرد.
حال در پی پاسخ به این سوال هستیم که آیا سهم شرکاء در یک شرکت تجاری می تواند در قالب عقد رهن به وثیقه گذارده شود؟ با توجه به آنکه رهن ، عقدی عینی است و صحت آن منوط به تسلیم موضوع معامله است ، قبض و اقباض سهم به چه نحو به عمل خواهد آمد ؟ در این خصوص نکات ذیل قابل توجه است :
1. از آنجا که سهم الشرکه دارای مالیت است از همین رو می تواند در قالب عقد رهن به وثیقه گذارده شود.
2. شریک می تواند سهم مزبور را بابت دیون خود به رهن گذارد یا آنکه آن را بابت دیون دیگران به رهن گذارد. به این حالت رهن مستعار گوییم.
3. اگر سهم شریک بی نام باشد، قبض آن با تسلیم برگه سهم به مرتهن به عمل می آید.
4. اگر سهم بانام باشد، از آن جا که معیار تشخیص قبض، عرفی است قبض آن با انعکاس مراتب توثیق سهام در شرکت به عمل می آید.

  • سوال : با توجه به آنکه در برخی از شرکت های تجاری، نقل و انتقال سهم الشرکه شرکاء منوط به کسب رضایت اکثریت خاصی از شرکاء است، آیا می توان سهم الشرکه آن شرکت را به وثیقه سپرد ؟

جواب : پاسخ این سوال مانند همان پاسخی است که در خصوص توقیف سهم در این شرکت ها بیان شد . نظر اقوی آن است که توثیق سهم در این شرکت ها مجاز است اما در صورتیکه توثیق منتهی به مزایده و فروش سهم گردد، نقل و انتقال آن باید با لحاظ مقررات قانون به عمل آید. یعنی اگر در قانون برای نقل و انتقال سرمایه آن شرکت موافقت اکثریت خاصی از شرکاء لازم دانسته شده باشد، پس از توثیق سهم برای آنکه سهام مزبور به شخصی که در مزایده به عنوان خریدار برنده شده است منتقل گردد نیاز به تصویب اکثریت مزبور می باشد. همچنین اگر شخصی در مزایده برنده نشود، و سهم به خود مرتهن ( شخصی که سهم الشرکه به وثیقه او سپرده شده است ) تملیک گردد، باز هم نیاز به تصویب اکثریت مقرر شده در قانون می باشد.

  • سوال : با توجه به آنکه در برخی از شرکت های تجاری، نقل و انتقال سهم الشرکه شرکاء منوط به کسب رضایت اکثریت خاصی از شرکاء است، آیا می توان سهم الشرکه شرکاء آن شرکت را بابت دیونشان توقیف نمود ؟

جواب : در این خصوص اختلاف نظر است. نظر اقوی آن است که توقیف سهم الشرکه در این شرکت ها مجاز است اما در صورتیکه توقیف منتهی به مزایده و فروش سهام گردد، نقل و انتقال آن باید با لحاظ مقررات قانون به عمل آید. یعنی اگر در قانون نقل و انتقال سرمایه در آن شرکت، منوط به اکثریت خاصی از شرکاء شده باشد، پس از توقیف سهم الشرکه برای آنکه سهم مزبور به شخصی که در مزایده به عنوان خریدار برنده شده است منتقل گردد نیاز به تصویب اکثریت مزبور می باشد. همچنین اگر شخصی در مزایده برنده نشود، و سهم به خود محکوم له ( شخصی که از شریک طلبکار است ) تملیک گردد، باز هم نیاز به تصویب اکثریت مقرر شده در قانون می باشد. اما برخی عقیده دارند که در این موارد انتقال سهم به نام خریدار یا محکوم له نیاز به رعایت تشریفات قانونی و کسب موافقت اکثریت های مقرر قانونی نیست. این نظر چندان صحیح نیست ، چرا که باید حقوق شرکاء شرکت تجاری نیز لحاظ گردد و موجبات ایجاد شراکت بین ایشان و یک شریک ناخواسته، را فراهم نکنیم.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

هماتیت شکلی از اکسید آهن است. خواص سنگ لاجورد یکی از سنگ های معدنی اصلی از آهن و یکی از چند سنگ قیمتی هماتیت که درخشندگی فلزی دارد.
مثل بیشتر سنگ های قیمتی با درخشندگی فلزمانند، هماتیت به طور قابل توجهی متراکم و دارای شاخص شکست نور فوق العاده بالایی است.
در واقع گرانش و شاخص شکست پذیری ویژه این سنگ از کوراندوم، زیرکن و حتی الماس بالاتر است.
اسم آن، هماتیت از کلمه یونانی برای خون گرفته شده است، ( با این وجود، نباید با سنگ خون که کوارتز یمانی است اشتباه گرفته شود) چون وقتی این سنگ به صورت ورقه های نازک یا پودر درآید به رنگ قرمز است.
رنگ آن به خوبی به عنوان رنگ مایه ای قرمز به صنعت بخشیده شده است.
اگرچه امروزه اغلب با موادی ارزان تر جایگزین شده است.

وقتی هماتیت تا حد زیادی جلا داده شود می تواند مثل نقره جلا داده شده شود.
به عنوان سنگی به شکل متراکم (سنگ دانه ای) هماتیت همیشه مات است و معمولا به رنگ خاکستری تیره شکل می گیرد.
با این حال، در بلورهای نازک و باریک در واقع شفاف هستند و رنگ نسبتا قرمز مایل به قهوه ای را از خود نشان می دهند؛
این رنگ قرمز مایل به قهوه ای می تواند در نمونه سنگ هایی که در بالا گفته شد معروف به سنگ خون یا همان کوارتز یمانی هم دیده شود.
“قطرههای خون” آشکار در کوارتز سنگ خون به دلیل ردی از اکسید آهن است.
دیگر سنگ های جلا داده شده هم نقاطی به رنگ زنگار در خود دارند که به دلیل وجود آهن در ترکیبشان است.

شناسایی هماتیت

هماتیت گوهری بسیار متفاوت با درخشندگی منحصر به فرد است.
می توان گفت اشتباه گرفتن آن با هر نوع سنگ دیگر غیرممکن است.
هماتیت در مقایسه با پیریت یکی از متراکم ترین سنگ های قیمتی موجود است.
وقتی تراشیده و جلا داده شود رنگ آن براق و فلزی است اما وقتی روی آن کار نشده باشد قرمز مایل به قهوه ای است.
هماتیت در ساختاری مثلثی، بلورین می شود و با ساختاری بلورین مثل کروندوم ( یاقوت کبود و لعل) شکل می گیرد.
سختی آن از آهن بیشتر و 5.50 تا 6.50 در مقیاس موس، شبیه به اپال یا فیروزه است.
هماتیت اغلب با “هماتین” شکل مغناطیسی تقلید شده از هماتیت اشتباه گرفته می-شود.
هماتیت طبیعی معمولا مغناطیسی نیست اما می تواند با فرآیندی که در آن در حالی که به یک آهنربای قوی چسبیده است و گرما و سرما میبیند مغناطیسی شود.

منابع و ریشه های هماتیت

هماتیت را می توان در نقاط فراوانی در سراسر دنیا کشف کرد.
بعضی از مهم ترین منابع شامل میناس گرایس، برزیل، کامبریا، انگلستان، الب و ایتالیا می شود.

مراکش، آفریقای جنوبی، بنگلادش، چین، نیوزلند، جمهوری چک و ایالات متحده ( مینسوتا، میشیگان، آریزونا و نیویورک) به تولید هماتیت باکیفیت معروف هستند.
در جزیره الب از عهد باستان اتروسکان، هماتیت استخراج می شده است.
یک فضاپیمای ناسا هم هماتیت را در مریخ کشف کرد.

رنگ هماتیت

هماتیت وقتی به شکل سنگ دانه ای برش و جلا داده می شود به رنگ خاکستری تیره تا خاکستری نقره ای است.
به عنوان یک سنگ معدنی وقتی نازک برش داده شود به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است.

 

شفافیت و درخشندگی هماتیت

هماتیت وقتی پردازش نشده باشد درخشندگی مات آهنی دارد اما وقتی برش و جلا داده شود
بیشترین و شدیدترین درخشندگی بازتابگر که به درخشندگی فلزی هم شناخته شده است دارد.
سنگ های قیمتی با درخشندگی فلزی سطحی بازتابگر شبیه به فلز جلا داده شده دارد.
این سنگ های قیمتی مات هستند اما وقتی به صورت ورقه های نازک برش داده شود شفاف است.

برش و شکل هماتیت

به عنوان یک سنگ قیمتی، هماتیت معمولا کوژتراشی می شود.
اغلب این سنگ در اشیای تزئینی به صورت تراشیده شده و همچنین در طرح های کنده کاری شده قلم زنی استفاده می شود.
معمول ترین اشکال شامل قلب ها، تریلیون ها، اشکال سنتی بیضی، گرد و گلابی شکل است.
بیشتر سنگ های هماتیت تا اندازه ای بزرگ هستند؛ وزن آنها اغلب 20 قیراط یا بیشتر هستند.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اردبیل، یکی از کلان شهرهای ایران درشمال غربی این کشور، است. ثبت لوگو بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر ۵۲۹,۳۷۴ نفر بوده است. این شهردر قبل و پس ازاسلام، مرکز آذربایجان بوده است. شهراردبیل درمیان دشتی با همین نام درارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و درمیان کوه های باغرو، تالش و سبلان درشمال غرب فلات ایران جای گرفته است و دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل می باشد‌.
اردبیل به واسطه داشتن تاریخ کهن در ادوار مختلف و تکامل در این دوره ها صنایع دستی مختلفی از جمله ( گلیم مشهور اردبیل، آبگینه، بافته، نساجی سنتی، سفال، صنایع دستی تلفیقی، صنایع دستی چرمی، چوبی و...) را در جهت نیاز به آن به تکامل رسانده و به جوامع مختلف معرفی و صادر نموده است. به وضوح می توان اوج این شکوه را در دوره صفویه جستجو نمود که بایستی این شکوه را به نام مکتب اردبیل ثبت نمود.
از مهم ترین سوغات اردبیل می توان آب نبات، تخمه آفتاب گردان، حلوای سیاه، سرشیر، شیرینی های محلی، شکلات روسته، عسل طبیعی سبلان و کره را نام برد.
استان اردبیل به دلیل داشتن ظرفیت های طبیعی ییلاق های دامنه سبلان و دشت های وسیع اردبیل، مغان، و مشکین شهر یکی از قطب های مستعد کشاورزی و دامپروری در کشور به شمار می آید.
بخشی از محصولات کشاورزی این استان، همچون گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، بذر چغندرقند، حبوبات، دانه های روغنی ذرت، انواع میوه ها مانند سیب، گلابی ، زردآلو، و همچنین در بخش دام و طیور، تولید پروتئین، پرورش ماهی، زنبورداری و تولید عسل نه تنها در داخل کشور به مصرف می رسد بلکه بخشی از آن جزو اقلام صادراتی کشور نیز محسوب می شود.
در کنار فعالیت های کشاورزی باید به فعالیت صنعتی این استان نیز اشاره کرد. در حال حاضر استان اردبیل دارای هشت شهرک صنعتی، کارخانه های بزرگ نساجی، سیمان، ذوب آهن، و کشت و صنعت می باشد. کارخانه های چرم مغان، کارخانه شیمیایی آراز، کارخانه کبریت سازی مشکین شهر، کارخانه سیمان و غیره را هم باید به فعالیت های صنعتی استان افزود.
• ثبت شرکت در اردبیل:
افرادی که قصد انجام فعالیت های هدفمند دراستان اردبیل و بهره مندی از سرمایه یکدیگر را دارند، نیازمند یک فعالیت قانونی هستند، که مهم ترین آن ثبت یک شرکت تجاری است.
برای ثبت شرکت در استان اردبیل شما می توانید از انواع قالب های زیر استفاده نمایید.

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

از پرکاربردترین قالب ثبت دراین استان می توان به ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود اشاره نمود.
• شرح مدارک ثبت شرکت در استان اردبیل :
مدارک ثبت شرکت سهامی خاص:
_ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس+10
_ تصویر شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضاء
_ اقرارنامه امضا شده
_ اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
_اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
• مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود:
_ کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضاء
_ اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
_امضای اقرار نامه
_ اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
• شرایط لازم برای ثبت شرکت در استان اردبیل به شرح ذیل می باشد:
شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص:
1_ مطابق ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت : حداقل تعداد سهامداران درشرکت سهامی خاص 3 نفر باشد +2 نفر بازرس که بازرسین نباید ازاعضاء باشند. حداقل 35 درصد سرمایه نیز باید نقداً پرداخت شود.
2_حداقل سرمایه درشرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد. (طبق ماده 5لایحه اصلاحی قانون تجارت)
• شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود:
1_ درشرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2نفر باشد.
2_ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
3_ در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به دریافت نماید.
• فرآیند ثبت شرکت در اردبیل :

 

  • انتخاب نام مناسب برای شرکت.
  • ثبت نام در سامانه و تنظیم اوراق ثبتی .
  • تعیین نام شرکت.
  • ارسال کردن اوراق به اداره ثبت شرکتها از طریق پست.
  • بررسی مدارک توسط کارشناس مربوطه در اداره ثبت شرکت ها.
  • صدور آگهی تأسیس شرکت در صورت نبودن مشکل.
  • دریافت شماره ثبت شرکت، و شناسه ملی.
  • ارسال آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور.


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سرمایه تعاونی اموال و دارایی هایی است که به هنگام تأسیس شرکت تعاونی یا افزایش سرمایه آن در مراحل بعدی در اختیار آن قرار می گیرد.
• منابع تأمین سرمایه شرکت تعاونی :
در شرکت تعاونی بر خلاف سایر شرکت های خصوصی دو منبع تأمین سرمایه متفاوت با توجه به اهداف تعاونی پیش بینی شده است.
1ـ منابع عمومی :
طبق ماده ۴۶۰ قانون اشخاص حقوقی و شرکت های تجارتی هر یک از دستگاه های اجرایی که در شرکت تعاونی غیر سهامی مشارکت یا سرمایه گذاری کرده اند  افزایش سرمایه شرکت می توانند نماینده ای برای نظارت و بازرسی در شرکت و حضور درجلسات مجمع عمومی و هیأت مدیره به عنوان ناظر داشته باشند.
قانون بخش تعاونی وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک ها، شهرداری ها، شوراهای اسلامی کشور، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می توانند جهت اجرای بند ۲ اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به طرقی که درمقدمه قانون مقررات است و در جهت تحقق اهداف تعاونی مخصوصاً از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی، صلح، اقدام به کمک در تأمین و یا افزایش سرمایه شرکت های تعاونی نمایند بدون آنکه عضو باشند.
کمک های دولتی موقتی و به منظور کمک به تشکیل و استقرار تعاونی در جهت شکوفائی اقتصادی عمومی است. لذا در مواردی که دستگاه های دولتی در تأسیس شرکت های تعاونی سرمایه گذاری یا شریک می شوند ظرف مدتی که با موافقت طرفین در ضمن عقد شرکت تعیین می شود، باید سهم سرمایه گذاری دولت به تدریج بازپرداخت و صد در صد سرمایه به تعاونی تعلق گیرد.
* در قانون شرکت های تعاونی ۱۳۵۰ دستگاه های دولتی به عنوان سرمایه دار وارد شرکت تعاونی نمی شدند. سرمایه شرکت را اعضاء تأمین و مقدار آن نامحدود و سهام آن با نام و مسئولیت هرعضو محدود به میزان سهمی است که از سرمایه شرکت خریداری و یا تعهد نموده است و حداکثر سود سالانه سهام نباید از6% تجاوز کند. انتقال شرکت تعاونی به غیر عضو شرکت مجاز نیست.
2ـ منابع خصوصی :
مطابق ماده 437 قانون اشخاص حقوقی و شرکت های تجارتی مصوب 1392، شرکت تعاونی غیر سهامی به وسیله چند شخص تأسیس و سرمایه آن درموقع تأسیس به وسیله مؤسسان تأمین می شود. ازطرف دیگر طبق ماده ۴۶۵ قانون جدید ناظر برماده ۴۲۷ و ۴۲۸ همان قانون اولاً شرکت تعاونی غیر سهامی با هرمیزان سرمایه قابل ثبت است و ثانیاً برای ثبت شرکت تعاونی غیر سهامی باید کل سرمایه نقدی تأدیه و تمام سرمایه غیرنقدی تقویم وتسلیم شود.
فقط دستگاه های اجرایی می توانند مشارکت یا سرمایه گذاری نمایند. بنابراین مؤسسین باید کل سرمایه لازم را تأدیه نمایند. افزون براین مطابق ماده ۴۶۶ ناظر بر ماده ۴۳۵ همان قانون کلیه امتیازات و اموالی که از منابع عمومی در اختیار شرکت تعاونی غیر سهامی قرار می گیرد باید با انحلال آن مسترد شود و هر یک از مدیران شرکت تعاونی در قبال استرداد امتیازات و اموال مذکور به طور مستقل مسئولیت دارد. بنابراین این اموال جزء سرمایه به حساب نمی آید بلکه حالت ودیعه ای را دارد که در پایان مدت عیناً قابل استرداد است و دستگاه اجرایی در مقابل سرمایه گذاری یا مشارکت در سود از انجام پروژه تعاونی شریک سایر اعضاء خواهد بود.
درتشکیل سایر شرکت های تجارتی نیز به همین صورت تأدیه سرمایه شرط اساسی تشکیل شرکت است. در شرکت تعاونی نیز با وجود اختلاف فلسفه وجودی همین مطلب تکرار شده است. درشرکت تعاونی مانند شرکت سهامی عضو یا اعضای تعاونی می توانند با رعایت مقررات قانون سهم خود را به سایر اعضاء و یا افراد جدید واجد شرایط واگذار نمایند.


مسئولیت مالی اعضاء در شرکت های تعاونی غیر سهامی محدود به میزان سهم الشرکه آنان می باشد ولی به موجب قرارداد خصوصی این نسبت قابل تغییر است. در شرکت تعاونی غیر سهامی به اساسنامه جایگاه مهمی داده شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ اوناکیت یک سنگ بسیار زیبا و بی نظیر می باشد که در ترکیب آن سه رنگ سبز، قرمز و صورتی دیده می شود. امیرنکویی رنگ سبز و بسیار زیبای سنگ اوناکیت شور و شوق را در قلب و ذهن انسان ایجاد می کند و فرکانس عشق، شفقت و مهربانی را در اطراف طنین انداز می کند. سنگ اوناکیت یکی از سنگ های عالی برای ایجاد تعادل عاطفی در بدن می باشد.
سنگ اوناکیت قرمز رنگ ترکیب زیبایی دارد و تجسمی از قدرت و هماهنگی در روابط می باشد. از دیگر رنگ های سنگ اوناکیت می توان به اوناکیت صورتی اشاره کرد، رنگ صورتی این سنگ سبب ایجاد تعادل در قلب و بلند پروازی روح می گردد و در انتشار احساسات عمیق و همچنین ترویج صبر و پشتکار تأثیرگذار است. استفاده از سنگ اوناکیت به تدریج عادات بد و الگوهای نامناسب ذهنی را ازبین می برد و در رفع غم و اندوه و نا امیدی بسیار سودمند می باشد.
استفاده از سنگ اوناکیت برای افرادی که احساسات ناخوشایند دارند و یا مشکلات زیادی در زندگی شان وجود دارد، در رفع این پریشانی ها بسیار مؤثر می باشد.

سنگ اوناکیت دارای خواص زیادی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای ایجاد عشق پایدار می توانید سنگ اوناکیت را با بومادران خشک ترکیب کرده و در یک کیسه نگه داری نمایید. در قدیم نیز بر این باور بوده اند که استفاده از سنگ اوناکیت به این روش، سبب ایجاد تعهد و پایبندی در ازدواج می گردد؛ برای انجام این کار باید در هر سالگرد ازدواج محتوی کیسه قبلی را در آب روان ریخته و یک محتوای جدید از سنگ اوناکیت و بومادران جایگزین آن نمایید.

 

نگه داری از سنگ اوناکیت در زیر بالش زن و شوهر، درک و احساسات مشترک در بین آن ها افزایش می دهد. همراه داشتن این سنگ در دوران بارداری نیز سبب ایجاد ارتباط معنوی بسیار قوی میان پدر و مادر و نوزاد می گردد.
استفاده از سنگ اوناکیت سبب ایجاد تعادل در احساسات و روابط می گردد و مشارکت و هماهنگی در کسب و کار را فراهم می آورد. بنابراین استفاده از سنگ اوناکیت به عنوان یک پشتیبان حرفه ای سبب افزایش موفقیت و پیشرفت در کسب و کار می گردد.

سنگ اوناکیت در درمان بیماری ها و بهبود روحی و جسمی بدن بسیار تأثیرگذار است. انرژی موجود در این سنگ سبب ایجاد روحیه در بدن می گردد و نشاط و سرزندگی را برای انسان به ارمغان می آورد و درک و تحمل افراد را افزایش می دهد.
سنگ اوناکیت تأثیر قابل توجهی در ترک سیگار و مواد مخدر دارد و در طولانی مدت با حذف سموم مضر و انرژی های منفی موجود دربدن به بازسازی سلول های بدن کمک می کند و محرک های احساسی را برای تداوم در ترک مواد مخدر تقویت می کند.

 

استفاده از نمونه های بزرگ سنگ اوناکیت محیطی سرشار از آرامش و انرژی های مثبت را فراهم می آورد و آلودگی حاصل از امواج الکترومغناطیسی حاصل از تلویزیون و سایر دستگاه های الکترونیکی را کاهش می دهد.
سنگ اوناکیت بر روی چاکرای چشم سوم تأثیرگذار است و سبب بهبود فکر و اندیشه در افراد می گردد. سنگ اوناکیت به رشد بافت های سالم در بدن کمک می کند و به خصوص از قلب و ریه محافظت می کند و همچنین در بهبود گردش خون و تعادل مایعات در بدن و بهبود عملکرد و سوخت و ساز بدن تأثیرگذار است. حتی در برخی موارد سنگ اوناکیت می تواند در درمان بیماری هایی نظیر سرطان نیز مفید باشد و به ترمیم بافت های بدن بپردازد.

 

سنگ یوناکیت با چاکرای قلب نیز در ارتباط است و تعامل انسان را با جهان خارج تنظیم می کند. انرژی کریستال سبز و صورتی موجود در سنگ اوناکیت سبب ایجاد تعادل در چاکرای قلب می گردد و درک نیازها و احساسات گوناگون را در انسان افزایش می دهد و به این ترتیب کنترل انسان را در فراز و فرود روابط عاطفی افزایش می دهد.

سنگ یوناکیت انرژی های آرام را برای مدیتیشن فراهم می آورد و خشونت و خشم را از بین می برد، به همین دلیل استفاده از این سنگ برای رهایی از تأملات روحی و روانی بسیار سودمند می باشد و یک سنگ ایده آل برای یوگا و مدیتشین محسوب می شود.

 https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

این کانی دارای خواص درمانی است. تحریک دستگاه تولید مثل و افزایش قدرت باروری، باز انسدادهای انرژی، کمک به رشد بافت پوست و مو، کمک به ترمیم اندامها، تنظیم وزن بدن از فواید استفاده از این سنگ می باشد. خواص درمانی روانی این سنگ نیز: ایجاد تسلط بر خشم و اعصاب، رفع اندوه و گوشه گیری و درون گرایی مفرط. استفاده از این سنگ در دوران حاملگی بسیار مفید است و باعث رشد نوزاد سالم در بدن مادر می شود. این سنگ باعث ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای چهارم می شود.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

گونه های آپاتیت چشم گربه ای و سنگ های جواهر مشابه

آپاتیت چشم گربه ای گونه ی منحصر به فرد و کمیاب آپاتیت های براق است. خواص سنگ آکوامارین در کل آپاتیت یکی از گونه های کمتر شناخته شده ی سنگ های جواهر هستند که به این ترتیب آپاتیت چشم گربه ای تقریبا ناشناخته محسوب می شود.
تعدادی از مواد معدنی و سنگ های جواهر دیگر همچون بریل، تورمالین، اسفن و توپاز به دلیل شباهت های بسیار با آپاتیت اشتباه گرفته می شوند.
بیشتر گونه های آپاتیت توسط تاجران جواهر و کلکسیونرها به عنوان نام تجاری برای اشاره به رنگ یا خاستگاه استفاده می شوند.
گونه های دیگری از سنگ های جواهر مثل کریزوبریل چشم گربه ای، کوارتز، تورمالین، سیلیمانیت و زمرد کبود با ویژگی های چشم گربه ای یافت می شوند.
در بیشتر مواقع به دلیل گستره ی رنگی آپاتیت تشخیص این سنگ از سایر سنگ های چشم گربه ای دشوار است.

مشهورترین سنگ های جواهر و مواد معدنی مشابه

آپاتیت «سنگ مارچوبه» سبز روشن، آپاتیت آبی نئون، آپاتیت سبز-آبی نئون، آپاتیت بنفش-یاسی و
آپاتیت سبز از مشهورترین و شناخته شده ترین نام های تجاری استفاده شده برای سنگ های مشابه هستند.
سنگ های جواهر و مواد معدنی مشابه و کمتر شناخته شده
آپاتیت کربنات(غنی از کربنات)، آپاتیت کولفان، منگن آپاتیت، سمیت آپاتیت، استفلیت آپاتیت و
موروکسیت آپاتیت از نام های تجاری کمتر شناخته شده برای مواد معدنی مشابه هستند.

خواص درمانی و ویژگی های متافیزیکال و افسانه ای سنگ جواهر آپاتیت چشم گربه ای

آپاتیت یکی از سنگهای کمتر شناخته شده بوده و از این رو شهرت، داستان و افسانه های بسیار کمی دارد.
آپاتیت سنگ تولد هیچ یک از ماه ها نبوده اما در خصوص انرژی های اخترشناسی و سیاره ای به برج جوزا مربوط است.
با توجه به این موضوع که آپاتیت بخشی از ترکیب ما است، به نظر می رسد که آپاتیت چشم گربه ای دارای توانایی های جسمانی بسیاری است.
این سنگ از لحاظ جسمانی در درمان و تقویت دندان ها، استخوان ها و غضروف ها اثرگذار است.
گفته می شود که آپاتیت باعث افزایش جذب کلسیم ما می شود.
آپاتیت چشم گربه ای در کاهش درد و رنج های ناشی از آرتروز یا سایر مشکلات مربوط به جراحی مرتبط با مفصل مانند نقرس موثر است.
علاوه بر این، آپاتیت برای کاهش فشار گرسنگی و کاهش اشتها مورد استفاده قرار می گیرد.

آپاتیت چشم گربه ای سنگ یادگیری است

و در عین حال سنگ الهام بخش شناخته می شود.
این سنگ با عنصر آتش مرتبط بوده و در غلبه بر ترس اثرگذار است.
آپاتیت چشم گربه ای توانایی متافیزیکالی برای تبدیل افکار به عمل را داراست.
این سنگ با چاکرای خورشیدی مرتبط است، اما به دلیل طیف وسیع رنگی، در همه ی چاکراها و تعادل سازی آنها مفید واقع می شود.
آپاتیت قدرت سوق به برون گرایی داشته و نیروهای منفی را دفع می نماید، و همچنین سبب تحریک خلاقیت می شود.

به طور کلی، آپاتیت چشم گربه ای بسیار قدرتمند بوده و در میان افرادی که به قدرت متافیزیکی سنگهای جواهر اعتقاد دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
توصیه: خواص و نیروهای درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند.
فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می شوند.
این اطلاعات جایگزین نسخه ی پزشک نخواهد بود.
صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه نمایید.
این مطالب در هیچ شرایطی تضمین کننده ی هیچگونه ادعا در درمان و نیروهای سنگ تولد نمی باشد.

علیرغم محبوبیت روزافزون این سنگ، آپاتیت چشم گربه ای به ندرت در جواهری های شهر یافت شده و در واقع خرید و فروش آن به تاجران آنلاین سنگ جواهر محدود می شود.
نکته: سنگ های جواهر باید بر حسب اندازه خریداری شوند و نه وزن قیراط.
سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند.
برخی از سنگ ها بر اساس وزن بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر از الماس هستند.

نگهداری و شستشوی سنگ جواهر آپاتیت

آپاتیت نسبتا نرم است، و درجه ی سختی آن در سنجه ی موس ۵ می باشد، بنابراین به راحتی توسط مواد دیگر خراشیده می شود.
چسبندگی بسیار شکننده داشته و نسبت به مواد ساینده، شیمیایی و گرما حساس است.
برای تمیز کردن سنگ های جواهر، از پاک کننده های التراسونیک و همچنین بخارشوها اجتناب نمایید.
پیشنهاد می شود که سنگ های جواهر آپاتیت چشم گربه ای را تنها با استفاده از پارچه ی نرم و آب گرم و صابون تمیز کنید.
همه ی آثار صابون را به خوبی از روی سنگ بشویید.
پیش از انجام کارهای منزل، تمرین و ورزش های سخت جواهرات خود را در جای مناسب قرار دهید.
سنگ های جواهر و جواهرات خود را همیشه به صورت جداگانه نگهداری کنید.

سنگ جواهر آپاتیت چشم گربه ای و ایده های طراحی جواهر

آپاتیت ها نسبتا نرم بوده و دوام اندکی دارند، و از این رو برای بیشتر طراحی های جواهر نامناسب به شمار می رود.
گرچه این سنگ ها را می توان با رعایت احتیاط استفاده نمود، اما بهتر است به طراحی های گوشواره، آویز و یا سنجاق محدود شود.
آپاتیت های چشم گربه ای کوژتراش بیشتر در طراحی و ساخت گوشواره مورد استفاده قرار می گیرند.

https://chaav.ir/about-us


بهتر است انگشترهای آپاتیت چشم گربه ای را که به صورت کوژتراش هستند به صورت روزمره استفاده نکنید و برای آن طراحی محافظتی ویژه مانند بزل یا سبک شنل در نظر بگیرید.
آپاتیت ها را اغلب برای نمایش برش دار می کنند، اما دسترسی های اخیر به سنگ جواهر آپاتیت با رنگ های نئون روشن، محبوبیت جواهرات آپاتیت را افزایش داده است.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آشنایی با روکش دندان

 

در برخی مواردی که دیواره دندان شکسته باشد و میزان پوسیدگی و آسیب آن بسیار بالا باشد، برای ترمیم و بازسازی دندان‌ها از روکش دندان استفاده می‌شود. متخصص لمینت دندان رشت دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند معمولا از لحاظ نیاز یا عدم نیاز به عصب کشی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورت نیاز، در ابتدا عصب کشی برای آنها انجام شده و سپس روکش برای آنها استفاده می‌شود.
در هنگامی که پوسیدگی دندان به نزدیک لثه رسیده باشد، با جراحی لثه مقدار کافی از تاج دندان برای قرار دادن روکش در دسترس قرار می‌گیرد.
در ادامه دندانپزشک با تراش و فرم دهی دندان‌ها، قالبی تهیه می‌کند که با نظر بیمار و انتخاب رنگ مورد نظر، قالب تهیه شده به لابراتوار فرستاده می‌شود.
پس از آن روکش توسط دندانپزشک بر روی دندان‌ بیمار قرار می‌گیرد.

آشنایی با لمینت دندان

لمینت از پوسته بسیار نازک و به کمک مواد همرنگ دندان ساخته شده است.
لمینت سرامیکی می‌تواند رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها را تغییر داده و لبخندی بسیار زیبا برای شما به ارمغان بیاورد.
برای نصب آن بعد از معاینه اولیه دندانپزشک، مقدار کمی از مینای دندان تراشیده می‌شود و پس از آن با کمک خمیر مخصوصی از دندان‌ها قالب تهیه می‌شود.
قالب تهیه شده به لابراتوار ارسال می‌گردد تا لمینت شما به کمک تکنولوژی مخصوصی ساخته شود. در نهایت نیز دندانپزشک لمینت را روی دندان‌ قرار می‌دهد و در صورت نیاز، به اصلاح قسمتی از آن می‌پردازد.

روکش دندان بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

در صورتی که دندان شما نیاز به عصب کشی و ترمیم دارد، بعد از تراش، تاج دندان به نسبت حالت طبیعی ضعیف‌تر خواهد شد. در این صورت باید از روکش دندان استفاده شود که علاوه بر زیبایی، استحکام خوبی هم دارد.
اما اگر ساختار دندان تا حدودی سلامت خود را حفظ کرده است و تنها نیاز به زیبا سازی آن وجود دارد، لمینت سرامیکی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و از جلسه مشاوره رایگان با دکتر فاطمه لبافی بهره‌مند گردید.

تفاوت‌های روکش و لمینت دندان

 

هر دوی این روش‌ها به منظور ترمیم و بازسازی دندان‌ها کاربرد دارند، اما دارای تفاوت‌هایی هستند. در ادامه به شرح تفاوت روکش و لمینت سرامیکی دندان می‌پردازیم:

  1. نوع پوشش دهی

    لمینت به صورت لایه‌ای نازک روی سطح دندان را می‌پوشاند، در حالی که روکش دور تا دور دندان را احاطه می‌کند. در واقع لمینت فقط سطح جلویی دندان را می‌پوشاند.

  2. ضخامت

    لمینت سرامیکی دارای ضخامتی در حدود ۱ میلیمتر است، در حالی که روکش دندان ضخامتی در حدود ۲ میلیمتر یا بیشتر دارد.

  3. جنس

    روکش دندان از جنس‌های مختلفی مانند تمام سرامیکی، آلیاژهای طلا، آلیاژ بر پایه فلزی و غیره است. اما لمینت سرامیکی به دلیل اینکه باید زیبایی دندان‌های طبیعی را داشته باشد، از سرامیک ساخته می‌شود.

  4. میزان آماده سازی دندان‌ها

    میزان این تراش برای نصب لمینت به نسبت روکش بسیار کمتر است. زیرا برای نصب لمینت تنها سطح رویی دندان تراش می‌خورد. در حالی که برای روکش نیاز به فضای بیشتر و تراش دور تا دور دندان است.

  5. قیمت

    هزینه هر واحد لمینت سرامیکی به نسبت روکش دندان بیشتر است.

    لمینت سرامیکی گران‌تر است یا روکش دندان؟

    هزینه هر یک از این درمان‌ها در دندانپزشکی تحت تأثیر موارد مختلفی قرار می‌گیرد. تعداد دندان‌های تحت درمان، نوع و برند روکش و لمینت سرامیکی و تعداد جلسات درمان همگی از موارد تأثیر گذار در این هزینه هستند.
    با این وجود لمینت سرامیکی گران قیمت‌تر از روکش دندان است.
    به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق هریک از این روش‌ها با کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی تماس بگیرید. یک جلسه مشاوره و معاینه رایگان برایتان رزرو خواهد شد. طی این جلسه وضعیت دندان‌هایتان معاینه شده و نوع درمان مناسب بر حسب شرایطتان تعیین خواهد شد. در نهایت قیمت دقیق به اطلاعتان رسانده می‌شود.

    مزایا و معایب روکش و لمینت سرامیکی

    برای بررسی دقیق‌تر به طور مجزا به بیان مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها پرداخته‌ایم:

    مزایای لمینت سرامیکی

     

    1. ماندگاری بالا
    2. استحکام بالا
    3. مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ
    4. شباهت زیاد به دندان‌های طبیعی

    معایب لمینت سرامیکی

    1. دارای هزینه به نسبت بالا
    2. برگشت ناپذیر بودن درمان
    3. نیاز به آماده سازی دندان

    مزایای روکش دندان

    1. پوشاندن بخش زیادی از دندان آسیب دیده
    2. دارای قیمت متناسب‌تر به نسبت روش‌های مشابه
    3. متناسب با ظاهر دندان‌های طبیعی
    4. محافظت از دندان در برابر آسیب دیدگی‌هایی مانند پوسیدگی

    معایب روکش دندان

    1.  نیاز به آماده سازی بیشتر
    2. قابل مشاهده بودن روکش‌های فلزی

    لمینت سرامیکی یا روکش، کدام را برای زیبایی دندان انتخاب کنم؟

    هر دوی این روش‌ها می‌توانند برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع هر دو مانند هم از درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی محسوب می‌شوند.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


زمانی که هدف شما زیباتر شدن دندان‌ها و اصلاح مواردی از جمله بدرنگی، بد فرمی، بد شکلی، لب پر شدگی و یا ترک خوردگی دندان‌های جلو است، لمینت سرامیکی بهترین انتخاب خواهد بود.
از روکش دندان بیشتر در مواردی استفاده می‌شود که بخش زیادی از دندان دچار پوسیدگی و شکستگی شده و نیاز به عصب کشی داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پست یکی از قدیمی ترین نهادهای بشری و اولین سازمان ارتباطی جهان است که برای تامین یکی از حیاتی ترین نیازهای انسان، یعنی برقراری ارتباط ، به وجود آمده و روز به روز در لایه های زندگی فردی و اجتماعی بشر ریشه دوانده است.پلمپ دفاتر ایران یکی از پیشگامان صنعت پست در جهان به شمار می رود و سابقه ای ممتاز در پیشینه پستی خود دارد. در واقع، حکومت های ایرانی پیش و بعد از اسلام به اهمیت پست از لحاظ ارتباطی پی برده و از این وسیله به عنوان یکی از تأسیسات زیر بنایی برای ارسال و ابلاغ اوامر حکومتی استفاده می کردند و بدین ترتیب در رونق و گسترش آن می کوشیدند.
از آن زمان تاکنون با وجود وسایل گوناگون ارتباطی نظیر اینترنت و پیامک ، پست به عنوان یگانه رسانه ارتباطی ساده ، ایمن ، سریع ، مقرون به صرفه و مطمئن هم چنان جایگاه خود را نزد عموم حفظ نموده است.
از جمله مهم ترین وظایف شرکت پست عبارت است از :
- تدوین راهبردها و سیاست ها، اهداف کلان و برنامه های اجرایی شرکت، جهت توسعه و بهبود ارائه خدمات پایه پستی و ارائه خدمات غیر پایه پستی در مناطق محروم و سایر مناطق کشور براساس مصوبات کمیسیون مادامی که بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری و فعالیت دراین مناطق نداشته باشد.
- بررسی و مطالعه فضای کسب و کار و شناخت نیازهای پستی جامعه و ایجاد زمینه های لازم برای توسعه و به کارگیری فناوری های نوین، انتقال دانش فنی و حمایت از توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی درزمینه های تخصصی مرتبط با اهداف و وظایف شرکت با رعایت مصوبات کمیسیون .
- انجام عملیات تجزیه و مبادلات کلیه مرسولات و محموله های پستی بین المللی در دفاتر مبادله بین الملل بر اساس مصوبات کمیسیون.
- نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع کلیه مرسولات خرید و فروش اینترنتی و همچنین مدیریت وجوه حاصله در سطح داخلی و بین المللی به منظور تحقق شاخص های سرعت، دقت و امنیت مطابق استانداردهای تعیین شده.
- عضویت در نهادها و انجمن ها و اتحادیه های تخصصی ملی، منطقه ای و بین المللی و شرکت درمجامع، گردهمایی ها و همایش های مربوط، در زمینه های مرتبط با وظایف شرکت به نمایندگی ازطرف وزارت.
- تأمین زیرساخت های لازم برای ارتقای امنیت خدمات پستی.
- تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستی برای مصارف جاری و یابود، هماهنگ با فرهنگ و آرمان انقلاب اسلامی ایران، در جهت نشر و بیان مواضع آن در داخل و خارج ازکشور.
- مدیریت نشانی مکان های کشور مبتنی بر بانک اطلاعاتی شناسه پستی ده رقمی موضوع قانون الزام اختصاص شماره ملی و شناسه پستی برای کلیه اتباع ایرانی .
- ارائه خدمات صندوق پست فیزیکی_الکترونیکی در چهارچوب قوانین و مقررات.
• چند نکته در رابطه با تاسیس شرکت پست :
1) تأسیس و ثبت شرکت که موضوع فعالیت آن ها عرضه خدمات پستی است بدون موافقت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و دفاتر مربوطه باید از پذیرفتن ثبت این نوع شرکت ها خود داری فرمایند.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


2) تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که پیش از تصویب این قانون به تأسیس و ثبت شرکت در زمینه ارائه خدمات مزبور مبادرت نموده عملاً به انجام خدمات پستی مشغول فعالیت هستند، مؤظفند ظرف یکماه از تاریخی که شرکت آگهی خواهد کرد جهت تطبیق وضع خود با قوانین و مقررات شرکت و تحصیل موافقت، به شرکت مراجعه نمایند، درغیر این صورت حق فعالیت ندارند و ادامه فعالیت آنها،علاوه برجلوگیری از فعالیت وی با توجه به شرایط وامکانات خاطی و مراتب جرم در مرتبه اول به ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال و درصورت تکرار به زندان از یه ماه تا یکسال محکوم خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ایدوکراز از سنگ های کمیاب است و معمولا در تن رنگ سبز یافت میشود و گاهی هم به رنگ زرد-قهوه ای یا آبی است. خواص لاجورد درطب سنتی سنگ سنگ ایدوکراز به گروه سیلیکات از مواد معدنی تعلق دارد به خصوص کلسیوم آلومنیوم سیلیکات
در بیشتر مواقع، از اسم ‘ایدوکراز’ وقتی استفاده میشود که میخواهند به شکل سنگ قیمتی آن اشاره کنند.
در حالی که ” وزوویانیت ” به فرم کریستالی آن گفته میشود.
اسم ‘ وزوویانیت ‘ از Mt. Vesuvius گرفته شد که نام جایی ست که اولین بار ایدوکراز کشف شد

 

منشا نام ایدوکراز

اسم ‘ایدوکراز’ از کلمه یونانی ‘eidos’ و ‘krausis’ که به صورت ‘فرم’ و ترکیب’ ترجمه میشود که به کریستال اشاره دارد و ترکیبی از فرم های معدنی هستند.
سنگ ایدوکراز اولین بار در سال 1795 توسط سنگ شناس آلمانی به نام Abraham Gottlob Werner. شناخته شده است
همچنین Werner اولین بار کریزوبریل که سنگ مهمی است و از گروه سنگ های معدنی ست و به دلیل شکل چشم گربه ای از انواعی ست که تغییر رنگ میدهد،کشف کرد.
همچنین Werner استاد Friedrich Mohs بوده است که خالق مقیاس ‘Mohs است که امروزه هم استفاده میشود

 

شناسایی سنگ ایدوکراز

سنگ ایدوکراز ترکیبی از فلز، اکسیژن،هیدروژن، فلوراید که به عنوان یک سیلیکات آلومینیوم کلسیم طبقه بندی می شود،است.
چگالی آن بین 3.32 تا 3.47 است و از این نظر شبیه به تانزانیت
ضریب شکست این سنگ 1.700 تا 1.723 است که کمی کمتر از spinel و garnet است.
از سنگ quartz لطیف تر است و سختی آن به میزان 6.5 در مقیاس Mohs است
کریستال های ایدوکراز،ساختار tetragonal دارند.
فرم های سنگین آن رایج هستند و تشخیص آن از grossular garnet سخت است.البته grossular garnet سخت تر است

منشا و منابع سنگ ایدوکراز

سنگ ایدوکراز یا vesuvianite در جاهای زیادی در دنیا یافت میشود و در اسکارن (سیلیکات یا سنگ آهک) و رسوبات سنگ آهک از طریق فرایند دگرگونی مخاطی تشکیل می شود.
بیشتر آنها از کانادا میآیند و همچنین ایتالیا.
سایر منابع این سنگ شامل Ural Mountains در روسیه و همچنین چین،نروژ،پاکستان،سوئد، سوییس،کنیا،تانزانیا، و ایالات متحده امریکا است
یافته های اخیر در مورد متریال های کنیا و تانزانیا، برخی از سنگهای با کیفیت را به بازار آورده است، در مقادیر بسیار محدود هستند.
کالیفرنیا، متریال سبز cabochon را تولید میکند که با نام ‘Californite’ و یا ‘California jade’ شناخته میشود
Jeffrey Mine در کانادا، یک متریال سبز-زرد ساخته است که مانند emerald سبز غنی از کروم است و مانندسنگ ایدوکراز در رنگ های بنفش و آبی، کاملا کمیاب است

 

رنگ سنگ ایدوکراز

تقریبا تمام سنگ های ایدوکراز در تن رنگ سبز هستند از سبز تیره گرفته تا سبز-قهوه ای و سبز-زردو سبز زیتونی.
بعضی از متریال های کمیاب میتوانند رنگ آبی داشته باشند بسیاری از سنگ ها تک رنگ یا چند رنگ هستند با رنگ هایی از جمله قرمز قهوه ای سفید زرد یا آبی 

جلوه و شفافیت سنگ ایدوکراز

بیشتر سنگ های ایدوکراز مات هستند و شبیه به سنگ jade هستند.
فرم های شفاف یا نیمه شفاف این سنگ بسیار کمیاب است.
نوع مات آن ظاهری روغنی یا شبیه به رزین دارد اما نمونه های شفاف شبیه به شیشه هستند.

شکل های سنگ ایدوکراز

نمونه های شفاف این سنگ، برش هایی مانند checkerboard دارند.
محبوب ترین شکل های آن، گرد،مارکیز، هت ضلعی،بیضی،تریلیون،اشکی است.
از این سنگ اغلب برای تزیین استفاده میکنند.

رفتار با سنگ ایدوکراز

هیچ دستکاری نباید روی این سنگ انجام شود این نوع سنگ از معدود سنگ هایی است که همانطور که استخراج میشود به بازار می آید

خصوصیت سنگ ایدوکراز

  • فرمول شیمیایی Ca10Mg2Al4(SiO4)5(Si2O7)2(OH)4 – Complex calcium aluminum silicate
  • ساختار کریستال Tetragonal; کریستال های ستونی ضخیم
  • رنگ سبز زیتونی-سبز زرد-قهوه ای آبی
  • درجه سختی
  • 6.5 در مقیاس Mohs
  • ضریب شکست 1.700 تا 1.723
  • چگالی
  • 3.32 تا 3.47
  • شفافیت شفاف نیمه شفاف مات
  • انکسار دوبل 0.002 تا -0.012
  • جلوه شیشه ای تا رزین
  • فلوئورسنس ندارد

سنگ های مشابه با ایدوکراز

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

سنگ ایدوکراز در بین کلکسیونرها بسیار محبوب است اما برای جواهرسازان کمتر شناخته شده است
سنگ های دیگری که از نظر شیمیایی یا ساختار کریستال شبیه به این سنگ باشد وجود ندارد.

اما انواع مختلفی از خود سنگ ایدوکراز وجود دارد
یک فرم فشرده شده از آن به نام ‘californite’ یا ‘California jade’ وجود دارد.
سنگ ایدوکراز غنی از کروم با نام ‘chrome vesuvianite’ شناخته میشود و نوع آبی آن ‘cyprine’ نام دارد
‘Mangan vesuvianite’ رنگ قرمز آن است که غنی از منگنز است و نوع ‘wiluite’ غنی از boran است اما امروزه ‘wiluite’ به عنوان مواد معدنی مجزا در نظر گرفته میشود
بعضی مواد معدنی دیگر مانند grossular garnet، calcite، zoisite، serpentine، diopsideهم انواع دیگر آن هستند.
سنگ های دیگری هم هستند که میتواند با ایدوکراز اشتباه گرفته شود : jade، zircon، tourmaline، peridot، garnet



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ هکمنیت از انواع سنگ سودالیت و غنی از سولفور و کمیاب است.امیرنکویی بعد از استخراج وقتی در مقابل نور خورشید قرار میگیرد تغییر رنگ میدهد.
اولین بار در سال 1896 درگرینلند توسط Boergstroem کشف شد اما بعدا به نام Victor Axel Hackman نامگذاری شد.
اولین بار در سال 1991 سنگ هکمنیت با کیفیت بالا در کانادا کشف شد.
وقتی برای اولین بار استخراج شد به رنگ بنفش تیره بود اما وقتی در مقابل نور خورشید قرار گرفت ، به رنگ خاکستری و سبز-سفید تغییر پیدا کرد.
وقتی دوباره به مکان تیره برده شد یا نور فرابنفش به آن تابیده شد، دوباره به بنفش تغییر رنگ داد.

این تغییر رنگ را میتواند بعد از چند ثانیه در معرض نور خورشید قرار گرفتن، مشاهده کرد اما برگشت به رنگ اصلی که همان بنفش است. 
حدود یک هفته طول میکشد این تغییر رنگ میتواند دائم تکرار شود اما اگر در معرض گرما قرار بگیرد این خاصیت را از دست میدهد.
این خاصیتی که در این سنگ دیده میشود بسیار کمیاب است.
این خاصیت اغلب با تغییر رنگی که در اثر تابیدن نورهای مختلف ایجاد میشود اشتباه گرفته میشود.

یک نمونه دیگر از تغییر رنگ های برگشت پذیر، لنزهای فوتوکرومی است که در عینک ها به کار برده میشود.
این عینک ها وقتی در مقابل نور خوشید قرار میگیرند تیره میشوند و وقتی در فضای بسته قرار میگیرند دوباره روشن میشوند.

 

شناسایی کردن سنگ هکمنیت

سنگ هکمنیت از خانواده سنگ های معدنی فلدسپاتوئید است
فلدسپاتوئید ها گروهی از تکتوسیلیکات ها هستند که شبیه به فلدسپارها هستند اما در قسمتهایی از ساختار متفاوتند و ترکیب سیلیس کمتری دارند.
هکمنیت سیلیکات آلومینیوم سدیم کلر است، با سختی 5.5 تا 6 در مقیاس Mohs
چگالی آن از 2.14 تا 2.40 و کم است برای همین جز سنگ هایی است که کمتری چگالی را دارد.
این سنگ بیشتر مات است اما بعضی اوقات شفاف آن هم یافت میشود.
سنگ هکمنیت را میتوان از سنگ والد آن یعنی ‘ سودالیت ‘ توسط درصد سولفور و تغییر رنگ آن تشخیص داد.

 

 

منشا و منابع سنگ هکمنیت

این سنگ اولین بار در گرینلند کشف شد اما در در مناطق دیگر مانند افغانستان،میانمار،کانادا هم یافت میشود.
سنگ هکمنیت به رنگ بنفش که در افغانستان یافت میشود، مطلوب ترین نوع این سنگ برای کلکسیونرهاست.

رنگ سنگ هکمنیت

این سنگ اولین بار که استخراج شد به رنگ بنفش تیره بود اما بعد وقتی در مقابل نور خورشید قرار گرفت به رنگ خاکستری و سبز-سفید تغییر پیدا کرد.
سنگ هکمنیت از افغانستان و میانمار، رنگشان از بی رنگ یا سفید کرم به صورتی-قرمز یا بنفش، در زیر نور خورشید تغییر پیدا میکند.
رایج ترین نمونه های این سنگ هم از همین مدل است

شفافیت و جلوه سنگ هکمنیت

سنگ هکمنیت اغلب مات است اما اگر کریستال کیفیت بالایی داشته باشد میتواند شفاف هم باشد.
وقتی که این سنگ بریده و جلا داده میشود ظاهری شبیه به شیشه پیدا میکند و میتواند روغتی به نظر بیاید.

شکل های سنگ هکمنیت

از سنگ هکمنیت بیشتر کلکسیونرها استفاده میکنند.بعضی مواقع ممکن است به صورت برش خورده هم فروخته شود.
رایج ترین شکل آن بیضی است.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

ویژگی های سنگ هکمنیت

  • فرمول شیمیایی Na8Al6Si6O24Cl2 – کلر سدیم 
  • آلومینیوم سیلیکات
  • ساختار کریستال دو بعدی
  • رنگ بیرنگ-صورتی-بنفش-خاکستری-سبز
  • سختی
  • 5.5 تا 6 در مقیاس mohs
  • شاخص انکسار
  • 1.48
  • چگالی
  • 2.14 تا 2.40
  • شفافیت شفاف تا مات
  • انکسار ندارد
  • جلوه شیشه ای تا روغنی
  • فلوئورسنس زیاد


:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

لوگو به نمادی تصویری گفته می شود که برای بیان کردن یک عبارت، موضوع یا القا نمودن یک موضوع می باشد که معرف یک سایت یا وبلاگ، شرکت، محصول و ... است. مانند انیمیشن میمون که برای معرفی محصولات چی توز به کار رفته می شود. پلمپ دفاتر لوگوها معمولاَ به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری ( معمولاَ با هدف تبلیغاتی ) هستند و بدین ترتیب عامل شناسایی آن محصول در بازار و به نوعی عامل جذب مشتریان می شوند که البته خود لوگو هم انواع متفاوتی دارد. انواع لوگو عبارت است از :

الف) آرم / لوگو تصویری :
همان طور که از نام آن پیداست این لوگو به صورت نماد سمبلیک/ آیکونیک طراحی می شوند و بیننده تصویری را از نماد آن کسب و کار مشاهده می کند. لوگوهای تصویری معمولاَ برای شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها استفاده می شود. از جمله این نوع لوگو می توان به لوگوی اپل اشاره کرد.
انواع لوگوهای نوشتاری ( فونت سفارشی، لوگوتایپ، ورد مارک )
لوگوهای نوشتاری به این گونه است که نام برند / سایت / محصول یا ... به صورت سفارشی طراحی می شود. منظور از سفارشی این است که از فونت آماده استفاده نمی شود و تک تک حروف آن به شکلی زیبا و منحصر به فرد طراحی می شود و یا با تغییر یک یا چند حرف به صورت خلاقانه مفهومی را می رساند.
این نوع لوگوها باید متناسب با آن فعالیت طراحی شود. مثلاَ طراحی نوشتار به سبک فانتزی می تواند برای فست فود بسیار مناسب و تاثیرگذار باشد اما برای یک بانک یا موسسه بی تاثیر باشد و لوس جلوه دهد.

ب) لوگوهای حرفنماد :
لوگوهای حرفنماد، تصاویری هستند که با استفاده از حروف اول نام شرکت / برند یا ... طراحی می شوند. گاهی مواقع حروف یک نام زیاد و طولانی است و خواندنش دشوار. معمولاَ در این صورت از این سبک لوگو برای طراحی استفاده می شود. حرفنمادها در عین سادگی قابلیت فراوانی در امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی را دارند و به راحتی حروف اول نام برند را در ذهن مخاطب ثبت می کنند.

ج) لوگوهای ترکیبی:
همانطور که از نام آن پیداست، لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار ( لوگوتایپ ) را به همراه دارند لوگوهای ترکیبی نامیده می شوند. در لوگو ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار منحصر به فرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برندها در کنار لوگو تصویر و لوگوتایپ، حرفنماد هم طراحی می کنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی از آن ها استفاده می کنند.

  • فرآیند ثبت لوگو

همان طور که می دانیم ، لوگو نوعی برند است و بنابراین فرآیند ثبت آن هم مانند ثبت برند است. بدین ترتیب مراحل ثبت لوگو عبارت است از :
- طراحی لوگوی انحصاری
- مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی و ثبت اظهارنامه  ( این مراحل شامل : درج اطلاعات فرد حقیقی و یا حقوقی، اطلاعات وکیل،  طبقه کالا و خدمات ، بارگذاری مدارک، پرداخت هزینه ثبت لوگو به صورت اینترنتی و اخذ رمز دوم می باشد ).
- ارسال مدارک به اداره ( در صورت تایید اظهارنامه )
-  در صورتی که مدارک هم تایید شود اقدام جهت چاپ آگهی در روزنامه رسمی
- بعد از چاپ آگهی به مدت یک ماه بعد ثبت نام نوبت دوم آگهی برند
- دریافت تصدیق برند ده ساله به صورت حضوری

  • مدارک مورد نیاز :

اشخاص حقیقی :
- تصویر شناسنامه و وکارت ملی
- تصویر جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
- تصویر کارت بازرگانی
- ارائه یک نمونه از علامت تجاری که ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

اشخاص حقوقی :
- تصویر کارت بازرگانی و کارت ملی مدیرعامل شرکت
- تصویر کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیرعامل شرکت
- ارائه یک نمونه از علامت تجاری که ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.
- یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام، آدرس و تغییر مدیرعامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
- یک نسخه کپی از مجوزهای شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس
تبصره : چنانچه مجوزی به نام شرکت وجود ندارد و شرکت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل به صورت شخصی داشته باشند برای ثبت قابل قبول می باشد .
- مهر شرکت

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

فرمول شیمیایی: KalSi3O8 سیلیکات آلومینیوم پتاسیم
ساختار بلوری: بلورش چیلیپایی،امیرنکویی  منشوری
رنگ: بی رنگ، زرد، قهوه ای، نارنجی، درخشش کم رنگ
سختی: ۶ تا ۶.۵ در سنجه ی موس
شاخصه ی انکساری: ۱.۵۱۸ تا ۱.۵۲۶
تراکم: ۲.۵۶ تا ۲.۵۹
کلیواژ: عالی
شفافیت: شفاف تا تراشفاف
انکسار مضاعف یا شکست نور: ۰.۰۰۸-
درخشندگی: شیشه ای تا مرواریدی
فلورسنس: ضعیف، آبی، نارنجی

سنگ های جواهر مشابه و مرتبط با سنگ قمر

سنگ قمر به گروه بزرگ مواد معدنی فلدسپار، فراوان ترین مواد معدنی در کره ی زمین تعلق دارد.
فلدسپارها حدودا ۶۰٪ پوسته ی زمین را تشکیل میدهند، که یعنی سنگ های جواهر و مواد معدنی مرتبط با سنگ قمر به وفور یافت می شود.
سنگ های جواهر کوارتز دومین گروه سنگ های جواهر فراوان پس از گروه فلدسپار هستند.
فلدسپارها معمولا به دو گروه اصلی سنگ جواهر یعنی فلدسپار پتاسیم و فلدسپار پلاگیوکلاز تقسیم می شوند.
همه ی گونه های سنگ قمر فلدسپار پتاسیم هستند.
دیگر سنگ های جواهر فلدسپار پتاسیم شامل آمازونیت و اورتوکلاز می شوند.
همچنین سنگ های جواهری مانند «سنگ قمر رنگین کمانی» هستند که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به سنگ قمر دارند.
سنگ قمر رنگین کمانی در واقع سنگ قمر نبوده و گونه ای از فلدسپار پلاگیوکلاز لابرادوریت می باشد.
به همین دلیل برخی مواقع از آن با عنوان «لابرادوریت با تلالو آبی» یاد می شود.
مشهورترین سنگ های جواهر و نام های تجاری مرتبط یا مشابه
سنگ قمر ستاره ای، سنگ قمر چشم گربه ای، سنگ قمر رنگین کمانی و سنگ خورشید از مشهورترین نام های تجاری استفاده شده برای سنگ های جواهر مرتبط یا مشابه هستند.

نام های تجاری و سنگ های جواهر کمتر شناخته شده:

ارتوکلاز، آمازونیت، لابرادوریت، آندزین، آندزین-لابرادوریت و اولیگوکلاز از نام های تجاری کمتر شناخته شده برای سنگ های جواهر مرتبط یا مشابه کمتر شناخته شده هستند.

خواص درمانی و ویژگی های متافیزیکال و افسانه ای سنگ جواهر سنگ قمر

سنگ های جواهر کمی وجود دارند که به اندازه ی سنگ قمر دارای روایت و افسانه های این چنینی باشند.
سنگ قمر برای قرن ها توسط فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گرفت.
بر طبق افسانه های هندو، سنگ قمر از شعاع نور ماه شکل گرفت، زمانی باور بر این بود که اگر یکی از آنها را در طول ماه کامل در دهان نگه دارید، می توانید آینده را ببینید.
در هند، سنگ قمر سنگ مقدسی محسوب شده و عموما معتقد بر این هستند که برای کسی که آن را می پوشد خوش شانسی به همراه خواهد آورد.
در کشورهای عربی، زنان سنگ قمر را به لباس های زیر خود می دوختند زیرا بر این عقیده بودند که سبب باورروی خواهد شد.
در روم باستان، سنگ قمر با ماه ارتباط داشت. باور بر این بود که این سنگ از قطرات نور ماه شکل می گرفته است.
باور بر این بود که سنگ های جواهر خواص مرتبط با ماه از جمله افسانه ی عشق، زنان، صمیمیت، رویا، احساسات و عشق را در خود دارد.
سنگ قمر در میان عشاق از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا عقیده بر این است که افکار عاطفی و اشتیاق را بر می انگیزد.
عقیده بر این است که افرادی که این سنگ را داشته باشند قادر به پیشگویی آینده ی خود به عنوان یک زوج هستند.

سنگ قمر سنگ ماه تولد متولدین ماه ژوئن بوده و با نماد زودیاک برج حوت مرتبط می باشد.
در عهد عتیق، و قرون وسطی مردم بر این باور بودند که کهکشان در سنگ های جواهر بازتاب می شود.
جنبش مبهم اعتقادات باستانی را زنده کرد و صنعت سنگ جواهر از آن به عنوان ابزار بازاریابی برای پیشبرد برخی سنگ های جواهر استفاده نمود.
قدرت های درمانی سنگ های جواهر همچنان یک مسئله ی جدال آمیز باقی مانده است، اما برای قرن ها توسط شفا دهندگان، جادوگران و مداواگران فرهنگ ها و تمدن های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
مادامی که آثار خود را بر جای می گذارد، حقیقت یا خرافات بودن این افسانه ها اهمیت چندانی نخواهد داشت.
بهترین مورد استفاده از سنگ های جواهر قرار دادن مستقیم این سنگ به طور مستقیم بر روی پوست، به خصوص بخش آسیب دیده ی بدن است.
سنگ قمر از نظر فیزیکی درد های مرتبط با سر و کمردرد عضلانی را کاهش می دهد.
توصیه: خواص و نیروهای درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86
فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می شوند.
این اطلاعات جایگزین نسخه ی پزشک نخواهد بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه نمایید.
تصویرگران پویا اندیش در هیچ شرایطی تضمین کننده ی هیچگونه ادعا در درمان و نیروهای سنگ تولد نمی باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

براکت ارتودنسی چیست؟

در درمان ارتودنسی، یکی از ابزار‌های بسیار مهم، براکت ارتودنسی است که به اصلاح ناهنجاری‌های دهان و دندان می‌پردازند.متخصص لمینت دندان رشت  براکت‌ها در واقع همان تجهیزات نگین مانندی هستند که روی هر دندان نصب می‌شوند. به طور معمول شیارهایی روی آنها وجود دارند تا بتوان سیم‌های ارتودنسی را به براکت‌ها متصل کرد. در واقع براکت‌ها عامل انتقال نیروی سیم ارتودنسی به دندان محسوب می‌شوند

مکانیسم اثر براکت ارتودنسی

دندان‌های هر فرد در صورتی که به مرور زمان تحت تاثیر یک نیروی ثابت قرار بگیرند، از آن تبعیت خواهند کرد. از همین موضوع برای درمان ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها کمک گرفته شده است. براکت‌های ارتودنسی روی دندان‌ها نصب شده و سیم ارتودنسی به آنها متصل می‌شود. ارتودنتیست نیز با توجه به شرایط دندان‌ها، نیروی وارد شده را تنظیم می‌کند. این نیرو از طریق سیم ارتودنسی به براکت‌ها و از آنها به دندان‌ها منتقل می‌شود. با این کار و در طول مدت نسبتا طولانی، دندان‌ها به موقعیت صحیح هدایت می‌شوند

هزینه براکت ارتودنسی چقدر است؟

قیمت براکت ارتودنسی به عوامل متعددی بستگی دارد، اما مهمترین آنها، نوع براکت مورد نظر است. مقرون به صرفه‌ترین نوع براکت، براکت‌های فلزی هستند. به عنوان مثال، براکت لینگوال به دلیل نصب دشوارتر، هزینه بالایی دارد.
به طور کلی برای آگاهی بیشتر از هزینه براکت‌های ارتودنسی، باید با کلینیک دندانپزشکی خود تماس گرفته و سوالتان را از آنها بپرسید.

انواع براکت ارتودنسی

براکت‌ها بر اساس ماده سازنده خود، روش اتصال و همچنین قرار گرفتن آنها روی دندان‌ها، انواع مختلفی دارند که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. براکت فلزی

    در بین تمامی براکت‌های ارتودنسی، براکت فلزی بسیار پر کاربرد است. این نوع براکت‌ها با داشتن مقاومت بسیار بالا، احتمال سایش پذیری بسیار اندکی دارند. جنس این نوع براکت‌ها از تیتانیوم، طلا، استیل ضد زنگ، کروم و یا کبالت است. دندانپزشک متخصص این نوع براکت‌ها را با کمک چسب مخصوصی به صورت محکم روی دندان‌ها می‌چسباند.

    مزایای براکت فلزی

    براکت فلزی دارای مزایای بسیاری است که در زیر به آنها اشاره شده است:

    • مقاومت و استحکام خوبی از خود نشان می‌دهند.
    • هزینه بسیار مناسبی داشته و مقرون به صرفه هستند.

    معایب براکت فلزی

    براکت‌های فلزی در واقع تنها یک عیب دارند که عبارت است از:

    • براکت فلزی بسیار مشخص است و در حین درمان تاثیر زیادی بر چهره می‌گذارد.
  2. براکت سرامیکی

    این نوع براکت ساخته شده از آلومینا پلی کریستالی بوده و مقاومت و پایداری موثری در برابر فشار دارد. البته همانند براکت فلزی در برابر شکستگی مقاوم نیست.

    مزایای براکت سرامیکی

    در زیر به مزایای براکت سرامیکی اشاره شده است:

    • این نوع براکت در ظاهر همانند براکت فلزی نمایان نیست.
    • برای افرادی که به آلیاژهای فلزی آلرژی دارند، گزینه مناسبی است.

    معایب براکت سرامیکی

    با وجود مزایای بسیار، براکت سرامیکی می‌تواند معایبی به همراه داشته باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

    • در مقایسه با براکت فلزی هزینه بالاتری دارد.
    • این نوع براکت‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند. زیرا توسط نوشیدنی‌های رنگی تغییر رنگ می‌دهند و یا لکه دار می‌شوند.
  3. براکت لینگوال

    براکت لینگوالی جنس فلزی دارد، اما بر سطح پشتی دندان‌ها قرار می‌گیرد. این نوع براکت کاربرد کمتری نسبت به براکت فلزی دارد، اما عملکرد این دو با یکدیگر یکسان است.

    مزایای براکت لینگوال

    در واقع این نوع براکت یک مزیت دارد که عبارت است از:

    • براکت لینگوال به دلیل اینکه در سطح پشتی دندان‌ها قرار می‌گیرد، در ظاهر مشخص نخواهد شد.

    معایب براکت لینگوال

    این نوع براکت معایب بسیاری دارد که در زیر آنها را بررسی می‌کنیم:

    • تمیز کردن این نوع براکت بسیار دشوار است.
    • هزینه آن نسبت به براکت فلزی بسیار بالاتر است.
    • به دلیل اینکه این براکت بیشتر در تماس با زبان است، آزردگی بیشتری برای بیمار ایجاد می‌کند.
    • این نوع براکت‌ها تا حدودی روی گفتار تاثیرگذار هستند .
    • این براکت‌ها ممکن است دارای طول درمان بیشتری باشند.
    • نصب براکت لینگوال برای دندانپزشک نیز دشوار بوده و به دقت بسیار بالاتری نیاز دارد.
  4. براکت دیمون

    براکت دیمون یکی از پیشرفته‌ترین انواع براکت‌ها بوده که در کنار آن از کش ارتودنسی استفاده نمی‌شود، به همین دلیل جلب توجه چندانی نمی‌کند و همچنین تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر است. براکت‌های دیمون با داشتن نوعی سیستم پیشرفته نیازی به اعمال فشار توسط دندانپزشک نداشته و به صورت خود به خود تنظیم می‌شوند.

    مزایای براکت دیمون

    این نوع براکت دارای مزایای متعددی است که در زیر به آنها اشاره شده است:

    • این نوع براکت‌ها دارای طول درمان بسیار کمتری نسبت به دیگر براکت‌ها هستند.
    • به دلیل داشتن تنظیم خودبه‌خودی، به تعداد ویزیت‌های کمتری نیاز دارند.
    • با وجود داشتن تکنولوژی پیشرفته، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.
    • به جهت داشتن اصطکاک کمتر، فرسودگی و سایش برای دندان‌ها ندارند.

    معایب براکت دیمون

    با وجود تمام مزیت‌هایی که براکت دیمون دارد، می‌توان معایبی نیز برای آن در نظر گرفت که عبارت‌اند از:

    • در روز‌های ابتدایی درد و ناراحتی ایجاد شده توسط براکت‌های دیمون، بیشتر از سایر براکت‌ها بوده، اما بعد از چند روز بر طرف می‌شود.
    • این نوع براکت‌ها گران قیمت هستند.
  5. براکت پلاستیکی

     

    زمانی که بیمار تمایلی به استفاده از براکت‌های فلزی نداشته باشد، نوعی براکت پلاستیکی وجود دارد که با تشخیص دندانپزشک می‌تواند از آن استفاده نماید. این نوع براکت‌ها در ظاهر قابل مشاهده نیستند، اما در برابر نوشیدنی‌های رنگی و سیگار به راحتی تغییر رنگ می‌دهند.

تنظیم براکت‌های ارتودنسی چگونه انجام می‌شود؟

برای این کار دندانپزشک ابتدا براکت‌ها را با چسب مخصوص روی دندان‌ها می‌چسباند. سپس سیم ارتودنسی را در شیار هر براکت جا می‌اندازد و به تنظیم نیروی وارد شده می‌پردازد. در نهایت نیز کش ارتودنسی را برای تثبیت سیم‌ به کار می‌برد

راهکارهای کاهش درد ایجاد شده توسط براکت ارتودنسی

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

درد ناشی از براکت ارتودنسی طبیعی و زود گذر است، اما در صورتی که احساس می‌کنید نمی‌توانید حتی یک روز درد آن را تحمل کنید، می‌توانید برای کاهش آن اقداماتی انجام دهید که عبارت‌اند از:

  1. داروهای مسکن استفاده از داروهای مسکن با مشورت دندانپزشک به راحتی درد ناشی از تنظیم براکت‌ها را رفع می‌کند.
  2. کمپرس سرد در صورتی که احساس کردید دهان شما ملتهب شده است،‌ کمپرس سرد می‌تواند به کاهش درد کمک کند.
  3. موم ارتودنسی برای اینکه بتوانید مانع از زخم شدن بافت‌های نرم داخل دهان شوید، می‌توانید از موم ارتودنسی استفاده نمایید. موم‌های ارتودنسی کاملا بی‌خطر و غیر‌سمی بوده و قورت دادن آنها هیچ گونه مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. دقت داشته باشید، خیلی از اوقات، درد بعد از ارتودنسی مربوط به زخم شدن بافت دهان است. با استفاده از موم می‌توانید از بروز چنین دردی پیشگیری کنید.
  4. ماساژ لثه ماساژ دادن لثه به آرامی با کمک انگشتان دست، می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش درد داشته باشد.
  5. مصرف غذاهای نرم به منظور کاهش درد سعی کنید از مصرف غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

امروزه در سراسر دنیا به ندرت می توان محلی را پیدا کرد که نوشیدن چای بخشی از فعالیت های زندگی روزانه حداقل عده ای از ساکنان آن نباشد.ثبت شرکت  نوشیدن چای درهر ساعت از روز و در هر مکانی عادی و مرسوم است. از جمله درحین کار و فعالیت روزانه، در خانه، در جمع دوستان، در چایخانه ها و... در بعضی از کشورها مثل انگلستان، روسیه، ژاپن و چین نوشیدن چای جزء آداب و سنن فرهنگی محسوب می شود.
بوته چای برای نخستین بار، در چین در حدود پنج هزار سال پیش شناخته شد که به تدریج خواص درمانی آن کشف گردید. علاوه بر آن از چای برای مصارف رنگ آمیزی نیز استفاده می شده است.
در ایران نیز سابقه مصرف چای، به سده دوم میلادی می رسد و امروزه چای ، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم ایران تبدیل شده است.
از لحاظ سنتی، چای بر اساس درجه و دوره تخمیر شدن ( اکسیداسیون) برگ ها، به گروه های زیر طبقه بندی می شود:
( چای سفید، چای سبز، چای قرمز، چای زرد، کوکیچا، چای گل )
• خواص و فواید مصرف چای :
1ـ مصرف چای فواید بسیار زیادی دارد، به طوری که در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر تاریخ، چای به عنوان یک معجون شفابخش تلقی شده است. این شاید خبر خوبی برای مردم تمام دنیا باشد چون پس از آب، پر مصرف ترین نوشیدنی درجهان چای است و روزانه یک میلیارد فنجان چای در دنیا نوشیده می شود.
2ـ مصرف دم کرده چای باعث تسریع حرکات تنفسی، سرعت در گردش خون، رفع خواب آلودگی، احساس تجدید نیرو، تقویت نیروی فکری، گوارش بهتر غذا می شود از این رو چای را هنگام خستگی، ضعف عصبی، میگرن، بیماری های قلبی و آسم می توان تجویز کرد.
3ـ در پژوهش های امروزی مشخص شده که چای ممکن است در کاهش خطر برخی بیماری های مزمن عمده مثل سکته، حمله قلبی، و بعضی از سرطان ها مفید باشد.
4ـ نوشیدن چای می تواند از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند.
با توجه  اینکه صنعت چای کشور در بین فعالیت های اقتصادی از نظر تولید و اشتغالزایی در سطح کشور به ویژه در مناطق چایکاری دارای اهمیت ویژه ای است ، شما می توانید با ثبت شرکت در زمینه تولید و بسته بندی چای در راستای ایجاد اشتغال و تولید ملی فعالیت نمایید.
• از جمله مزیت های تولید چای در ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود :
1ـ عطر و طعم خاص به دلیل کشت در منطقه معتدل شمال ایران
2ـ حفظ بوته های چای علی رغم سرمای شدید زمستانه و بارش برف در سال های مختلف
3ـ همسایگی با کشورهای مهم مصرف کننده چای از حمله روسیه، عراق، ترکیه، پاکستان و جمهوری های شوروی سابق
4ـ سرانه بالای مصرف چای درکشور
5ـ عدم استفاده از سموم دفع آفات در باغ های چای و تولید محصولی ارگانیک
یکی از پرکاربردترین قالب های ثبتی برای شرکت هایی با موضوع تولید چای، شرکت سهامی خاص و شرکت بامسئولیت محدود می باشد. شرکت های بامسئولیت محدود با حداقل 2 نفر بالای 18 سال به ثبت می رسند و شرکت های سهامی خاص با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قابل ثبت هستند.
نکته قابل توجه در ثبت چنین شرکت هایی این است که اگر قصد قید کلمه تولید در موضوع فعالیت شرکت را دارید با توجه به حوزه ثبتی نیاز یا عدم نیاز به مجوز در زمینه تولید مشخص می گردد. برای نمونه شرکت هایی که در کرج به ثبت می رسند بابت قید کلمه تولید در موضوع فعالیت مجوز به اداره ثبت شرکت ها ارائه می دهند ولی اگر در تهران به ثبت برسند به مجوز نیاز نیست .
شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدودو سهامی خاص  به ترتیب به قرار ذیل است :
• شرایط ثبت شرکت تولید چای با مسئولیت محدود :

  • یک میلیون ریال سرمایه اولیه شرکت
  • حداقل دو نفر شریک بالای 18سال
  • اقرار مدیر عامل مبنی بر دریافت کل سرمایه.

• مدارک لازم جهت ثبت شرکت تولید چای با مسئولیت محدود :

  • فتوکپی کارت ملی و شناسنامه
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس+10
  • اقرار نامه امضاء شده
  • دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرایط لازم جهت ثبت شرکت تولید چای سهامی خاص:

  • داشتن حداقل سرمایه 100,000هزار تومان
  • پرداخت حداقل 35% از سرمایه به طور نقدی
  • داشتن حداقل سه نفرعضو به همراه دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید چای سهامی خاص :

  • امضاء اقرارنامه
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعضاء
  • کپی مدارک شناسایی اعضاء شامل (کارت ملی و شناسنامه)
  • اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع ثبت

• مراحل ثبت شرکت تولید چای:
تمامی افراد می توانند با ورود به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir درخواست ثبت شرکت یا مؤسسه غیر تجاری بدهند.
ـ در ابتدا شما بایستی پس از ورود به سامانه در قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت ها اطلاعاتی نظیر اطلاعات متقاضی، نام شرکت، موضوع شرکت، آدرس دفتر مرکزی شرکت، سرمایه اولیه شرکت، اشخاص شرکت، سهام و سرمایه هر شخص، سمت اشخاص، ارتباط ما بین اشخاص، شعب شرکت، روزنامه و سال مالی، متن صورتجلسه، درج متن اظهارنامه و اساسنامه شرکت، را وارد نمایید.
• نکاتی که متقاضیان در انتخاب نام شرکت باید به آن توجه نمایند به شرح ذیل می باشد :
1. باید در نام شرکت مطابق با قوانین و مقررات از اسامی خاص استفاده شود.
2. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی باشد و در آن از کلملات و عبارات انگلیسی استفاده نشود.
3. نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد،
4. همچنین از به کار بردن نام های تکراری که قبلاً به ثبت رسیده اند خودداری نمایید.

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


ـ پس از درج اطلاعات خواسته شده در سامانه، باید منتظر بمانید تا کارشناس مربوطه اطلاعات شما را مورد ارزیابی قرار دهد و درصورتی که هیچ نقص و ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد، بایستی بنا به درخواست اداره ثبت شرکت ها مدارک را به این اداره ارسال نمایید.
ـ در این مرحله شما باید یک پرینت از اوراق چاپی در سامانه تهیه نمایید و به امضاء سایر اعضای شرکت برسانید. سپس مدارک لازم را از طریق پست به صورت سفارشی به آدرس مذکور در تأییدیه پذیرش ارسال کنید. پس از ارسال پستی، باید شماره مرسوله را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد نمایید.
ـ در صورت عدم وجود نقص در مدارک تقدیمی، کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می کند. در این صورت شخص متقاضی باید با همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای اخذ مدارک ثبتی و همچنین امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید.
ـ پس از تأیید تمامی مراحل و دریافت شماره ثبت، بایستی آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید. که در این صورت هزینه انتشار آگهی به صورت اینترنتی پرداخت می شود.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یاقوت پیروپ (Pyrope Garnet)

یاقوت پیروپ یکی از انواع شناخته شدۀ لعل می باشد. گالری چاو این سنگ رنگ قرمز مشخصی دارد که شبیه به یاقوت سرخ و یا دانه های انار است.
مانند تمامی لعل ها، پیروپ نیز بسیار نادر است و اغلب آنها دارای درصدی از آلماندین می باشند که لعل قرمز دیگری است.
آنها از نظر ویژگی های فیزیکی و رنگ بسیار مشابه هستند اما ترکیبات شیمیایی مختلفی دارند.
پیروپ شامل منیزیم بیشتری است درحالیکه آلماندین آهن بیشتری دارد.
آنهایی که هر دو ماده را به یک اندازه در خود دارند، تحت عنوان لعل رودولیت شناخته می شوند اما معمولا فقط آ«هایی که بنفش یا صورتی پر رنگ هستند، بعنوان لعل رودولیت در نظر گرفته می شوند.
واژۀ پیروپ از واژۀ یونانی “puropus” که از ” pur” بمعنی “آتش” و ” ops” بمعنی “چشم” می باشد برگرفته شده که در مجموع معنی “چشم آتشین” دارد.
این صفت به ویژگی درخشش بینظیر این سنگ اشاره دارد که در نتیجۀ ضریب انکسار بالای آن می باشد.

تاریخچه استفاده از یاقوت پیروپ

استفاده از لعل قرمز به سالها قبل و زمان فرعونیان در مصر بر می گردد که از آن بعنوان تزئین و همینطور در مراسمات استفاده می کردند.
رومیان باستان نیز حلقه هایی از جنس لعل می پوشیدند و این سنگ قیمتی را تجارت نیز می کردند.
در دوران باستان، لعل و دیگر سنگ های قیمتی قرمز رنگ که cabochon بُرش داده می شدند، “یاقوت آتشی” نامیده می شدند که البته نام مناسبی نبود زیرا بیشتر توصیف کنندۀ جوش آمدن آن بود.
امروزه هر سنگ قیمتی قرمز رنگی که با cabochon بُرش داده شود، تحت عنوان “سنگ های قیمتی یاقوت آتشی” خرید و فروش می شود.

واژۀ لاتین ” carbunculus” به سوختن یک تکه ذغال یا عنبر اشاره دارد.
این واژه ممکن است برای اشاره به لعل نیز بکار رود که نشان دهندۀ رنگ روشن یاقوت پیروپ می باشد که در زمان بوهمیا در حدود قرن 16 کشف شد و بسیار مورد توجه صنعت جواهرسازی قرار گرفت.
یاقوت پیروپ بوهمیایی که در جمهوری چک استخراج می شود امروزه نیز در همان مکان وجود دارد.

 

تشخیص پیروپ

یاقوت پیروپ یک لعل آلومینیوم منیزیم می باشد.
آهن نیز می تواند جایگزینی برای منیزیم باشد که بیشتر شبیه به آلماندین می شود و لعل آلومینیوم آهن شکل می گیرد.
پیروپ خالص و آلماندین خالص، در طبیعت کم هستند و اغلب گونه ها شامل ترکیبی از هر دو می باشند.
تغییراتی که در تراکم آلماندین (4.3) به پیروپ (3.6) موجود است، تنها نکتۀ برای آزمایش هر یک از این گونه ها می باشد.
لعل را می توان بر اساس وجودش در سنگ های متامورفیک شناسایی نمود که سختی 6 و نیم تا 7 و نیم در مقیاس موهس دارد.
رنگ، ضریب انکسار، و ساختار کریستالی مکعبی نیز از دیگر موارد تشخیص آن می باشند.
اگرچه سریعترین راه برای تشخیص آن استفاده از آهنربای نئودیمیم است.
لعل به این آهنربا می چسبد و شامل غلظت بالایی از آهن و منیزیم می باشد.

مبدا و منبع لعل پیروپ

یاقوت پیروپ در مکان هایی مانند چین، ماداگاسکار، میانمار، افریقای شمالی، سریلانکا، تانزانیا، و آمریکا موجود می باشد.
منابع لعل در جمهوری چک هنوز وجود دارند اما مانند منابع افریقایی بصورت تجاری استخراج نمی شوند.
لعل جمهوری چک اغلب تحت عنوان “لعل بوهمیایی” یا “لعل پراگ” شناخته می شوند و بعلت رنگ قرمز پر رنگشان معروف هستند.
تاریخچۀ لعل پراگ به قرن 17 بر می گردد.

رنگ لعل پیروپ

ویژگی قرمز تیره رنگ بودنِ یاقوت پیروپ در سنگ هایی با اندازۀ کوچک تر دیده می شود.
سنگ های بزرگ اغلب خیلی تیره و مایل به مشکی می باشند.

وضوح و درخششِ لعل پیروپ

یاقوت پیروپ اغلب بدون ناسرگی می باشد. بنابراین خریداران باید به دنبال سنگ های بدون ناسرگی باشند.
یاقوت پیروپ درخشش براق زیبایی دارد.

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

بُرش و شکلِ لعل پیروپ

یاقوت پیروپ بسیار انعطاف پذیر است و می تواند به اشکال مختلفی بُرش داده شود.
این سنگ در اندازه های بزرگ نیز موجود می باشد.
علاوه بر این، می توان آنرا جلا داد و یا با cabochon تراشید.
تکه های جلا داده شده زیبایی خاصی را از خود نشان می دهند.

پردازش لعل پیروپ

یاقوت پیروپرا نمی توان به هیچ روشی پرداخت کرد و یا به آن رسیدگی نمود اما خریداران باید از گونه های تقلبی مخصوصا لعل جمهوری چک که در بازارهای محلی موجود هستند آگاه باشند.



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

بازرس شرکت کسی است که بسته به مورد، مجامع عمومی مؤسس و عادی صاحبان سهام، او را برای نظارت در کارهای شرکت و امور مالی و محاسباتی آن، با هدف حفظ حقوق سهامداران براساس قوانین تجاری و مالی و اساسنامه شرکت و تهیه و تقدیم گزارش صحت و درستی و یا نادرستی اعمال مدیران به مجمع عمومی عادی تعیین می نمایند. مراحل تغییرآدرس شرکت وظایف بازرس یا بازرسان به موجب مقررات لایحه قانونی به شرح ذیل است :
1- ماده 147 – بازرس یا بازرسان علاوه بر وظایفی که در سایر مواد این قانون برای آنان مقرر شده است مکلفند درباره صحت و درستی صورت دارایی و صورت حساب دوره عملکرد و سود و زیان و ترازنامه ای که مدیران برای تسلیم به مجمع عمومی تهیه می کنند و هم چنین درباره صحت مطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی گذاشته اند اظهار نظر کنند. بازرسان باید اطمینان حاصل نمایند که حقوق صاحبان سهام در حدودی که قانون و اساسنامه شرکت تعیین کرده است بطور یکسان رعایت شده باشد و در صورتیکه مدیران اطلاعاتی برخلاف حقیقت در اختیار صاحبان سهام قرار دهند بازرسان مکلفند که مجمع عمومی را از آن آگاه سازند.
2- ماده 149- بازرس یا بازرسان می توانند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی لازم را انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوط به شرکت را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهند . بازرس یا بازرسان می توانند به مسئولیت خود در انجام وظایفی که بر عهده دارند از نظر کارشناسان استفاده کنند به شرط آنکه آن را قبلاَ به شرکت معرفی کرده باشند. این کارشناسان در مواردی که بازرس تعیین می کند مانند خود بازرس حق هر گونه تحقیق و رسیدگی را خواهند داشت.
3- ماده 150- بازرس یا بازرسان موظفند با توجه به ماده 148 این قانون گزارش جامعی راجع به وضع شرکت به مجمع عمومی تسلیم کنند. گزارش بازرسان باید لااقل ده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی جهت مراجعه صاحبان سهام در مرکز شرکت آماده باشد.
تبصره – در صورتیکه شرکت بازرسان متعدد داشته باشد هر یک می توانند به تنهایی وظایف خود را انجام دهد. لیکن کلیه بازرسان باید گزارش واحدی تهیه کنند. در صورت وجود اختلاف نظر بین بازرسان موارد اختلاف با ذکر دلیل در گزارش قید خواهد شد.
4- ماده 151- بازرس یا بازرسان در صورتی که هر گونه تخلف یا تقصیری در امور شرکت از ناحیه مدیران و مدیر عامل مشاهده کنند باید به اولین مجمع عمومی اطلاع دهند و در صورتیکه ضمن انجام ماموریت خود از وقوع جرمی مطلع شوند می بایست به مرجع قضایی صلاحیتدار اعلام نموده و نیز جریان را به اولین مجمع عمومی گزارش دهند.

  • بررسی وضعیت حقوقی معاملات بازرسان با شرکت :

بنابر ماده 156 لایحه اصلاحی قانون تجارت، بازرس نمی تواند در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت انجام می گیرد، به طور مستقیم یا غیرمستقیم ذینفع شود. در اینکه اگر بازرس اقدام به معامله ای با شرکت نماید، حکم معامله صورت گرفته نظرات متعددی به شرح ذیل قابل ارائه است :
1- نظر اول : با توجه به اینکه در این ماده نهی از معامله به خود معامله تعلق گرفته است یا به عبارت دیگر با نهی از مسبب مواجه هستیم، بنابراین معاملات بازرس با شرکت باطل خواهد بود، برخلاف معاملات مدبران با شرکت
2- نظر دوم : دلیلی برای بطلان مطلق این معامله وجود ندارد، چرا که ممکن است این معامله به نفع شرکت باشد. بنابراین باید آن را غیرنافذ و منوط به تنفیذ مجمع عمومی شرکت بدانیم.
3- نظر سوم : این معامله صحیح است ، اما بازرس و مدیرانی که اقدام به انجام چنین معامله ای با بازرس نموده اند، ملزم به جبران خساراتی هستند که ممکن است از این معامله متوجه شرکت گردد.
به نظر می رسد نظر دوم هم با قواعد اصولی و هم با مقتضیات عملی مطابقت بیشتری داشته باشد.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/


سوال : مسئولیت بازرسان در برابر شرکت یا اشخاص ثالث نسبت به تخلفاتی که در انجام وظایف خود مرتکب می شوند، چگونه است ؟ ( ماده 154 لایحه اصلاحی قانون تجارت )
جواب : مسئولیت آن ها طبق قواعد مربوط به مسئولیت مدنی خواهد بود و آن ها طبق قواعد عام حاکم بر مسئولیت مدنی مسئول جبران خسارت وارده خواهند بود. بنابراین از آنجا که بنا بر قواعد عام مسئولیت مدنی ایران، ( جز در برخی موارد استثنایی ) ، در صورتی که چند نفر با هم اقدام به ورود خسارتی بنمایند، به طور مشترکاَ و نه متضامناَ مسئول جبران خسارت وارده هستند، بازرسان متعددی نیز که به دلیل تخلف خسارتی به شرکت یا شخص ثالث وارد نموده اند ، برخلاف مدیران متخلف که در مواردی مشترکاَ و در مواردی متضامناَ مسئول جبران خسارت بودند.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

واژه زمرد به معنای سبز و از کلمه یونانی اسماراگدوس مشتق شده و نام دیگر علمی آن امرالد است.زمرد؛ تشخیص سنگ آکوامارین طبعی سرد و خشک دارد. رنگ این کانی در مقابل هیچ گونه نوری حتی خورشید و حرارت تغییر نمی کند. اکثر بلورهای زمرد همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات متعدد از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و ترک های داخلی دارد که در صورت کثرت این محتویات مات می گردد. این محتویات و ناخالصی ها عیوب زمرد به شمار نمی روند، بلکه همانند یاقوت برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.

زمرد سنگی بسیار پرانرژی و دارای خواص فراوانی است. استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع بسیار فایده دارد. به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آن ها وجود دارد. به همین دلیل، در گذشته نیز پادشاهان در هنگام تولید فرزندانشان تکه ای زمرد را بر گردن آنان می آویختند تا به صرع مبتلا نشوند، اما برای کسانی که به بیماری صرع مبتلا شده اند، چندان کارساز نیست.
هم چنین قرار دادن زمرد بر روی چاکرای سر و تاجی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است؛ زیرا برای برقراری تعادل در سیستم عصبی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جلوگیری از حمله های عصبی، دردهای عصبی را نیز می کاهد. آویختن زمرد بر گردن و هم چنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در درمان گرفتگی رگ ها و بیماری های خونی و نیز درمان ضعف عضلات قلبی و تپش قلب و تقویت آن، بسیار مفید است.
از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن اشاره شده، مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است. گذاشتن آن بر روی چاکرای خورشیدی، مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می شود.
استفاده از زمرد برای درمان خونریزی داخلی به ویژه اسهال خونی مفید است. نگاه به آن نور چشم را زیاد کرده و آب زمرد بیماری های چشمی را بهبود می بخشد.
هم چنین همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و بستن زمرد بر ران زن حامله در هنگام زایمان، زاییدن را آسان می کند.
زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرام بخش دارد و برای تسکین درمان دردهای ناحیه ستون فقرات و عضلات، گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمت های دردناک و ماساژ با آن مفید است.

خواص درمانی سنگ زمرد

  • سنگ زمرد برای تسکین درد معده و رفع ناراحتی های معده مفید است.
  • همراه داشتن سنگ زمرد، روح، مغز، معده و قلب را تقویت میکند.
  • زمرد حرکت نبض را تیز و عادی میسازد.
  • کمک به معالجه بیماری هایی نظیر جزام، صرع، تشنج، بیماریهای جگر و اقسام بیماری های سنگی از خواص درمانی سنگ زمرد در طب سنتی است.
  • همانند خواص درمانی سنگ فیروزه، اگر کسی در اثر خوردن زهر مسموم شده باشد و یا اینکه جانوری سمی او را نیش زده باشد، استفاده از سنگ زمرد به درمان کمک کرده و نوعی پادزهر محسوب میشود. البته این در صورتی است که سم به بدن سرایت نکرده و دیر نشده باشد.
  • سنگ زمرد برای درمان گاز معده و استفراغ مفید است.
  • قرار دادن سنگ زمرد در دهان، دندانها را تقویت کرده، درد و بیماری را از آنها دور میسازد.
  • از دیگر خواص درمانی سنگ زمرد، برطرف کردن ضعف وبیماری های چشم است.

     

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

 

خواص درمانی سنگ زمرد از دیدگاه معنوی

  • همراه داشت زمرد محبت بین زن و شوهر را زیاد میکند.
  • همراه داشتن سنگ زمرد، باعث وحشت دشمنان شده و باعث پیروزی و غلبه خواهد شد.
  • استفاده از گردنبند زمرد دور کننده سحر و جادو است.
  • قرار دادن سنگ زمرد بر روی قلب، باعث تقویت فعالیت قلب میشود و ریسمان عشقی که دو انسان را به هم پیوند میدهد محکمتر میکند.
  • همراه داشتن سنگ زمرد باعث افزایش بصیرت درون و دید معنوی میشود. انرژیهای منفی را دفع کرده و به پیشگویی آینده کمک می کند.
  • زمردی که در محدوده گردن قرار بگیرد فرد را در مقابل خودبینی افراطی محافظت می نماید و از اشتیاق و تلاش در راه رسیدن به تواضع الهی، زیبایی و عشق حمایت میکند.


:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ورشکستگی یا توقف عبارت است از عجز از پرداخت دیون بدهکار که در گذشته در حقوق ایران، تنها در مورد تاجر مصداق داشت اما پس از تصویب قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب 1370 در یک مورد خاص ( اتحادیه های تعاونی ) به اشخاص غیرتاجر نیز تسری پیدا کرد. مراحل تغییرآدرس شرکت مطابق ماده 412 قانون تجارت : " ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری در نتیجه توقف از تادیه وجوهی که بر عهده اوست حاصل می شود..." و مراد از وقفه در امور تجارت عجز تاجر یا شرکت تجاری است از تادیه دیون و تعهدات خود و بالفرض اگر تاجر یا شرکت تجاری سرمایه او کمتر از دیون وی باشد، ولی بتواند به وسیله اعتباری که دارد تعهدات خود را ایفا نماید، چنین تاجر یا شرکت تجاری متوقف شناخته نمی شود ".
لازم به توضیح است، حکم ورشکستگی حکم اعلانی و اطلاع رسانی دارد. معمولاَ در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار محل اقامت ورشکسته، اعلان می شود . بدین معنی که اثر حکم نه محدود به طرفین دعوی، که برای هر کس معتبر است و بایستی به اطلاع کلیه اشخاص ذی نفع برسد، تا اقدامات لازم را برای حفظ منافع خود معمول دارند. تا زمانی که دادگاه حکم ورشکستگی را صادر نکرده است، ورشکستگی تاجر مسلم نیست. جریان امور تصفیه ورشکستگی منوط به صدور حکم ورشکستگی است. دادگاه در حکم خود موارد ذیل را درج می کند : تعیین تاریخ توقف، اجرای موقت حکم ، عضو ناظر ، مدیر تصفیه، مهر و موم اموال ورشکسته و صدور قرار توقیف تاجر ورشکسته
صدور حکم ورشکستگی وضعیت جدیدی راایجاد می کند که نسبت به تاجر یا شرکت ورشکسته ، طلبکاران و بدهکاران آن ها و نیز نسبت به قراردادهای تاجر، دارای اثر است. بدین ترتیب معاملات تاجر ورشکسته قبل از تاریخ توقف و از تاریخ توقف تا صدور حکم ورشکستگی بررسی خواهد شد.

  • معاملات تاجر ورشکسته قبل از تاریخ توقف

این گونه معاملات، علی الاصول صحیح تلقی می شوند و طلبکاران تاجر ورشکسته نمی توانند متعرض آن شوند، چون اصل صحت معاملات پشتیبان چنین معاملات هست. اما در برخی موارد به موجب قانون برخی از این معاملات باطل و قابل فسخ هستند :
1- " اگر در محکمه ثابت شود که معامله به طور صوری یا مسبوق به تبانی بوده است آن معامله خود به خود باطل، عین و منافع مالی که موضوع معامله بوده مسترد و طرف معامله اگر طلبکار شود جزء غرما حصه ای خواهد بود" ( ماده 426 قانون تجارت ).
2- " هرگاه ... ثابت شود تاجر متوقف، قبل از تاریخ توقف خود برای فرار از ادای دین یا برای اضرار به طلبکارها، معامله ای نموده که متضمن ضرری بیش از ربع قیمت حین المعامله بوده است، آن معامله قابل فسخ است مگر این که طرف معامله قبل از صدور حکم فسخ، تفاوت قیمت را بپردازد. دعوای فسخ در ظرف دو سال از تاریخ وقوع معامله در محکمه پذیرفته می شود " ( ماده 424 قانون تجارت ).

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

  • معاملات تاجر ورشکسته از تاریخ توقف تا صدور حکم ورشکستگی

از تاریخ توقف تاجری که عالم به توقف خود می باشد، باید از کلیه معاملاتی که به زیان بستانکاران می باشد خودداری کند، چون به محض توقف از ادای دیونش در وضعیتی قرار می گیرد که هر گونه عمل حقوقی او مشکوک تلقی می شود، به همیت دلیل فاصله میان توقف تاجر و صدور حکم ورشکستگی را اصطلاحاَ دوران مشکوک هم نام گذاری کرده اند. از این رو، قانون گذار برخی معاملات تاجر را با دیده سوء ظن و باطل یا قابل ابطال تلقی می کند. زیرا قانون گذار چنین تصوری می کند که معاملات مزبور بر اساس تقلب استوار است. لذا برای حمایت از حقوق بستانکاران و برای جلوگیری از سلب اعتماد آنان نسبت به واحدهای تجاری، مقرراتی وضع کرده است که در ماده 423 خود چنین مقرر می دارد : " هرگاه تاجر پس از توقف، معاملات ذیل را بنماید ، باطل و بلااثر خواهد بود " :
1- هر صلح محاباتی یا هبه و به طور کلی هر نقل و انتقال بلاعوض ( انتقال مالکیت عین مال یا منافع آن است از قبیل عمری، رقبی یا سکنی و امثال آن ) اعم از این که راجع به منقول یا غیرمنقول باشد.
2- تادیه هر قرض اعم از حال یا موجل به هر وسیله ای که به عمل آمده باشد.
3- هر معامله ای که مالی از اموال منقول یا غیرمنقول تاجر را مقید نماید. ( از قبیل رهن ، گرو یا وثیقه ) و به ضرر طلبکاران تمام شود.
قانون تجارت تمام معاملات معوض دوران مشکوک را باطل اعلام نکرده است بلکه برای بطلان آن ها شرط اساسی ورود ضرر به طلبکاران را ضروری تلقی کرده است. از جمله آن ها هر صلح محاباتی و هبه معوض یا غیرمعوض است.
صلح محاباتی عبارت است از صلحی که در آن به عمد تساوی عرفی ارزش اقتصادی بین عوضین رعایت نشده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ارزش سنگ کوارتز چگونه تعیین است؟

برای شناسایی ارزش آن، راه قطعی و حتمی وجود ندارد.خواص سنگ آکوامارین از این رو از چندین راه و به صورت تلفیقی از روش‌های سنتی و استفاده از ابزارهای پیشرفته برای تشخیص سنگ کوارتز استفاده می‌کنند. شناسایی کوارتز اصل سخت است؛ زیرا رنگ آن در زیر تابش و گرما تغییر می‌کند و در بعضی از مواقع با رزین یا فویل مخلوط می‌شود. این مسئله باعث وفور کوارتز مصنوعی در بازار شده است. در ادامه شما را با راه‌های شناسایی سنگ سیلیس کوارتز  آشنا می‌کنیم.

  1. شکل و برش

به دلیل وجود رنگ‌های شکننده در کریستال‌های Quartz می‌توان برای به حداکثر رساندن رنگ‌ها، آن را برش داد. سنگ کوارتز دارای اندازه‌های فانتزی است.

  1. میزان درخشش آن

بهترین سنگ کوارتز نوعی است که شفاف باشد و بتواند نور را از خود عبور دهد. نمونه‌های نیمه شفاف، نور را خیلی ضعیف از خود عبور می‌دهد. بهترین نوع سنگ گوارتز با نام کوارتز تمیز شناخته می‌شود.

  1. رنگ

رنگ‌های بنفش، سیاه، صورتی و قهوه‌ای نیز از این ماده وجود دارد که با نام کوارتز کریپتوکریستال شناخته می‌شوند. طلوع و غروب خورشید بهترین زمان برای دیدن رنگ‌های عقیق است. سنگ کوارتز شفاف بیشترین ارزش را در بین افراد دارد.

انواع سنگ کوارتز (Quartz)

کانی کوارتز بسیار مقاوم و بادوام است و بعضی از نمونه‌های آن به وفور در طبیعت موجود است؛ اما بعضی از آن‌ها بسیار نادر و قیمتی هستند. پس در جواب سوال آیا سنگ کوارتز قیمتی است؟ می‌توان گفت که نمونه‌های نادر و کمیاب این سنگ قیمتی و با ارزش هستند. این نوع به طور کلی دارای دو دسته بزرگ با نام‌های ماکروکریستال و کریپتوکریستال است که هر کدام به نمونه‌های دیگر تقسیم می‌شوند.

1) معرفی سنگ آمیتیست (Amethyst)

این نوع سنگ که به رنگ ارغوانی در طبیعت یافت می‌شود، جزء سنگین‌ترین نوع سنگ‌های کوارتز می‌باشد. رنگ ارغوانی آن موجب محبوبیت چند برابر این سنگ شده است و رنگ زیبای آن، نشانه وجود آهن در آن است. همچنین جالب است بدانید این سنگ به عنوان سنگ متولدین بهمن ماه شناخته می‌شود.

2) معرفی سنگ کریستال (Rock Crystal)

سنگ کوارتز برای ساخت نگین، تسبیح، زیورآلات زیبا و چشم نواز، حکاکی و … استفاده می‌شود. وجود برخی از ناخالصی‌ها مثل روتایل بر روی آن، زیبایی آن را تا چندین برابر افزایش داده است.

3) آمیترین (Ametrine)

سنگ آمیترین ترکیبی از رنگ‌های بنفش ارغوانی و طلایی است که از شفافیت خوبی برخوردار است. تمامی این رنگ‌ها داخل یک بلور به هم دیگر چسبیده‌اند و این سنگ را به وجود آورده‌اند.

4) آونتورین (Aventurine)

رایج‌ترین نوع سنگ سیلیس کوارتز، آونتورین سبز رنگ است. البته این سنگ به رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، خاکستری و آبی نیز دیده می‌شود. این سنگ دارای درخششی موجی شکل و ناخالصی‌های میکا است. این ویژگی خریداران این نوع سنگ را افزایش داده است.

5) کوارتز آبی (Blue Quartz)

کوارتز آبی جزء سنگ‌های کمیاب و نادر است که نوع کریستالی آن به ندرت یافت می‌شود. کوارتز آبی از طریق پرتو افکنی، رنگ آبی آسمان را به خود می‌گیرد و به همین دلیل جزء یکی از زیباترین سنگ‌های جهان است.

6) چشم ببر (Tiger’s Eye)

چشم ببر که نام دیگرش شاتویانت است، نوعی سنگ کوارتز ایرانی است که رشته‌ای از رنگ‌های زرد، قرمز و آبی در آن مشاهد می‌شود. اگر این سنگ را به صورت کابوشن تراش دهید، کوارتز گربه‌ای به وجود می‌آید.

7) سیترین (Citrine)

این نوع سنگ سیلیس کوارتز با توجه به مقدار آهنی که درونش وجود دارد، در طیف رنگی زرد تا قهوه‌ای وجود دارد. این نوع سنگ بسیار کمیاب است.

کوارتز در کجا یافت می‌شود؟

این نوع سنگ در سراسر دنیا وجود دارد و کریستال‌های آن توانایی شکل گرفتن در اندازه‌های بزرگ چند متری و وزن بالای صد کیلوگرمی را دارا هستند. امروزه برزیل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کوارتز شفاف است. این کشور این نوع کانی را از بین رسوبات رودخانه‌ای استخراج کرده و فقط ۱۰ درصد از آن در صنایع الکترونیکی قابل استفاده هستند. قطب‌های تولید کوارتز شامل موارد زیر است:

  1. آمیتیست: زامبیا، چک و اسلواکی، آمریکا، اتریش، برزیل و کوه‌های اورال؛
  2. کوارتز شفاف: ماداگاسکار، ژاپن، کوه‌های آلپ، برزیل و آمریکا.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

 

کاربرد کوارتز چیست؟

به طور کلی کوارتز به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند سختی به عنوان پر کننده در تولید لاستیک، رنگ و بتونه استفاده می‌شود. همچنین از این محصول در صنایع راه آهن و معدن بهره گرفته و از کوارتز ماسه‌ای برای زمین گلف، زمین‌های والیبال و زمین بیسبال استفاده می‌کنند. در ادامه شما را با برخی از کاربردهای این محصول آشنا می‌کنیم.

  • جواهرات و سنگ های قیمتی

قرن‌هاست که کوارتز در تولید جواهرات به عنوان سنگ‌های قیمتی استفاده شده است. ماهیت سخت، جلاپذیر، کریستالی و محکم کوارتز، آن را به یک ماده فوق‌العاده و ارزشمند تبدیل کرده است.

  • صنعت نسوز

ماسه کوارتز به دلیل الکتریسیته محض و مقاومت در برابر گرما در تولید آجرهای نسوز استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک شار برای ذوب کردن لبه‌های خام روی فلزات پس از ریخته‌گری، کاهش یا حفاری آن‌ها کاربرد دارد.

  • مواد ساینده

سنگ سیلیس کوارتز به دلیل سختی (سختی نسبت به اکثر مواد معدنی گیاهی) و مقاومت در برابر خوردگی، یک ساینده قابل توجه محسوب می‌شود. همچنین برای سندبلاست، پاک کننده‌های شستشو و سنباده‌زنی استفاده دارد.

  •  الکترونیک

کریستال‌های کوارتز در الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. کریستال‌های کوارتز سال‌ها برای ارائه فرکانس دقیق برای همه فرستنده‌های رادیویی، گیرنده‌های رادیویی، فرستنده‌های GPS و سیستم‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار گرفتند. این مسئله از این حقیقت ناشی می‌شود که کریستال کوارتز با کمک حداکثر حلال‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و تا صدها درجه فارنهایت کریستالی می‌ماند.



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

الماس سنگ ماه تولد فروردین و مرداد می باشد که برای توضیحات بیشتر می توانید مقاله ای که پیشین در این باره نوشته ایم و خواص الماس را برای متولدین این ماه ها توضیح داده ایم را بخوانید.

خواص الماس از نظر روحی و روانی

از خواص الماس می توان به بعد روحانی این سنگ اشاره کرد. خواص لاجورد درطب سنتی الماس می تواند فرد را در فعالسازی لوب پیش پیشانی مغز که محل اغلب توانایی های ما بعد الطبیعه و هوشیاری شهودی است، همیاری کند. بلورهای الماس مبدل هایی هستند که می توانند انرژی های ارتعاشی با بسامد بالا را برای خویشتن هوشیار در دسترس تر قرار دهند. در سنگ درمانی با الماس این سنگ می تواند چاکرهای قلب(چهارم)، چشم سوم(چاکرای ششم) و تاج(هفتم) را تقویت کند. از دیگر خواص الماس ها رنگ منحصر به فرد خود است. به دلیل داشتن رنگ سفید خود می توانند تسهیل کننده ورود به سطوح برتر ارتعاشی روانی باشند. در زینت کردن هر روزه، می توانند توانایی فرد برای تمرکز هوشیارانه بر روی اظهار اهداف و رویاهای فردی را تشدید کنند. “شدت” کلید واژه ای برای الماس است. بلورهای الماس می توانند انرژی سنگ های دارای ارتعاش بالا از قبیل مولداویست، فناکیت، آززتولیت، هردریت، سلستین، شیشه آسمانی طلایی لیبی، شیشه آسمانی تبتی و بسیاری دیگر را ارتقا داده و چند برابر تقویت کند.

خواص الماس  از نظر احساسی

بطور کلی خواص الماس از نظر احساسی شامل پیروزی، امید، وفاداری، خلوص و افزایش دهندگی عشق می باشد. سنگ الماس بر روی حوزه احساسی برای تقویت قدرت تمامی سطوح احساسی عمل می کند. بنابراین، فرد باید نسبت به زینت کردن با الماس هوشیار باشد و درصورتی که فرد در یک قالب بد ذهنی قرار دارد باید آنها را از بدن دور نگه دارد. با این حال آنها می توانند از لحاظ درمانی برای تشدید و کشف مسائل احساسی مستور مانده استفاده شوند.

خواص الماس از نظر انرژی و طب کهن

در باورهای گذشته گفته می شود که الماس به دلیل سختی بسیار بالا و رابطه آن با خورشید، دارای انرژی بالایی برای سحر و جادو برای افزایش قدرت جسمانی می باشد. در برخی فرهنگ ها به دلیل ذات خیره کننده الماس، آن را سنگی محافظ می دانستند.

در منابع کهن ایرانی گفته شده طبع الماس سرد و خشک است و بستن آن روی شکم باعث رفع دل پیچه، مشکلات معده و گوارشی می شود. همچنین در اطفال باعث می شود از صرع محفوظ بمانند. معرفه الجواهر

 

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

ابن سینا و جرجانی می گویند که الماس زهر کشنده است ولی ابوریحان بیرونی می گوید که آنرا به سنگ خورانده اند و هیچ تاثیری روی آن نداشته است! برخی نیز گفته اند خاصیت زدایندگی الماس باعث جلا دادن دندانها و حتی ریختن آنها می شود. (الصیدنه /263)خواص الماس امروزه نیز کاربرد فراوانی دارد. به تازگی دانشمندان در مرکز سرطان جانسون دارویی از نانو ذرات الماس به عنوان حمل کننده داروی شیمی درمانی برای راهایش مستقیم در تومور مغز کشف کردند. این دارو سلول ‌های سرطانی مغز را از بین ببرد، بدون این که به سلول ‌های سالم اطراف اثری داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در فرهنگ لغت فارسی، طرح به معنای نقشه، نقاشی، صورت ، پیکر آمده است . تغییرآدرس شرکت کلمه صنعتی نیز در لغت فارسی به معنای منسوب به صنعت و تمور صنعتی و مربوط به ساخت یا فابریک استعمال شده است.
طرح صنعتی به معنای ویژگی های مربوط به شکل، ساختار، نقش و تزیینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرایند صنعتی است. به نحوی که در کالای نهایی و خاتمه یافته ( کالایی که مراحل ساختش به اتمام رسیده است ) ایجاد چشم نوازی و جذابیت نماید.
به موجب ماده 20 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایران مصوب 1386 ، هرگونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هر گونه شکل سه بعدی با خطوط، رنگ ها و یا بدون آن، به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد طرح صنعتی است. در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی باشد.
برای ثبت طرح ها در قوانین و مقررات کشورها، شرایطی تعیین شده است که با توجه به نظام هایی که کشورها برای ثبت طرح های صنعتی انتخاب کرده اند، این شرایط می تواند متفاوت باشد. برخی ازمهم ترین شرایط مربوط به ثبت طرح صنعتی در ایران عبارتست از :
1- جدید بودن                 2- اصالت داشتن
3- داشتن گام ابتکاری       4- کاربرد صنعتی
با توجه به قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 و آیین نامه اجرایی آن ، برخی از طرح های صنعتی قابل حمایت نیستند . این موارد به قرار ذیل است :
1- طرح های صنعتی که اصیل یا جدید نباشند.
2- طرح هایی که تنها در نتیجه عملکرد فنی محصول ایجاد می شوند.
3- طرح های حاوی نمادها و نشانه های رسمی کشور
4- طرح های مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه

  • طرح های مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه :

در قانون ایران از نظم عمومی و اخلاق حسنه تعریفی ارائه نشده است. حقوقدانان از نهادهای فوق تعریف کرده اند. از نگاه برخی از حقوقدانان قواعد مربوط  به نظم عمومی پایه های حکومت و تمدن و اخلاق هر جامعه است و اشخاص نمی توانند با تراضی و ضمن قراردادهای خصوصی به این نظم تجاوز کنند و منافع خویش را بر مصلحت عموم حاکم سازند. مرجع تشخیص این فرآیند در هر دعوی با دادگاه است که باید از اجرای پیمان های برخلاف نظم عمومی خودداری کند.
در تعریف اخلاق حسنه نیز گفته شده است : اخلاق حسنه نیز چهره خاصی از نظم عمومی است، بخشی از اخلاق که هنوز در قوانین نفوذ نکرده و تقاضای اجراء آن تنها وجدان اجتماعی است.
یا قواعدی است که در زمان و مکان معین، توسط اکثریت یک اجتماع، رعایت آن لازم شمرده می شود یا عمل به آن ها نیکو تلقی می شود و فاقد ضمانت اجراء می باشد.
روشن است که آنچه با اخلاق حسنه منافات دارد با نظم عمومی نیز مخالف است لیکن احتمال دارد قراردادی که با نظم عمومی در تعارض است از نظر اخلاقی ناپسند نیاید.
با توجه به قسمت اخیر ماده 21 قانون مصوب 1386 که ناظر بر بند ( و ) ماده 4 قانون یاد شده است ، طرح های که بهره برداری از آن ها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد قابل حمایت و ثبت نمی باشند.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/


بند ( 1 ) ماده 43 قانون طرح های ثبت شده انگلیس ثبت هرگونه طرح مخالف نظم عمومی را منع می کند و ماده 4 آیین نامه طرح های صنعتی انگلیس نیز هر نوع تقلید از چهره شاد و خانواده وی را ممنوع و منوط به اخذ اجازه کرده است.
بند 2 ماده 123 قانون حق مولف مصر نیز طرح های حاوی علائم مذهبی، نشان پرچم و از این قبیل را غیرقابل ثبت معرفی کرده است.
در دانمارک بر اساس بند ( 2 ) ماده 4 قانون طرح های صنعتی ، طرح های اقتباس شده از علائم ممنوعه مانند علامت سازمان ملل متحد هر گونه علائم شناخته شده که متعلق به شخص خاصی باشد؛ مثل علائم اعطاء شده به سربازان جنگ و یا هر چیز که ممکن است نام تجاری یا چهره شخصی باشد را مگر اینکه صاحب علامت یا چره مدت ها قبل مرده باشد غیرقابل ثبت معرفی شده است.
در حقوق فرانسه نیز در صورتی که طرح یا مدل به حقی که قبلاَ برای طرح یا مدل دیگری به وجود آمده تجاوز کند و یا به حق مولف شخص ثالی صدمه وارد کند یا طرح یا مدل قبلاَ به عنوان یک علامت مشخصه مورد حمایت قرار گرفته است نیز از ثبت آن طرح خودداری می شود.



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در ایران، قطعات خودرو به لوازم یدکی معروف هستند. ثبت لوگو از آن جا که ماشین ها، از کارخانه ها و کشورهای مختلفی تولید می شوند ، لوازم یدکی ماشین ها توسط تولیدکنندگان مختلفی صورت می گیرد. بعضاَ کارخانه ها بخشی از تولیدات خود را به تولیدی ها کوچک تر واگذار می کنند و نهایتاَ چرخه تامین کالا از تولید به اصناف انتقال پیدا می کند.
لیست برخی از این قطعات لوازم یدکی عبارت است از : پمپ ، آینه ، قاب ، شیشه و طلق ، ابزارآلات ، باتری ، اگزوز، تولید داریاتور، صندلی و روکش، لنت ترمز و ...
محصولات لوازم یدکی برای اینکه بتوانند راحت تر به فروش برسند و مشتریان بیشتری را جذب خود نمایند، باید دارای برند باشند. برند یا مارک ، یک نام ، عبارت ، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد.
این مطلب که با هدف بررسی ثبت برند لوازم یدکی تهیه گردیده است، به پاسخ سوالات شما خوانندگان عزیز در این رابطه می پردازد.

  • چه اشخاصی می توانند نسبت به ثبت برند لوازم یدکی اقدام نمایند ؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند نسبت به ثبت برند اقدام نماید مشروط بر اینکه مدارکی دال بر انجام فعالیت تجاری یا تاجر بودن داشته باشد، یعنی یا پروانه کسب از اتحادیه مربوطه داشته باشد یا پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر یا پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران یا گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر و سایر مجوزها از مراجع ذی ربط حسب محصول و کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی .

  • مزایای ثبت برند لوازم یدکی چیست ؟

اولین مزیت و شاید مهم ترین ویژگی که برند برای شما دارد، این است که با ثبت برند در مقابل قانون شناخته می شوید. منظور از شناخته شدن این است که وقتی شما برند خود را به ثبت برسانید، می توانید از افرادی که از برند شما استفاده می کنند، شکایت کنید و آن ها مجبور به عوض کردن اسم و پرداخت غرامت به شما هستند. با ثبت قانونی برند دیگر شرکت ها و یا تجارت ها دست به تقلید و سوء استفاده از علامت تجاری شما نمی زنند و یا خیال راحت می توانید به تجارت بپردازید. نکته قابل توجه آن که، حق استعمال انحصاری در تمامی نقاط کشور ایران قابل استناد است و در واقع اصل صلاحیت سرزمینی حاکم بوده و محدود به مکان خاصی نمی باشد لذا هر کس در هر نقطه از ایران علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت ثبت شده را به کار ببرد مالک علامت تجاری ثبت شده می تواند منع استعمال آن را تقاضا نماید. از سویی دیگر، حمایت از علامت تجاری به دارندگان علائم تجاری در استفاده از آن در جهت توسعه محصولات خود از لحاظ کمی و کیفی کمک شایانی می کند و همچنین برای مصرف کننده امکان انتخاب از میان چندین گزینه را تسهیل می نماید.
از جمله سایر مزایای ثبت برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- از برند و آرم تجاری برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده می شود.
- با ثبت برند ، شرکت ها ملزم می شوند که کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند تا نام و نشانشان موفق تر و ماندگار تر شود.
- این علامت ها نوعی ابزار برای بازاریابی محسوب می شوند که شهرت شرکت ها بر اساس آن صورت می گیرد و وجهه شرکت ها بر پایه ی آن ها شکل می گیرد.
- در قراردادهای اعطای نمایندگی، این گزینه از مهم ترین ویژگی هایی است که باید قید شود.
- در صورتی که شرکت بتواند برند سازی موفقی داشته باشد، می توان برند را جزء دارایی های ارزشمند این شرکت به شمار آورد.
- شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه آرم تجاری خود دارند.

  • مدارک لازم جهت ثبت برند لوازم یدکی :

1- اظهارنامه ثبت برند
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. 
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8- مدارک مثبت هویت متقاضی
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
نکته : ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند.

  • مراحل ثبت برند لوازم یدکی چیست ؟

برای ثبت برند تجاری در ابتدا باید تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علامت تجاری ( درخواست ثبت برند ) را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت های صنعتی نماییم. اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت مورد تقاضا باشد. همچنین باید مشخص شود علامت مورد تقاضا در چه طبقه ای قرار دارد. لازم به توضیح است، متقاضی ساکن هر کجا که باشد، چه تهران چه شهرستان و چه خارج از کشور ، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آن جا ارسال شود. ( در حال حاضر تمام این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود ) .
اداره ثبت علائم و طرح های صنعتی وظیفه دارد ظرف مدت 15 روز کاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه نسبت به رد یا قبول آن اقدام نماید. این اداره در روند رسیدگی به این سه شرط عمل می کند: 1) نام تجاری مورد تقاضا از علائم ممنوعه نباشد. 2)  بیانگر کالا باشد نه اسم عام . 3) قبل از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت نشده باشد و شبیه برندی که قبلاَ توسط شخص یا شرکتی دیگر ثبت شده است نباشد.
اگر اظهارنامه ثبت برند تجاری رد شود، دلیل آن باید به متقاضی اعلام شود و متقاضی تا ده روز از تاریخ ابلاغ فرصت اعتراض دارد. اگر اظهارنامه قبول شود یا بعد از رد تقاضا حکم قطعی مبنی بر قبول آن صادر شود، اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت برند تجاری اقدام می کند و مراتب را جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رساند.

  • مدت زمان لازم برای ثبت برند :

برند تجاری ( فارسی / لاتین ) برای ثبت، 45 تا 50 روز کاری زمان نیاز دارد . البته با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد.

  • نکات مهم راجع به ثبت برند لوازم یدکی :

1- ثبت علامت اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزامی قرار دهد.
2- شما می توانید برند خود را  به صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید.
3- برند حقیقی و حقوقی از لحاظ اعتبار تفاوتی ندارند.
4- برند هیچ گونه مالیاتی ندارد و طبق قانون اداره مالکیت های صنعتی ثبت برند معاف از مالیات می باشد.
5- شما با داشتن کارت بازرگانی شخصی ( حقیقی ) می توانید 3 برند تجاری و با کارت بازرگانی شرکتی ( حقوقی) می توانید 10 برند تجاری را ثبت نمایید.
6- یک برند ثبت شده می تواند اعتباری در مقابل دولت، بانک ها و سرمایه گذاران باشد. گرفتن وام و یا پیدا کردن سرمایه گذار وقتی می تواند برای شما اتفاق بیفتد که برند خود را به ثبت رسانیده باشید.
7- برند تجاری شما در کنار یک شکل یا لوگو قابل ثبت می باشد و پیشنهاد ما نیز به شما همین است . زیرا در ذهن مخاطب بهتر و سریعتر جای می گیرد.
8- علامت تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند.

  • لیست طبقه بندی علائم تجاری :

طبقه ١ - مواد شيميائی مورد استفاده در صنايع ، علوم عكاسی و همچنين كشاورزی ، باغبانی و جنگلبانی ؛ رزين های مصنوعی پردازش نشده ، پلاستيكهای پردازش نشده ؛ كودهای گياهی ؛ تركيبات اطفاء حريق ؛ مواد آبكاری و جوشكاری فلزات؛ مواد شيميائی برای نگهداری مواد غذائی ؛ مواد دباغی ؛  چسب های صنعتي .

طبقه ٢- رنگ روغن ؛ جلا ؛ لاك ؛ مواد ضد زنگ زدگی و جلوگيری كننده از فاسد شدن چوب ؛ مواد رنگی؛ مواد تثبيت رنگ ؛ رزين يا صمغ های خام طبيعی ؛ فلزات به صورت پودر يا ورق برای نقاشان ساختمان ؛ چاپگرها و هنرمندان.

طبقه ٣- تركيبات سفيد كننده و ساير مواد مخصوص شستشوی لباس ؛ مواد مخصوص تميزكردن، براق كردن، لكه گيری و سائيدن ؛ صابون ، عطريات ، روغن های اسانس ، مواد آرايشی ؛ لوسيونهای مو ؛ گرد و خميردندان .

طبقه٤- روغن ها و گريس های صنعتی؛ روان كننده ها ؛ تركيبات گردگيری ، مرطوب كردن و جذب رطوبت ؛ انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و موادروشنائی، انواع شمع و فتيله چراغ.

طبقه ٥- مواد داروئی و بيطاری ؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشكی ؛  مواد رژيمی برای مصارف پزشكی ، غذای كودكان  ؛ انواع گچ شكسته بندی ، لوازم زخم بندی ؛ مواد پركردن دندان ، موم دندان سازی ؛  ضدعفونی كننده ها ؛ مواد نابودكننده حشرات موذی ؛  قارچ كش ، مواد دفع نباتات هرزه .

طبقه ٦- فلزات عادی و آلياژهای آنها ؛ مواد ساختمانی فلزی ؛ ساختمانهای فلزی قابل حمل ؛ مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند؛ سنگهای معدنی فلزات

طبقه ٧- انواع ماشين و ماشين های افزار ؛ انواع موتور ( استثناء موتور وسائط نقليه زميني) ؛ قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشين ها و قطعات انتقال قوه ( به غير از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقليه زمينی) ؛ لوازم و ابزاركشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ؛ ماشين جوجه كشی .

طبقه ٨- انواع ابزار ولوازم دستی ( كه با دست كارمی كنند) ؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال ، سلاح كمری، تيغ.

طبقه ٩- اسباب و آلات علمی،  دريانوردی، مساحی، عكاسی، سينمايی، بصری، وزن كردن، اندازه گيری، علامت دادن، كنترل ومراقبت (نظارت)، نجات و آموزش ؛ اسباب و لوازم هدايت ، قطع و وصل ، تبديل ، ذخيره سازی، تنظيم يا كنترل جريان برق،  آلات واسباب ضبط ، ماشين های فروش خودكار ومكانيسم دستگاه هايی كه با سكه كار مي كنند ،صندوق های ثبت مبلغ دريافتی،  ماشين های حساب ، تجهيزات داده پردازی و رايانه ای؛ دستگاه آتش نشاني .

طبقه ١٠- آلات وابزار جراحی،  پزشكی، دندانسازی وبيطاری، اندام های مصنوعی، دندان و چشم مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخيه زنی

طبقه ١١- دستگاه های روشنائی، حرارتی، مولد بخار، طبخ ، خنك كردن ، تهويه، تامين آب بهداشتی

طبقه ١٢- وسايط نقليه ، دستگاه های حمل و نقل زمينی ، دريائی و هوائی .

طبقه ١٣- اسلحه گرم ؛ مهمات و انواع پرتابه ( از قبيل موشك، خمپاره و غيره) ؛ مواد منفجره؛ مواد وسايل آتش بازی
طبقه ١٤- فلزات گرانبها وآلياژهای آنها و كالاهائی كه با فلزات گرانبها ساخته شده يا با آنها روكش شده اند ودرساير طبقات ذكر نشده اند؛ جواهرات ، سنگ های گرانبها ؛ اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی .

طبقه ١٥- آلات موسيقی .

طبقه ١٦- كاغذ مقوا و كالاهای ساخته شده ازآن ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند ؛ مطاب چاپ شده ، مواد صحافی، عكس؛ نوشت افزار ؛ چسب برای مصارف تحريری يا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم مو نقاشی؛ ماشين تحرير و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشي و تدريس ( به استثنای دستگاه ها)؛ موادپلاستيكی برای بسته بندی ( كه در سايرطبقات ذكر نشده اند) ؛حروف و كليشه چاپ.

طبقه ١٧- لاستيك ، كائوچو ، صمغ، آزبست ( پنبه نسوز) ، ميكا ( سنگ طلق) و كالاهای ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند ؛ پلاستيك دارای شكل و قالب خاص برای استفاده در توليد ساير كالاها ؛ مواد بسته بندی،  در پوش گذاری،  انسداد و عايق بندی ؛ لوله های قابل ارتجاع غير فلزی .

طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و كالاهای ساخته شده از آنها كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند؛ پوست حيوانات ؛ چمدان ؛ كيسه و كيف های مسافرتی؛ چتر، چترآفتابگير و عصا ؛ شلاق ؛ يراق و زين و برگ.

طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختماني ( غير فلزی) ؛ لوله های غير فلزی سخت و غير قابل انعطاف برای استفاده درساختمان ؛ آسفالت ؛ قيرو قطران ؛ ساختمانهای متحرك غير فلزی، بناهای يادبود غير فلزی .

طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثيه ، آئينه ، قاب عكس ؛ كالاهای ساخته شده از چوب ، چوب پنبه ،نی ،حصير ، شاخ ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ ، صدف ،كهربا ،صدف مرواريد، كف دريا وبدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك ( كه در ساير طبقات ذكر نشده اند).

طبقه ٢١- ظروف خانگی يا لوازم آشپزخانه ( كه از فلزات قيمتی ساخت يا روكش نشده اند)؛ شانه وابر و اسفنج ؛ انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) ؛ مواد ساخت برس ؛ لوازم نظافت و تميزكاری؛ سيم ظرف شويی؛ شيشه كارشده يا نيمه كارشده ( به استثنای شيشه مورد استفاده در ساختمان ها) شيشه آلات ، اشياء ساخته شده از چينی و سفال كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند.

طبقه ٢٢- طناب ، ريسمان ، تور ، چادر،  سايبان ، برزنت ( تارپولين ) ، بادبان وشراع ، کيسه و گونی كه در طبقات ديگر ذكر نشده است؛ مواد لایی و لايه گذاری و پوشال) به استثنائ لاستيك و پلاستيك ) ؛ مواد خام ليفی برای نساجی.

طبقه ٢٣- انواع نخ ورشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی .

طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای كه درطبقات ديگر ذكر نشده اند؛ انواع روتختی و روميزی

طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاك ، پاپوش و پوشش سر.

طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی روبان ، بند (نوار) حاشيه وقيطان ؛ دکمه قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته گرد ؛ گل های مصنوعي .

طبقه ٢٧- انواع فرش ، قاليچه ، حصير وزيرانداز، لينويوم و ساير كف پوش ها، آويزهای ديواری ( غير پارچه ای).

طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژيمناستيك كه در طبقات ديگرذكر نشده اند ؛ تزئينات درخت كريسمس.

طبقه ٢٩- گوشت ،گوشت ماهی، گوشت طيور وشكار، عصاره گوشت؛ سبزيجات وميوه جات به صورت كنسرو ،خشك شده و پخته شده، انواع ژله، مربا وكمپوت ،تخم مرغ ،شیر و محصولات لبنی، روغن ها و چربی های خوراکی.
طبقه ٣٠ – قهوه ،چای، كاكائو، شكر، برنج ، نشاسته كاسار يا مانيوك ( تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما) ساگو)، بدل قهوه ،آرد و فراورده های تهيه شده از غلات ،نان ،نان شيرينی، شرينی جات شيرينی يخی؛ عسل ، ملاس يا شيره قند، مايه خمير، گرد مخصوص شيرينی پزی يا پخت نان؛ نمك خردل ؛ سركه؛ انواع سس ( چاشنی ) ادويه جات ، يخ .

طبقه ٣١- محصولات كشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه هايی كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند ؛حيوانات زنده ؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر ؛ گياهان وگل های طبيعی؛ غذای حيوانات ؛ مالت ( جو سبز خشك شده ).

طبقه٣٢- ماء الشعير؛ آب های معدنی و گازدار و ساير نوشيدني های غير الكلی؛ آب ميوه وشربتهای ميوه ای؛ شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.

طبقه ٣٣-.........................

طبقه ٣٤- تنباكو،  لوازم تدخين ؛ كبريت .

طبقه ٣٥- تبليغات ؛ مديريت تجاری؛ امور اداری تجارت ؛ كارهای دفتری و اداری .

طبقه ٣٦- بيمه؛ امور مالی، امور پولی، امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات .

طبقه ٣٧- ساختمان سازی، تعميرو بازسازی، خدمات نصب.

طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.

طبقه٣٩- حمل و نقل ، بسته بندی و نگهداری كالاها؛ تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرت ها .

طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/



طبقه ٤١- آموزش و پرورش ؛دوره های كارآموزی و تعليمی؛ تفريح و سرگرمی، فعاليت هاي ورزشی و فرهنگی .

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه ؛خدمات تجزيه و تحيل و تحقيقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای .

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذيه و نوشابه ، تامين مسكن و محل اقامت موقت.

طبقه ٤٤- خدمات پزشكی ، خدمات بيطاری، مراقبت های بهداشتی و زيبائی برای انسانها يا حيوانات ، خدمات كشاورزی ، باغداری و جنگلداری .

طبقه ٤٥- خدمات شخصی يا اجتماعی كه توسط ديگران برای رفع نيازهای افراد ارائه می شوند ، خدمات امنيتی برای محافظت از افراد ،اموال و دارائيها ، خدمات حقوقی ...



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

شرکت با مسئولیت محدود ، به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شود. ثبت برند تجاری ماده 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود را چنین تعریف کرده است :
" شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقطتا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است ".
در شرکت های بامسئولیت محدود برخلاف شرکت های سهامی، کل سرمایه نقدی می بایست در ابتدا پرداخت شده و سهم الشرکه غیرنقدی نیز ارزیابی و تسلیم شده باشد. در حالی که در شرکت های سهامی، می توان با پرداخت 35% سرمایه به صورت نقد و تعهد بقیه اقدام به تاسیس شرکت نمود.

  • مسئولیت مدنی شرکت :

توجه به نقش مسئولیت مدنی در برقراری نظم اجتماعی این اندیشه را در ذهن می پروراند که همان انگیزه هایی که قانونگذاران را به فرض شخصیت حقوقی برای شرکت تجاری ترغیب نموده ، برای فرض مسئولیت مدنی شرکت تجاری نیز موجود است.
درست است که فعل زیانبار را اشخاص حقیقی انجام می دهند اما در جایی که میان فعل شخص حقیقی و شرکت کم و بیش ارتباط وجود دارد، می توان فرض نمود که فعل زیانبار را شخص حقوقی مرتکب شده است. در این صورت مدیران شرکت تجاری نسبت به اعمال خود و ماموران شرکت نظارت و مراقبت بیشتری را معمول می دارند و به علاوه برای زیان دیده فرصت بیشتری برای مطالبه خسارت فراهم می گردد.
مسئولیت مدنی شرکت بامسئولیت محدود نیز متوجه سهامداران، مدیر یا مدیرانی است که قصور یا تخلف متوجه آن هااست . به عنوان مثال چنانچه در اثر عدم پرداخت سرمایه نقدی یا عدم ایفای تعهدات ناشی از فهرست سرمایه غیرنقدی شرکت دچار بطلان شود مسئولیت ناشی از آن برعهده شریک یا مدیری خواهد بود که بطلان مستند به عمل او است و علاوه بر آن ها هیات نظارت نیز در چنین حالتی قاصر قلمداد گردیده و در قبال سایر شرکاء و اشخاص ثالث مسئولیت دارد.
مطابق ماده 100 قانون تجارت، شرکت بامسئولیت محدود که برخلاف مواد 96 ( پرداخت سرمایه نقد و ارزیابی و تسلیم سرمایه غیرنقد ) و 97 ( قید مبلغ سرمایه غیرنقد ارزیابی شده در شرکتنامه ) تشکیل شود، باطل و از درجه اعتبار ساقط است.
علاوه بر مسئولیت به خاطر بطلان شرکت، ممکن است موسسین و دست اندرکاران تاسیس شرکت، به دلایل دیگر نیز متحمل مسئولیت گردند. این دلایل لزوماَ باعث بطلان شرکت نگردیده و صرفاَ شخص یا اشخاص درگیر در امر تاسیس را مسئول می سازد.

  • مسئولیت کیفری شرکت :

مجازات شرکت تجاری، سرعت اعمال مجازات را بیشتر می کند زیرا دادگاه پس از احراز وقوع جرم، ناگزیر از آن نیست که در میان اشخاص متعدد به جستجوی عامل یا عاملین ارتکاب آن بپردازد. اینک باید انتظار داشت که سازمان درونی شرکت تجاری اثر مجازات را به عامل یا عاملین حقیقی ارتکاب جرم منتقل نماید زیرا در این صورت هدف مجازات برآورده شده است. متقابلاَ چنانچه انتقال اثر مجازات به مجرمین، ناممکن یا بسیار دشوار باشد، به معنی مصونیت مجرمین و تحمل آثار مجازات از سوی کسانی است که هیچ نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند. نتیجه اینکه راجع به آثار مجازات شرکت تجاری نمی توان حکم واحدی صادر نمود و مقنن باید در هر مورد با توجه به نوع جرم، میزان و نوع مجازات و سایر عوامل موثر در قضیه، تصمیم بگیرد که تحمیل مجازات به شخصیت حقوقی مالاَ هدف مجازات را تامین می کند یا خیر.
در شرکت با مسئولیت محدود، شخص ممکن است در حین تشکیل شرکت، به منظور گرفتن امتیاز و یا گواهی و یا ثبت سندی در رابطه با تشکیل شرکت مرتکب جعل یا پرداخت رشوه گردد که در این صورت قوانین کیفری بر عمل وی حکومت خواهند نمود.
مسئولیت کیفری شرکت که ناظر به تقلب، کلاهبرداری ، خیانت و یا عمل مزورانه موسسین، مدیران و هیات نظارت باشد طبق ماده 115 قانون تجارت شامل موارد ذیل است :

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

  • موسسین و مدیرانی که برخلاف واقع پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی و تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت ها بدهند اظهار کرده باشند.
  • کسانی که به وسایل متقلبانه سهم الشرکه غیرنقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم کرده باشند.
  • مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزور منافع موهومی را بین شرکاء تقسیم کنند.

کسانی که کلاهبردار محسوب شوند؛ طبق ماده ( 238) قانون مجازات عمومی به حبس تادیبی از شش ماه تا دو سال و به تادیه غرامت از پنجاه الی پانصد تومان و یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

تشکیل بلور زمرد فرآیندی آهسته و طولانی است همانند کانی های دیگر این گوهرسنگ نیز از مواد مذاب درون زمین و تحت فشار و حرارت بالا بوجود می آید که می توان آنها را در گرانیتها، پگماتیت ها (پسمانده ماگما)، شیست ها و نهشته های آبرفتی پیدا کرد.تشخیص سنگ آکوامارین  برعکس یاقوت کبود و یا روبی، اهمیت استخراج زمرد در معادن ثانویه (معادنی که نیاز به حفاری و عملیات هزینه بر دارند) پایین بوده و غالبا از ذخایر اولیه (ذخایری که معمولا در سطح و با وسایل ابتدایی می توان استخراج کرد) در شیارها، رگه و شکافها صورت می گیرد و مستقیما از سنگ میزبان حاوی آن انجام می شود.

رنگ زمرد چگونه است؟

سنگ زمرد به رنگ سبز با دامنه ای از سبز مایل به زرد تا سبز مایل به آبی دیده میشود ولی بهترین رنگ آن اشباع شده از سبز سیر خالص با تُن رنگی تیره می باشد. این نوع رنگ حتی چنانچه ناخالصی و پاکی آن زیاد باشد باز هم از نوع سبز روشن ولی شفاف آن با ارزش تر است. زمرد شفاف طبیعی که یکی از چهار گوهرسنگ گرانبهاست و با رنگ سبز زیبایش بی شک مشهورترین عضو خانواده بریل است. دیگر رنگهای بریل نیز ارزش گوهری دارند مانند آکومارین (آبی)، هلیدور و بریل طلایی (زرد)، مورگانیت (صورتی)، بیگسبیت (قرمز) و گوشنیت (بیرنگ). رنگ سبز عمیق زمرد مدیون حضور مقدار ناچیزی از فلزات رنگ زا کرومیوم و یا وانادیوم است. تا قبل از سال 1963 میلادی تصور می شد که رنگ سبز آن فقط بخاطر وجود کروم است تا اینکه معدنی از آن در برزیل یافت شد که وانادیوم نیز در آن مشاهده می شد.

پدیده های خاص نوری در سنگ زمرد

گاها دیده شده بعضی زمرد های یافت شده در معادن دارای روتایل هایی سوزنی شکل یا خطوط و اشکالی (تراپیچ ) گونه هستند.

پدیده چشم گربه در زمرد

یکی از پدیده های نوری کمیاب وجود سوزنی شکل هایی در یک جهت اند که باعث به وجود آمدن پدیده نوری چشم گربه (cat’s eye) اند. این زمرد های خاص با این پدیده کمیاب بوده و به نسبت قیمت بالاتری به نسبت نمونه عادی دارند  رکورد گران ترین قطعه زمرد چشم گربه ای فروخته شده در جهان در دستان این زمرد دو قلو است. از ویژگی های این قطعه میتوان به کیفیت بسیار بالا و اینکه هر دو سنگ از یک سنگ تراش خورده و کالیبره هستند اشاره کرد .

این قطعات در یک حراجی با قیمت ۲ ملیون دلار فروخته شد

پدیده استار در زمرد

قیمت پایه حراجی این زمرد در سال های گذاشته ۲ تا ۳ ملیون دلار بوده

زمرد با پدیده استار بسیار کمیاب بوده و بسیار کم در بین زمرد های جهان دیده شده است. تمامی این پدیده های کم نظیر از اینکلوژنها و ناخالصی های درون سنگ ناشی می شود. پس همیشه ناخالصی باعث کم شدن ارزش سنگ نمی شود!

زمرد های تراپیچ

زمرد تراپیچ یا چرخ ارابه ای اولین بار توسط یک کانی شناس فرانسوی به نام Emile Bertrant در سال 1879 در یک سخنرانی علمی در فرانسه تشریح و معرفی شد. این زمرد ها کمتر از ۱ درصد زمرد های استخراج شده از کلمبیا را تشکیل داده و تنها در بخش غربی حوزه cordillara شرقی تشکیل شده اند. این زمرد ها دارای ناخالصی کائولین (سفید) و یا آلبیت (مشکی رنگ) اند که با طرح ستاره شش پر یا مقطع شش ضلعی درون آن قرار گرفته است در واقع وجود این ۲ ناخالصی باعث ویژه و خاص شدن زمرد های تراپیچ شده است. در بین نمونه تراپیچ های کشف شده در سال های اخیر گونه ای خاص دیده شده که طرحی شبیه به یک ستاره داشته اند. این نمونه های خاص و زیبا را در عکس پایین مشاهده نمایید.قسمت های میانی آنها زمرد تراپیچ بوده و بر هر ضلع از ۶ ضلعی آن قسمت هایی دندانه ای شکل بی رنگ رشد کرده اند.

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

تفاوت زمرد با بریل سبز

مجموعه ای از وانادیوم و کرومیوم باعث تولید رنگ زمردی می شود و هرچه رنگ آهن در زمرد بیشتر باشد به سمت آبی خواهد رفت . امروزه طبق تعریف موسسه گوهرشناسی GIA زمرد ، بریل سبز با درجه غلظت رنگی بالا و تن یا تاریکی متوسط تا تیره است و از نظر نوع رنگ (Hue) بهترین رنگ ، رنگ سبز و سبز مایل به آبی است.در صورتی که بریل سبز دارای غلظت رنگی پایین یا به عبارتی سبز کم رنگ باشد به آن زمرد گفته نشده و آن را بریل سبز (green beryl) مینامند. در عکس بالا نیز تفاوت رنگ آنها کاملا پدیدار است.



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از استان های جذاب برای تاسیس شرکت ، استان اصفهان است. تغییرآدرس شرکت این استان با دارا بودن ظرفیت های بی بدیل در بخش های کشاورزی، دامداری، صنعت ، گردشگری ، صنایع دستی و ... موقعیت های ممتازی برای جلب و جذب فعالان اقتصادی دارد.
به موجب قانون هرگونه شرکتی که تصمیم به تشکیل و فعالیت را دارد ، حتماَ می بایست ضمن فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، تمامی مراحل ثبت شرکت را طی کند وگرنه به رسمیت شناخته نمی شود و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد.

اما سوالی که ممکن است در این رابطه مطرح شود ، هزینه های ثبت شرکت در اصفهان است . به طور کلی، هزینه های مربوط به ثبت یک شرکت متفاوت هستند که در این مقاله سعی نموده ایم مواردی را که باعث تفاوت این هزینه ها می گردند را بیان نماییم.
شایان ذکر است، متقاضیان محترمی که می خواهند در اصفهان شرکت ثبت کنند ، می توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه سوالی در این رابطه، با کارشناسان و متخصصان ما در موسسه فکر برتر تماس حاصل فرمایند و در مورد جزئیات هزینه ثبت شرکت خود مشاوره و راهنمایی دریافت نمایند.

هزینه ثبت شرکت در اصفهان 

هزینه های ثبت شرکت نسبت به شرکتی که قصد ثبت آن را دارید می تواند بسیار متفاوت باشد. به بیانی دیگر ، نوع و قالب شرکت در هزینه ثبت کردن شرکت بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل، هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود با هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان که نحوه ثبت آن متفاوت است اختلاف دارد.
هزینه تمام شده شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود را عواملی مانند گستره موضوع فعالیت شرکت، سرمایه اولیه شرکت و نیز تعداد خطوط روزنامه رسمی و نوع فعالیت ( خدماتی- تجاری – صادرات و ... ) مشخص می سازد. هرچقدر سرمایه و موضوع شما بیشتر باشد قیمت ثبت شرکت شما نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه های مربوط به اساسنامه و تقاضانامه و شرکتنامه، هزینه درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و کپی برابر اصل مدارک، هزینه تعیین نام شرکت ، حق ابطال تمبر سرمایه به همراه حق الدرج آگهی، حق الوکاله موسسات ثبتی ، هزینه پاکت و پوشه ، هزینه های پستی ، هزینه پلمپ دفاتر تجاری، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی من باب هزینه های ثبت شرکت هستند.
• چند نکته :
1- نحوه محاسبه هزینه روزنامه رسمی بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد و به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می گردد. دارندگان آگهی برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست تمامی مراحل را از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس http://www.rrk.ir انجام دهند و هزینه ی انتشار آگهی را نیز صرفاَ به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.
2- علاوه بر درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور، باید آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نیز درج شود، هزینه روزنامه کثیرالانتشار نیز همانند روزنامه رسمی از همان ضوابط تبعیت نموده و فقط کمی بالاتر می باشد.

https://danasabt.ir/2023/09/04/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/


3- هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت است.
4- برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می بایست ابتدا 2 در 1000 سرمایه شرکت به اداره امور مالیاتی و دارایی مربوط پرداخت گردد و سپس فیش های مربوط به تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی واریز گردند.
5- موسسات و تعاونی ها به هنگام ثبت از پرداخت حق تعیین نام که مبلغ چهار هزار تومان است معاف می باشند.
6- هزینه ثبت کردن شرکت در شهری کوچک در قیاس با مراکز استان و کلان شهرهایی مانند اصفهان متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()