سرپ
نوشته شده توسط : javaneh

اما مدیران وب‌سایت‌ها چطور می‌توانند در این فهرست ظاهر شوند؟

اگر شما قصد دارید محتوایی برای یک کلیدواژه تولید کنید، کسب درآمداز گوگل ادسنس حتماً ابتدا آن را سرچ کنید و اگر با این ویژگی سرپ رو به رو شدید، پاسخ سؤالاتی که در فهرست دیده می‌شوند را حتماً در محتوایتان بگنجانید تا شانس دیده شدن در آن را داشته باشید.

  • لینک‌های سایت (SiteLinks)

گاهی اوقات در زیر برخی صفحاتی که در صفحه اول SERP نمایش داده شده‌اند لینک‌هایی دیده می‌شود که به صفحات اصلی آن سایت می‌روند. به این ترتیب این سایت می‌تواند چند لینک بیشتر در صفحه اول سرپ داشته باشد. اگر می‌خواهید لینک‌های سایتتان نیز در زیر لینک عنوان صفحه‌تان در صفحات سرپ ظاهر شوند باید بدانید وقتی کلیدواژه‌ای که برند باشد یا احتمالاً به برندی مرتبط باشد سرچ شود، گوگل این ویژگی را در سرچ نمایش می‌دهد؛ بنابراین اگر کسی دنبال شما یا خدمات شما بگردد احتمالاً می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. جالب است بدانید در صورتی که صفحه‌تان محبوب باشد یا لینک‌های داخلی زیادی به محتوای مرتبط داشته باشد احتمال دارد حتی در سرچ‌های غیر برندی هم با ویژگی sitelink ظاهر شوید.

  • ویدئو

گاهی اوقات در کنار نتایج طبیعی که در صفحات سرپ نمایش داده می‌شوند، یک ویدئو در اندازه بندانگشتی نیز دیده می‌شود.

 اکثر نتایجی که در این ویژگی سرپ ظاهر می‌شوند از سایت آپارات یا یوتیوب می‌آیند؛ اما می‌توانند از سایت‌های دیگر نیز باشند. شما هم برای اینکه ویدئوهایتان را در صفحه نتایج نمایش دهید باید آن‌ها را در یوتیوب یا آپارات بارگذاری کنید. اگر ویدئوتان را جای دیگری غیر از سایت‌های مخصوص ویدئو بارگذاری کرده‌اید و می‌خواهید در صفحه نتایج با ویژگی ویدئو به نمایش دربیاید باید صفحه‌تان  اسکیما ویدیو (Video Object schema markup) را داشته باشد.

  • پک محلی (Local Pack)

کلیدواژه‌هایی که مقاصد آدرس‌یابی یا به عبارتی محلی داشته باشند معمولاً با پک محلی سرپ رو به رو خواهند شد. این پک‌ها حاوی یک نقشه و سه آدرس مرتبط با کلیدواژه سرچ شده هستند.

به لطف الگوریتم کبوتر، سرچ محلی در چند سال اخیر به طرز خیره کننده‌ای پیشرفت کرده و مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. به خصوص اگر کسب و کاری غیرمجازی دارید حتماً باید آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کرده و سئو محلی را فراموش نکنید.

انواع هدف جستجو

اگر دقت کرده باشید، برای اینکه بتوانید جایگاهی در هر یک از ویژگی‌های SERP به دست آورید، باید هدف کاربر از سرچ کلیدواژه مورد نظرتان را بدانید و بر اساس هدف کاربر، آنچه را نیاز است فراهم کنید. کاربران اساساً به دلایل زیر یک سرچ انجام می‌دهند:

  1. کسب اطلاعات
    اکثر سرچ‌ها در این بخش قرار می‌گیرند. با این حال باید بدانید گوگل می‌داند کسانی که عبارت‌هایی را با هدف کسب اطلاعات سرچ می‌کنند در واقع اهدافی بیشتر آنچه تایپ کرده‌اند در سر دارند. برای مثال کسی که «سس گوجه‌فرنگی» را سرچ می‌کند احتمالاً به دنبال دستور پخت‌هاست نه به دنبال تاریخچه ساخت سس گوجه! گوگل این اطلاعات را بر اساس تجربه و کلیک‌هایی که کاربران می‌کنند به دست می‌آورد. این تجربیات به گوگل کمک می‌کنند تا متوجه شود کدام کلیدواژه‌ها نیازمند افزودن ویدئو یا عکس هستند و برای هر کلیدواژه از کدام ویژگی‌های SERP استفاده کند.
     
  2. مسیریابی
    نوع دوم اهداف کاربران از جستجوی عبارت، مسیریابی است. این مسیریابی می‌تواند پیدا کردن یک وب‌سایت، نرم افزار یا ... باشد یا می‌تواند آدرس یک رستوران در یک محله مشخص از شهر.
     
  3. معامله
    خیلی از مردم برای خرید کالاهای مورد نیاز یا حتی فروش محصولات دست دوم، دست‌ساز یا تولیدی خودشان از اینترنت استفاده می‌کنند که می‌توانند در این دسته قرار بگیرند.
     
  4. تحقیقات تجاری
    برخی افراد قصد دارند در آینده نزدیک خریدی داشته باشند؛ مثلاً قصد خرید ماشین دارند و از اینترنت برای تحقیق در این مورد استفاده می‌کنند. با اینکه هدف این افراد در نهایت معامله است ولی فعلاً به وقت بیشتری برای تکمیل اطلاعاتشان نیاز دارند.

چطور در نتایج گوگل نمایش داده می‌شویم؟

گوگل یک سری روبات به نام خزنده یا crawler برای بررسی همه صفحات موجود در وب دارد و آن‌ها را به سراغ سایت‌ها می‌فرستد. ربات گوگل تمام صفحات را خزش می کند و اطلاعات موجود در آن‌ها را فهرست (ایندکس) می کند.

سپس وقتی کاربری عبارتی را سرچ می‌کند، گوگل دست به کار شده و عبارت سرچ شده را با صفحات ایندکس شده مطابقت می‌دهد تا نتایج مرتبط را بیابد و برای کاربر در صفحات سرپ نمایش دهد. این نتایج به ترتیب از مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین صفحات در SERP جای می‌گیرند. 

 

 

https://khanomsin.ir/how-to-increase-seo/

 

جمع بندی

با توجه به آنچه گفته شد، برای اینکه در SERP دیده شوید تنها کافی است سایت خود را سئو کنید، خودتان را جای کاربرانتان بگذارید و بهترین‌ها را برایشان فراهم کنید. البته کسب رتبه‌های برتر نیازمند صبر و حوصله کافی است. مسلماً کمتر از 6 ماه نمی‌توان به صفحه اول SERP رسید.

برای آنالیز سئو سایت خود پیشنهاد میکنیم از جت سئو و همچنین اکستنشن سئو آن استفاده کنید تا اطلاعات مفیدی درباره مشکلات فنی هر صفحه از سایت خود یا رقبا و همچنین رنک سایت به دست آورید.





:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: