نوشته شده توسط : javaneh

سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است که با ترجمه فارسی می‌توان به عبارت”بهینه سازی برای موتورهای جستجو” رسید. اما آیا این تعریف درستی از سئو است؟ در ادامه با معنای دقیق این عبارت آشنا خواهیم شد. سئو سایت راچگونه انجام دهیم؟

سئو سایت چیست

سئو در واقع هنر متقاعد کردن موتورهای جستجو است که صفحات سایت ما را در رتبه‌های بالاتری در نتایج SERP نشان دهند.

سئو چیست به زبان ساده

برای تعریف سئو به زبان ساده می‌توان گفت: به کلیه کارهایی که در داخل و خارج سایت انجام می‌دهیم تا رتبه صفحات سایت ما در نتایج جستجوی کاربران افزایش پیدا کند، سئو نامیده می‌شود.

سئو چیست و چه کاربردی دارد

سئو برای تجربه کاربری ارزش بالایی در نظر می‌گیرد. یکی از کاربردهای سئو این است که صفحات سایت بهتر، سریعتر، دقیق‌تر و با اطلاعات درست‌تری در اختیار کاربر قرار گیرد.

به عبارت دیگر می‌توان اینگونه بیان کرد که همه کسب و کارها برای دیده شدن در نتایج جستجوی کابران و جذب مشتری به SEO سایت نیاز دارند.

بازار کار سئو چیست

شاید برای شما هم سوال باشد که سئو در بازار ایران هم جابگاه خوبی دارد یا خیر؟ کارشناس، مدیر و یا متخصص سئو که در ایران با نام سئو کار نیز شناخته می‌شوند، فردی است که با بهینه سازی اصولی صفحات سایت برای کاربران و موتور جستجو، قادر است رتبه و جایگاه صفحات سایت را در نتایج جستجوی کاربران افزایش دهد.

درامد سئو

درآمد سئو کاران در ایران و خارج از کشور چگونه است؟ همانطور که در قسمت‌های بالاتر به آن اشاره کردیم، تمامی کسب و کارهای برای رشد و افزایش فروش اینترنتی نیاز به سئو دارند. کار بهینه سازی سایت یک عمل تخصصی است که تنها متخصصان سئو قادر به انجام آن هستند.

درآمد متخصصان در ایران و سایر کشورهای جهان به عوامل زیادی بستگی دارد و تقریبا می‌توان گفت که یکسان نیست. به بیان دیگر یک کارشناس یا مدیر سئو به روش‌های گوناگونی می‌توانند کسب درآمد کنند؛

  • مشاوره سئو
  • آموزش سئو
  • انجام خدمات سئو
  • تدوین استراتژی سئو سایت
  • آنالیز سئو
  • منتورینگ


:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سوالی که امروزه ذهن اکثر کسانی که می‌خواهند وارد دنیای سئو شوند و آن را یاد بگیرند، درگیر کرده‌ این است که برای سئوکار شدن و پیاده سازی SEO آیا لازم است که برنامه نویسی را بلد باشیم؟ همین ابتدای مطلب بگوییم که به طور قطع و اجبار نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی نیست. ولی اگر شما با زبان‌های تحت وب آشنا باشید می‌تواند یک مزیت و امتیاز مثبت برای شما محسوب شود. در ادامه ما به عنوان تیم تخصصصی برنامه نویسی کدیاد می‌خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

سئو چیست و سئوکار کیست؟

Search Engine Optimization یا به اختصار SEO یعنی بهینه سازی نمودن موتور جست و جو است. در واقع با بهینه سازی کردن سایت و سایر ترفند و تکنیک‌های سئو، می‌توانید سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه نخست و در میان برترین نتایج گوگل برسانید. معمولا کسانی که وب سایتشان در میان بهترین نتایج جست و جو قرار می‌گیرد، بازدید کننده‌ی بیشتری از طریق موتورهای جست و جو کسب می‌کنند. آن ها حتی می‌توانند این بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل نمایند.

  • بگذارید مثالی ساده برایتان بزنیم تا کاملا موضوع برایتان قابل فهم و درک شود. فرض کنید که شما صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید. احتمالا شما سعی می‌کنید که صفحات وب سایت خود را با استفاده از سئو و تکنیک‌های آن، بهینه سازی کنید. به عبارتی دیگر سعی می کنید در میان نتایج برتر گوگل قرار گیرید. وقتی که در میان نتایج برتر و صدر نتایج جست و جو رسیدید، باعث می‌شود که کاربران و بازدیدکنندگان زیادی وارد وب سایت شما شوند. در نتیجه این باعث می‌شود که از محصولات شما خریداری کنند. پس سئو سایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت می‌شود. همچنین به دنبال افزایش بازدید از سایت شما، باعث افزایش درآمد و فروش محصولاتتان نیز می‌شود.

 

  • حال بپردازیم به این موضوع که سئوکار (SEO expert) کیست؟
    کارشناس SEO یا سئوکار یا متخصص SEO، فردی است که تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی تحلیل وب سایت و همچنین شناخت کامل و یا کافی از موتورهای جست و جو دارد. پس با به کار گیری مهارت‌ها و تجربیات سئو خود، سایت‌ها را به صدر صفحه‌ی گوگل می‌رساند.

آشنایی با برنامه نویسی به زبان ساده

در این قسمت می‌خواهیم کمی در خصوص برنامه نویسی به زبان ساده صحبت کنیم. زیرا می‌تواند در ادامه برای فهم بهتر مطلب به ما کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید برنامه‌نویسی یا Computer Programming یک فرایند طراحی و ساخت یک نرم افزار یا برنامه‌ی رایانه است. در واقع به عبارتی دیگر یعنی اینکه با استفاده و به کمک کدهایی که در کامپایلر نوشته می‌شوند، دستوراتی به کامپیوتر می‌دهیم که چه کاری را برای ما انجام دهد. همچنین برنامه نویسی دارای زبان‌های زیادی است. برای مثال Java, Python, JavaScript, C, PHP نمونه‌ای از این زبان‌ها هستند.

 

رابطه‌ی بین برنامه نویسی و سئو

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که SEO یعنی بهینه سازی نمودن موتورهای جست و جو برای کسب نتایج برتر گوگل. پس این را می‌پذیریم که کار شما با سایت است که قصد بهینه سازی آن را دارید. تا بتوانید در کلمات کلیدی مورد نظرتان به بهترین نتایج برسید.

سوال اصلی اینجاست که آیا برای سئوکار شدن نیاز به دانش برنامه نویسی داریم؟ در ادامه همه‌ی جوانب را بررسی خواهیم کرد. شما خودتان می‌توانید بنا بر تجربه‌ای که کسب کردید به این پاسخ بدهید که آیا نیاز به آن دارید یا خیر. اما بنا بر نظر ما، سئو نیاز به این دانش ندارد. این طور بگوییم که SEO اصلا یا معمولا نیاز به کد نویسی عملی ندارد. شما می‌توانید بدون کد نویسی، سئو را به خوبی انجام دهید. از طرفی دیگر یادگیری آن و داشتن درک خوبی از برنامه نویسی می‌تواند به شما در این راستا کمک کند.

 

سئوکار و دانش برنامه نویسی

در ابتدا به صورت کوتاه، پاسخ این سوال که آیا سئوکار به دانش برنامه نویسی نیاز دارد را، می‌دهیم. در واقع اینطور پاسخ بدهیم که هیچ الزامی و اجباری به داشتن این دانش نیست. پس برای علم SEO نیازی به دانستن زبان‌های سمت سرور ندارید. این را هم بگوییم که آشنایی و بلد بودن آن می‌توانید تاثیر مثبتی بر روند شما داشته باشد. در ادامه با مثالی ساده این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد که کاملا متوجه آن شوید. فرض نمایید که برای بخشی از سایت، شما باید کدنویسی تگ Heading را تغییر دهید. چنین کار ساده‌ای نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد. اگر شما آشنایی کمی با این موضوع داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید. اما اگر خودتان نتوانستید که این عمل را انجام دهید باید این کار ساده را به کسی بسپارید که با برنامه نویسی آشنایی داشته باشد.

 

آیا برنامه نویسی بر سئو سایت تاثیر دارد؟

به طور قطع و خودی خود هیچ تاثیری بر سئوی سایت شما ندارد! بیایید اینطور به ماجرا نگاه کنیم که همانطور که تا به الان متوجه شدیم، سئوکار نیازی نیست که با برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشد. از طرفی دیگر چیزی که برای سئوی سایت شما از نظر برنامه‌ نویسی اهمیت دارد، آن میزان تجربه کافی و آشنایی برنامه نویس با سئو است. پس اگر بخواهیم از این قسمت یک نتیجه‌ گیری کنیم اینطور می‌شود که اگر شما قصد دارید که برای طراحی سایت و پیاده سازی سایت خود با یک برنامه نویس همکاری نمایید، اینکه او با چه زبانی می‌خواهد برنامه نویسی را انجام دهد از لحاظ سئو، مهم نیست. اما چیزی که اهمیت دارد میزان تجربه کافی و آشنایی برنامه‌نویس با علم و اصول سئو است.

 

یادگیری برنامه نویسی در کنار سئو

تا به اینجای مطلب با هم بررسی کردیم که SEO نیازی به دانستن و بلد بودن دانش برنامه نویسی ندارد. ولی اما اگر می‌خواهید در کنار سئو، برنامه‌نویسی را نیز یاد بگیرید، چندین مزیت و نقطه‌ی مثبت برای شما خواهد داشت که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. مجددا تکرار می‌کنم که نگران نباشید برای سئو، اجباری به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید. و به راحتی می‌توانید سئوسایت خود را انجام دهید. برویم سراغ چندین ویژگی از یادگیری این زبان... چگونه سئوسایت را بالاببریم؟

 

  • ارتباط شما را با توسعه دهنگان بهبود می‌بخشد. شما به عنوان یک مختصص SEO، با توسعه دهندگان به طور مداوم در ارتباط هستید. پس‌ بهتر است که برای بهبود این تعاملات کمی با برنامه‌نویسی آشنا باشید.

 

  • تبدیل شدن به یک کارشناس سئو فنی؛ درک از شیوه برنامه‌نویسی، ساختار و طراحی سایت‌ها و همچنین چگونگی عملکرد آن‌ها این کمک را به شما می‌کند که سئوی بهتری را پیاده سازی کنید.

 

SEO دارای دو‌ قسمت است

در واقع می‌توانیم‌ SEO را به دو قسمت تقسیم‌‌ کنیم. یک بخش به موارد فنی سایت و همان زبان‌های سمت سرور مربوط می‌شوند. ( لازم است یک نکته در اینجا بگوییم که اگر این تنظیمات اولیه به درستی و در همان ابتدا انجام شوند، دیگر نیازی به تنظیمات ثانویه ندارد. ) و قسمت دوم مربوط به اصولی است که هر چند وقت یک‌ بار نیازمند تغییراتی است که وب مستر یا Webmaster باید به طور دقیق با آن‌ها آشنایی داشته باشد و آن‌ها را بداند.

این قسمت دوم یعنی اصول SEO، نیازمند دانش برنامه نویسی است. به هر حال و در ادامه‌ی کار خود زمان‌هایی پیش می‌آید نیازمند بالا بردن رنکینگ و رتبه سایت هستید. پس در اینجا باید یک سری اصول را از طریق برنامه‌نویسی پیاده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر شما با یک تیم کار می‌کنید، لازم نیست که به عنوان یک سئوکار زبان برنامه‌نویسی را بلد باشید. زیرا اکثر تیم‌ها این دو مقوله را با هم تفکیک می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از اساسی ترین سوالاتی که برای همه افرادی که ورزش می کنند این است که آیا می توانند هم زمان از خدمات ارتودنسی نیز بهره مند شوند ؟

یکی از بهترین روش هایی که برای نظم بخشیدن به دندان ها شناسایی شده است ، انجام ارتودنسی است و اکثر افرادی که این درمان را انجام می دهند در انتها چهره زیباتری پیدا خواهند کرد و به دنبال آن حس مثبت به خودشان نیز بالاتر می رود. در گذشته درمان های ارتودنسی به صورتی بود که افراد با انجام آنها ، دیگر قادر نبودند به فعالیت های ورزشی خود بپردازند و مجبور بودند ورزش را کنار بگذارند ، تا احتمال هر گونه آسیب و یا شکنندگی را به کمترین حد ممکن برسانند. دندانپزشک فوق تخصص رشت
با گسترس علم و تکنولوژی های جدید ، شاهد پیشرفت روز افزون در خدمات زیبایی و دندانپزشکی هستیم به طوریکه امروزه دیگر نیازی به ترک ورزش برای بیمارانی که از ارتودنسی استفاده می کنند نیست بلکه نوعی از محافظ هایی ساخته شده است که به کمک آنها ورزشکار از حملات و آسیب های احتمالی دور می دارد .
 حتی مشاهده شده است افرادی با داشتن ارتودنسی همزمان ورزش های سنگینی همچون بوکس ، اسب سواری ، اسکواش و ... را نیز انجام می دهند ، البته نکته مثبت این محافظ های دندانی فقط به مبحث مراقبت از آسیب ها بر نمی گردد بلکه نکته مثبت دیگر قیمت بسیار مناسب این محافظ ها است که باعث می شود همه افراد بتوانند به راحتی و با صرف هزینه اندکی آن را تهیه و استفاده کنند .
•معرفی محافظ دهانی ( گاردهای ورزشی ) 
استفاده از این گاردهای دهانی بیشتر برای افرادی موسوم است که ورزش های سخت و شدید را انجام می دهند و با قرار دادن این گاردها در دهان خود می توانند از ضربه احتمالی جلوگیری کنند . کارکرد آنها به نحوی است که جلوی پارگی لب ها و شکستن دندان ها را می گیرد و در اکثر اوقات روی دندان های بالای فرد قرار می گیرند .
1.البته محافظ های دندانی انواع و اقسام مختلفی دارند مثلا ، این محافظ ها را می توانند برای هر فرد و با توجه به خصوصیات منحصر به فرد آن ساخته می شود و بسیار واضح است که این محافظ هایی که با توجه به اندازه فرد مورد نظر ساخته شده اند به راحتی توسط فرد استفاده می شود و هیچ مزاحمتی را برای او به وجود نمی آورد ، البته تنها نکته منفی ای که برای این محافظ ها می توان نام می برد ، بحث قیمت بالای آنها است که شاید برای همه افراد قابل تهیه نباشد.
2.نوع دیگری از محافظ های دهانی در بازار و به صورت آماده و از قبل آماده شده در دسترس افراد وجود دارد. با نام تجاری بویل اند بایت شناخته شده است . از مزایای این گارد های دهانی آن است که می توان آنها را درون آب جوش قرار داد تا کمی فرم و حالت و شکلشان را تغییر داد و در اکثر فروشگاه های که لوازم ورزشی عرضه می کنند می توان این گاردها را تهیه کرد. 
3.نوع دیگر این محافظ ها که در بازار موجود است ، محافظ های آماده نام دارد . این محافظ ها بدون تغییر است و در هنگام استفاده می تواند مشکلات تنفسی و یا عدم بیان واضح کلمات را در فرد منجر شود.

چه کارهایی می تواند دلیلی برای پوسیدگی دندان ها باشند ؟

داشتن دندان های سالم و مرتب علاوه بر جنبه زیبایی ، می تواند در سلامت فرد نیز موثر باشد . همه دندانپزشکان مسواک زدن را برای سالم ماندن دندان ها توصیه می کنند ،

 ولی این تنها عاملی نیست که می تواند سلامت دندان های شما تضمین کند ، عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که اگربه درستی رعایت نشود می توانند به دندان ها آسیب برسانند. در زیر به معرفی برخی از عوامل که منجر به پوسیدگی دندان می شود ، می پردازیم .
•مسواک زدن در زمان های نامناسب
همه دندانپزشکان از مزایای مسواک زدن صحبت می کنند ، مسواک زدن را دلیلی می دانند که می تواند تضمین کننده سلامت دندان های فرد باشد . اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که باید زمان مناسب و درستی  را برای مسواک زدن دندان های خود انتخاب کنید ، زیرا انجام این کار در بعضی از زمان ها و یا بعد از صرف یک سری از مواد غذایی ، نه تنها هیچ سودی را برای فرد به بار نمی آورد بلکه می تواند به دندان های او آسیب برساند.
مثلا اگر مسواک زدن بعد از خوردن غذاهایی که دارای اسید هستند مانند انواع نوشابه ها ، میوه وآب میوه ها و... انجام شود می تواند به دندان ها آسیب برساند و آنها را دچار پوسیدگی ، زردی و.... کند ، پس توصیه مهم پس از مصرف این مواد غذایی ، این است که سعی کنید تا 45 دقیقه برای مسواک زدن دندان های خود صبر کنید و قبل از این زمان فقط بهتر است ، مقداری آب را در دهان خود قرقره کنید.
•برگشت اسید معده 
بیمارانی که به رفلاکس معده مبتلا هستند ، می بایست به آسیب هایی که این بیماری به دندان های آنها وارد می کنند نیز، توجه داشته باشند ، زیرا تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ، در مبتلایان به رفلاکس معده  ، دو برابر افراد عادی شاهد بروز پوسیدگی های دندان خواهیم بود. پس در ابتدا باید تمامی مشکلاتی را که این رفلاکس معده برایتان ایجاد کرده است را رفع کنید و بعد به سراغ درمان برای پوسیدگی های دندان خود باشید.
•آرامشتان را حفظ کنید .
بعضی از افراد عادت به انجام دندان قروچه کردن دارند . البته بسیاری از افراد خودشان از ساییدن دندان های خود مطلع نیستند ، زیرا این عمل را در هنگام خواب انجام می دهند . این افراد برای فهمیدن اینکه دندان قروچه انجام می دهند و یا خیر می بایست از یکی از اعضا خانواده خود بخواهند که زمانی آنها به خواب می روند وضعیت آنها را تحت نظر داشته باشد و به فرد اطلاع دهد . در هر صورت با آگاهی از انجام دندون قروچه و ساییده شدن دندان هایتان روی هم ، بهتر است در مرحله اول به فکر آرام تر کردن خود باشید .
از کارهای استرس زا دوری کنید و سعی کنید در هفته چند روز را به انجام ورزش بپردازید . همچنین انجام یوگا نیز برای آرام شدن توصیه می شود . اگر با انجام همه این کارها باز هم مشکل دندان قروچه شما بر طرف نشد ، می بایست به یک روانشناس مراجعه کنید ، روانشناسان با تجربه زیاد خود می توانند برای مشکل شما راه حل درستی را ارئه دهند.
 بعد از آنکه مشکل دندان قروچه شما بر طرف شد ، دندانپزشک می تواند آسیب های وارد به دندان هایتان را بررسی کند و سپس راه حل مناسبی را برای آن ها به شما ارائه دهد.


:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از نگرانی هایی که بیماران مبتلا به کیست دندانی با آن مواجه هستند ، این است که این کیست ها خطری هم دارند و یا نه ؟

کیست ها ، ضایعه ها و کیسه های غیر طبیعی هستند که از مایعی که بدن تولید کرده است ، ساخته شده اند  و می تواند در هر جایی از دهان  از جمله : لثه ، لب ، استخوان ، زبان ، گلو ، غده های بزاقی و .... تشکیل شود و یکی از خصوصیات بسیار منفی آنها ، بدون درد بودن آنهاست و بر خلاف آنها آبسته های عفونتی که به رنگ قرمز و دردناک هستند ، وقتی چرک ها در یک مکانی روی هم انباشته می شود ، آبسه نامیده می شوند و این کیست ها باعث بد بو شدن ، دهان فرد می شوند .
•کیست های دندان چه نشانه هایی دارد ؟
1.کیست های دندانی اکثرا دارای درد و البته گاهی بدون درد هستند .
2. در صورت وجود عفونت در آنها ، متورم خواهند شد .
3.اگر اندازه کیست دندانی بزرگ باشد می تواند مکان قرارگیری دندان ها را منحرف کند .
4.در موارد پیشرفته یعنی زمانی که کیست وارد و جایگزین فک شده باشد ، می تواند فک را سست و شکننده کند.
•کیست و آبسه چه خصوصیاتی دارند ؟
کیست ها و آبسه های تشکیل شده در دهان ظاهری بسیار مشابه به هم دارند . کیست ها و آبسه ها را به عنوان توده های خوش خیم می شناسند . که معمولا پر از چرک هایی به شکل مایع هستند . برای تشخیص کیست از آبسه ، نیاز به مهارت و معاینه دقیق توسط متخصص با تجربه است.
 در اکثر شرایط این کیست ها هیچ خطری را برای فرد ایجاد نمی کنند اما گاهی می توانند نگران کننده باشند ، پس بهتر است هرچه سریعتر برای معاینه دقیق ، به پزشک متخصص مراجعه کنید .
این کیست ها به دلایل زیادی می توانند ایجاد شوند ، از جمله عفونت و جای زخم و ... .
آبسه ها بسیار به کیست شباهت دارند ولی بسیار دردناک تر هستند . دلیل به وجود آمدن آنها ، عفونت است که سیستم دفاعی بدن برای مبارزه با آن دست به کار می شود و آبسه تشکیل می شود.
•درمان
1. درمان کردن ریشه دندان
کیست هایی که در کنار ریشه دندان ها تشکیل می شوند ، در  اکثر شرایط با ترمیم ریشه به تدریج ناپدید و خود به خود درمان می شوند . منفعت درمان ریشه ، غیر تهاجمی بودن آن است .
2.کشیدن دندان آسیب دیده 
اگر روش های ترمیم دندان و عصب کشی و جراحی ها  روی بهبود این کیست ها موثر واقع نشوند می بایست دندان عفونی را از دهان خارج کرد و داخل کیست را به خوبی شستشو داد .
3.پیشگیری
بهتر است عفونت هایی را که در ریشه دندان ها ایجاد می شود ، هر چه سریعتر با پزشک متخصص مشورت شود و او بتواند بهترین راه حل را برای رفع آن به شما ارائه دهد .


:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

دندانپزشکی زیبایی به طور کلی به هر کار دندانپزشکی که  بتواند ظاهر دندان ها را بهبود ببخشد را گویند دلیل لق شدن روکش ایمپلنت ،مانند : لثه ، دندان های نیش ، اصلاح طرح لبخند و ... مربوط می شود.

به طور عمده در زیبایی شناسی دندان ها ، رنگ دندان ، موقعیت دندان نسبت به بقیه دندان ها و فک ، شکل ، اندازه ، هم ترازی و ظاهر کلی لبخند تمرکز دارند. بسیاری از دندانپزشکان صرف نظر آنکه به طور تخصصی  در این زمینه آموزش های لازم را دیده باشند و یا تجربه کافی داشته باشند ، خود را متخصص زیبایی دندان می نامند اما آنچه که مسلم است آن است که اینکار غیر اخلاقی می باشد.

• کارهایی که یک دندانپزشک زیبایی می تواند انجام دهد عبارتند از :

 اضافه کردن دندان به لثه و یا ترمیم دندان دندان آسیب دیده

 ترمیم تاج دندان

 سفید کردن دندان ها با روش های مختلف

 صاف کردن دندان ها با توجه به بهبود وضعیت کلی صورت

• سفید کردن دندان ها با لیزر

یک تکنیک برای سفید کردن دندان است که در آن لثه ها با ماده ای پوشانده می شوند و سپس پرتو لیزر آرگون برای تسریع فرآیند سفید کردن بر روی دندان ها تابانده می شود. این لیزر طی یک فرایند شیمیایی باعث سفید شدن دندان ها می شود. 

گفته می شود سفید کردن دندان به کمک لیزر از سایر روش ها موثرتر است.برای اصلاح حالت دندان می توان یک تراش کوچک را برای تغییر طول ، شکل یا موقعیت دندان ها و همچنین در زمانی که اختلاف اندازه در دندان ها وجود دارد ایجاد کرد. 

• استفاده از پل های دندانی زمانی استفاده می شود که بخواهیم برای دندان های از دست رفته جایگزینی در نظر بگیریم. پل ها می توانند از مجموع بیش از سه دندان تشکیل شده و پایداری هر پل معمولا با استفاده از قانون آنت تعیین می شود.

در مناطقی از دهان که تحت فشار کمتر قرار دارند، مانند دندان های جلو، ممکن است پل مریلند استفاده شود. این پل ها برای جایگزینی دندان های قدامی یا جلو استفاده می شوند و این نوع درمان حداقل تهاجمی محسوب می شوند، اما به شکستن شهرت زیادی دارند.

یکی از شروط اساسی برای نگهداری آنها این است که بیمارهمواره آنها را تمیز نگهدارد و در بهداشت آن کوشا باشد و اگر بهداشت را به خوبی رعایت کند این پل ها می توانند حداکثر تا 10 سال برای او کار کنند.

• ایمپلنت های دندانی جایگزینی برای پروتز دندان مصنوعی هستند. بر طبق ICOI  کنگره بین المللی ایمپلنت های دهان و دندان،  به طور کلی ایمپلنت های دندانی را به صورت زیر توصیف می کنند:ایمپلنت که عمدتا از تیتانیوم (که به داخل استخوان وارد می شود) ساخته می شود . 

• در گذشته پر کردن دندانی و سایر ترمیم های دندان از طلا ، آمالگام و دیگر فلزات ساخته می شد در حال حاضربرای این کار از مواد چینی یا کامپوزیتی استفاده می شود که شکل ظاهری آنها ساختار شبیه به دندان طبیعی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

دندان های شما بسته به جایی که در دهان شما قرار دارند، متفاوت هستند.این تفاوت ها اجازه می دهد که دندان ها کارهای مختلفی انجام دهند. دندان ها به ما کمک می کنند که غذا بخوریم و درهضم غذا به ما کمک می کنند.

آنها به ما کمک می کنند تا صحبت کنیم و به وضوح صداهای مختلف را تلفظ کنید. سرانجام ، دندان ها کمک می کنند که چهره خود را به بهترین شکل خود جلوه دهیم. زیرا یک لبخند سالم می تواند یک دارایی بزرگ باشد پس، بهتر است که دندان هایتان را به بهترین نحو ممکن از آنها مراقبت و نگهداری کنید.

پوسیدگی دندان میتواند دردناک باشد و منجر به خراب شدن تاج و قسمت های دیگر درمان شود.اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، عصب دندان می تواند آلوده و نابود شود و آبسه را ایجاد کند. عصب دندان ممکن است پس از درمان کانال ریشه دندان برداشته شود.

بسیار مهم است که شما در خانه برای حفظ دندان ها و لثه ها خود مرابت های لازم را انجام دهید. بیماری لثه رایج است و اگر درمان نشود ممکن است منجر به از دست رفتن استخوان در اطراف دندان شود. بیماری لثه قابل پیشگیری است. 

این بیماری می تواند تحت کنترل قرار گیرد و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر می توان با قرار دادن جلسات منظم  برای تمیزی و نظافت منظم دندان ها از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.اگر دندانها از بین رفته باشند، ممکن است لازم باشد شکاف های پدید آمده را با پروتزهای ایمپلنت یا پر کنید.

• چگونه دندان ها و لثه ها را سالم نگه دارم؟ فرق بلیچینگ با ایمپلنت دندان

اگر دندان های شما پاک و سالم باشد ، یک روال ساده می تواند به جلوگیری از مشکلات دندان کمک کند ، مانند :

o مسواک زدن دندانهایتان را در شب و در طول روز حداقل یک بار دیگر،

o همراه با یک خمیر دندان فلوراید 

o تمیز کردن بین دندان ها با برس حداقل یک بار در روز

o داشتن عادات خوب غذایی (کم شیرین و ...)

o بررسی های منظم دندانپزشکی

اگر چه اکثر مردم به طور مرتب مسواک می زنند اما بسیاری از آنها نمی توانند بین دندان های خود را تمیز کنند و برخی از افراد نیز به طور مرتب بررسی های دندانپزشکی را انجام نمی دهند. چند تغییر کوچک در روال روزمره شما می تواند در بلندمدت تفاوت بزرگی ایجاد کند. زیرا مراقبت های روزانه دندانپزشکی به شما کمک می کند و سلاح اصلی شما مسواک می باشد.

• پلاک های دندانی چیست؟

پلاک های دندانی بسیار نازک هستند و بخشی از باکتری ها هستند که به طور مداوم در روی دندان های شما شکل می گیرند.

• چگونه می توان پلاک های دندانی را از بین برد؟

هنگامی که غذاهای حاوی قند و نشاسته را می خورید، باکتری ها باعث تولید این پلاک ها می شوند که به مینای دندان حمله می کنند.پس از حمله این باکتری ها ،مینای دندان، سوراخ یا حفره ای در آن تشکیل می شود.اگر پلاک با مسواک زدن برداشته نشود، می تواند موجب تحریک و التهاب لثه ها شود.

سپس لثه ها شروع به دور شدن از دندان ها می کنند و شکاف های به وجود آمده در آنها آلوده می شوند.اگر بیماری لثه به سرعت درمان نشود، دندان های سالم می توانند شل شوند وبیفتند.بیماری لثه شدید می تواند منجر به ریزش دندان شود و نیاز به جایگزینی پیدا کند.



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و هر چیزی که هدف آن منجر به افزایش بازدید وبسایت شود بازاریابی موتور جستجو نام دارد. بازاریابی موتور‌های جست و جو نظم بیشتری نسبت به SEO دارند و از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، بینگ ادز، مایکروسافت ادسنتر، گوگل آنالیتیکس، ispionage، SEMrush و KeywordSPY در آن‌ها استفاده می‌شود. چگونه سئوراشروع کنیم؟

SEM کاربرد بیشتر و گسترده‌تری نسبت به SEO‌ دارد. یکی از زیرشاخه‌های SEM بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که به اختصار SMM نامیده می‌شود و به بررسی ارزشمندی خدمت یا مناسب بودن محصول از نگاه گیرنده خدمت می‌پردازد.

در SEO هدف دریافت ترافیک رایگان از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. وقتی یک متن سئو می‌شود در واقع بهینه‌سازی شده است و توسط خزنده‌های موتور جستجو به راحتی درک می‌شود و در نتیجه شانس بیشتری برای نمایه شدن ایجاد می‌شود.

سه نوع سئو داریم که شامل سئو در سایت، سئو خارج از سایت و سئو فنی است. در واقع سئو در سایت متن شما را برای کلمات کلیدی خاص بهینه می‌کند. شما با ارائه توضیحات خوب، URL های قالب‌بندی شده و مناسب، ‌عناوین یا تیترهای بهینه شده، داشتن تصویر و سایر موارد یک سئو در سایت مناسب انجام می‌دهید.

SEO خارج از سایت به دریافت لینک مراجع از سایر وب‌سایت‌ها اشاره دارد که منجر به افزایش اعتماد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود. SEO‌ فنی به شما این اطمینان را می‌دهد که وب‌سایت شما توسط خزنده‌های موتورهای جست و جو نمایه می‌شود.

 

7 تفاوت اصلی SEO و SEM که باید بدانید

به عنوان یک مدیر باید تفاوت‌های مهم بین SEO‌و SEM‌ را بدانید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. ما در اینجا به ۸ تفاوت اصلی SEO و SEM اشاره می‌کنیم.

  1. نتایج سئوی SEM را فقط کاربران هدف می‌توانند مشاهده کنند.
  2. جواب‌دهی SEM بسیار سریع‌تر از SEO است.
  3. هزینه SEM از SEO‌ بیشتر است.
  4. اگر قصد ارزیابی دارید SEM‌ گزینه بهتری از SEO است.
  5. SEO‌ با گذشت زمان ارزش پیدا می‌کند ولی در مورد SEM‌ این‌طور نیست.
  6. نرخ کلیک SEO‌ از SEM بهتر است.
  7. SEO یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آید که در مورد SEM این امر صادق نیست.


:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

بیماران همیشه از کشیدن دندانهایشان وحشت دارند زیرا جای دندان خالی می ماند  و این یکی از دغدغه های مهم می باشد . 

خالی بودن جای دندان در زیبایی افراد بخصوص در هنگام صحبت کردن تاثیر می گذارد وباعث کاهش اعتماد به نفس درآنها می شوند .  علت زردشدن دندان پس از جرمگیری برای همین منظور افراد به دنبال روشهایی هستند تا به سرعت جای خالی دندانها را برایشان پر کند . دندانپزشکان به بیماران توصیه می کنند تا در هنگام کشیدن دندانها بلافاصله اقدام به کاشت ایمپلنت کنند . البته این شرایط همیشه برای تمام بیماران مهیا نمی باشد برای انجام ایمپلنت بلافاصله بعد ازکشیدن بیمارباید شرایط زیررا داشته باشد :

الف ) چنانچه بیمار بخواهد بلافاصله پس از خالی شدن محل دندان عمل ایمپلنت را انجام دهد باید محل عاری از هرگونه میکروب و عفونت باشد . در شرایطی که محل دارای عفونت باشد باید ابتدا با استفاده کردن برخی داروها عفونت را از بین ببرد سپس عمل ایمپلنت را انجام دهد

ب ) برای انجام ایمپلنت استخوان فک باید تراکم کافی برای انجام این عمل را داشته باشد در غیر این صورت دندانپزشک می تواند از روش پیوند استخوان برای انجام این عمل استفاده کند

دندانپزشک زمانی از پیوند استخوان برای عمل ایمپلنت استفاده می کند که استخوان فک تحلیل رفته باشد و تراک کافی برای نگه داشتن ایمپلنت را نداشته برای همین از پیوند استخوان استفاده می کند .

منظور از پیوند استخوان چیست ؟

در شرایطی که استخوانهای فک تحلیل رفته باشد و قادر به نگه داشتن دندانها نباشد باعث می شود دندانها لق شده و بیمار دندان خود را از دست بدهد . در زمانیکه تحلیل استخوان اتفاق می افتد دیگر برای نگه داشتن دندانها استخوان کافی وجود ندارد و تحلیل رفته است که امکان دارد این تحلیل استخوان در اثر پوکی استخوان ، عفونت ، دیابت نوع دوم و یا فرد زمان زیادی است که دندانهای خود را از دست داده و در جهت درمان و پر کردن فضای خالی دندانها کاری انجام نداده است . برای انجام عمل پیوند دندانپزشک از استخوانهای فک بیمار یا قسمتهای دیگر ذراتی از استخوان را برداشته و به محل مورد نظر پیوند می زند .

دندانپزشک برای عمل پیوند استخوان از چه منابعی می تواند استفاده کند :

1-برای پیوند استخوان اصولا سعی می شود از استخوان قسمتهای چانه ، دندان آسیای سوم ، از قسمت پشت دندان آخر واقع در فک بالا استفاده کرد . در برخی مواقع برای انجام درمان ، دندانپزشکپزشک به استخوان بیشتری نیاز دارد که در این شرایط از استخوان های ران یا درشت نی زانو استفاده می کند

2-استفاده از استخوانهای فریز شده و استریل که در بانک بافت قرار دارد . استفاده از این روش هزینه ی کمتری دارد اما در برخی شرایط خطر انتقال بیماری عفونی وجود دارد

3-استفاده از استخوان گاو برای پیوند . برای استفاده از این استخوانها باید آنها را کاملا ضدعفونی و استریل کنند تا آلودگی از طریق آن انتقال پیدا نکند . جذب این ماده در بدن به خوبی انجام می شود و بعد گذشت چند وقت استخوان طبیعی جایگزین آن می شود

4-استفاده از مواد معدنی سنتزی . عملکرد این مواد به نسبت استفاده از استخوان انسان و حیوان کمتر است اما از لحاظ انتقال عفونت دارای ایمنی بیشتر نسبت به آنها می باشد

انواع پیوند استخوان برای انجام عمل ایمپلنت دندان :

-اتوگراف : در این روش از استخوان بدن بیمار برای پیوند استفاده می کنند

-آلوگراف :استخوان موردنظر برای پیوند را از بدن شخص دیگری تامین می کنند

-زانوگراف:استفاده از استخوان حیوانات برای پیوند

-آلوپلاست: استفاده از مواد سنتزی برای ایجاد استخوان

استفاده از پیوند استخوان برای کمک به انجام ایمپلنت دندان :

برای انجام عمل ایمپلنت و موفقیت در این روش نیاز است که استخوان فک از تراکم بالایی برخوردار باشد تا بتواند ایمپلنت را بخوبی در خود نگه دارد . دندانپزشکان با استفاده از پیوند استخوان تراکم را در استخوانهای فک بالا می برند تا بتواند ایمپلنت را به خوبی حفظ کند

برای انجام ایمپلنت دندان از چه نوع پیوند استخوانی می توان استفاده کرد :

الف ) لیفت سینوس : در این روش بافتهای استخوانی که در حفره های سیسنوسی فک بالا قرار دارند بازسازی می شود

ب ) افزایش ریچ : در این روش هنگامی که استخوان فک تحلیل رفته و دیگر ریچ استخوان فک نمی تواند ایمپلنت را پشتیبانی بکند به همین منظور ارتفاع و پهنای فک باید افزایش پیدا کند . دندانپزشک برای ترمیم بافتهای استخوانی فک از روش افزایش ریچ استفاده می کند

 

بعد ازاینکه عمل پیوند استخوان توسط دندانپزشک انجام شد نیاز به انجام چه مراقبت هایی دارد :

-استفاده از دهان شویه هایی که خاصیت ضدمیکروبی دارند

-مصرف آنتی بیوتیک برای جلوگیری از ایجاد عفونت

-استفاده از مسکن برای تسکین درد

-از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد باید خودداری کرد تا به محل مورد نظر فشار وارد نشود

-استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان

-رعایت بهداشت دهان و دندان

-حدود 4 تا 9 ماه زمان نیاز است تا استخوان پیوند زده شد قوی شود تا بتواند ایمپلنت را تحمل کند

 



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

دندانپزشکی در طی این چند دهه پیشرفت چشم گیری داشته است . متخصص جراحی لثه رشت

امروزه برای ترمیم پوسیدگی دندان ، دندانهای شکسته ، بدرنگی و نافرمی دندانها  از روشی بنام کامپوزیت استفاده می کنند . کامپوزیت باندینگ یعنی از یک ترکیب رزینی که رنگ آن همرنگ دندان می باشد استفاده می شود.

کامپوزیت دندانی :

کامپوزیت که به صورت خمیری بوده و تشکیل شده از رزین و پلاستیک . دندانپزشک از کامپوزیت برای درمان پوسیدگی و ترمیم دندانها استفاده می کند . نوعی از کامپوزیت ، کامپوزیت وینر نام دارد که کاربرد آن در دندانپزشکی زیبایی می باشد .

کاربرد کامپوزیت :

1-دندانپزشکان برای زیباسازی دندانها از کامپوزیت استفاده می کنند مثلا در مواقعی فرد در اثر خوردن مواد غذایی قسمتی از دندان خود را از دست می دهد در این حالت دندانپزشک با قرار دادن کامپوزیت در قسمت مورد نظر آن را ترمیم می کند

2-خارج کردن پوسیدگی ها از روی دندان و پر کردن محل مورد نظر با استفاده از کامپوزیت

موارد منع استفاده از کامپوزیت :

1-در مواقعی که شدت پوسیدگی بسیار زیاد باشد و دندانپزشک مجبور است مقدار زیادی از بافت دندان را خارج کند

2-ایجاد پوسیدگی در زیر لثه

3-افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی کنند

4-در شرایطی که بیمار به ارتودنسی نیاز داشته باشد

کاربرد کامپوزیت در زیبایی دندان :

1-در برخی مواقع گوشه ی دندانها امان دارد به اصطلاح لب پر شده باشد در این حالت می توان از کامپوزیت استفاده کرد

2-تغییردادن رنگ دندانها

3-در مواقعی که دندانها شکلی زیبایی ندارند یا دربین آنها فاصله وجود دارد . دندانپزشک برای دادن فرمی زیبا به دندانها یا پر کردن فضا از کامپوزیت استفاده می کند

 

نحوه ی قرار گرفتن کامپوزیت بر روی دندان :

در ابتدا دندانپزشک مواد کامپوزیت را به صورت لایه لایه بر روی دندان قرار می دهد وبا استفاده از تابش نور با طول موج مشخص باعث سفت شدن این لایه ها می شود ، سپس دندانپزشک به آن شکل مناسب را می دهد . در انتها برای داشتن دندانهایی زیبا و صاف از پولیش استفاده می کند تا هرگونه لکه و بد فرمی دندان از بین برود .

مزایای استفاده از کامپوزیت :

1-کاربرد آن برای زیبایی دندان

2-کامپوزیت به علت داشتن رنگهای زیاد به دندانپزشک این امکان را می دهد تا از نزدیگترین رنگ به دندان استفاده کند

3-کامپوزیت با قرار گرفتن بر روی دندانها از آنها محافظت می کند

4-کامپوزیت مانند محافظی عمل کرده و از دندان در برابر گرما و سرما محافظت می کند

5-جلوگیری از شکستگی دندانها

 

 

https://drshamsdentist.com/%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

معایب استفاده از کامپوزیت :

1-ایجاد حساسیت دندانی در بیماران

2-تغییر رنگ در اثر خوردن نوشیدنیها مانند چای و قهوه ، استفاده از دخانیات و مواد غذایی رنگی

3-دندانپزشک برای پر کردن پوسیدگی های شدید نمی تواند از کامپوزیت استفاده کند

4-دراثر تراشیدن زیاد دندان امکان دارد به مینای دندان آسیب وارد شود

5-در صورت عدم مراجعه به پزشک متخصص به لثه ی بیمار آسیب می رسد . کلینیک دندانپزشکی دکتر یوسف بالوی پور با داشتن سابقه طولانی و پزشکانی متخصص و با تجربه به شما کمک میکند تا هر گونه تغییراتی را به صورت درست و اصولی بر روی دندانهایتان ایجاد کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

امروزه تکنولوژی در همه زمینه ها پیشرفت داشته است . متخصص جراحی لثه رشت

، دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده به طوریکه افراد می توانند با مراجعه به دندانپزشک و با استفاده از کامپوزیت دندان صاحب لبخند زیبایی شوند . استفاده از کامپوزیتها در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی تحول بزرگی ایجاد کرده است . جنس و مقاومت این کامپوزیتها بسیار خوب می باشد به همین دلیل دندانپزشکان با خیال راحت می توانند از این روش برای بیماران استفاده کنند .

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت دندان که در ابتدا حالت خمیری داشته . این ترکیب که ، جنسی از رزین دارد یعنی از پلاستیک و شیشه تشکیل شده است . زمانیکه این ماده ی خمیری بر روی دندانها قرار می گیرد با استفاده از تابانیدن نور با طول موج خاص محکم می شود . این ترکیبات وقتی بر  روی دندانها قرار می گیرد باعث می شود دندانها ظاهری زیبا و درخشان پیدا کنند . کامپوزیتها دارای جنس های متفاوتی هستند و استحکام آنها نیز با یکدیگر تفاوت پیدا می کند .

کاربرد کامپوزیت دندان :

-پر کردن سطحی دندان

-برای پر کردن فضای خالی بین دندانها

-بر طرف کردن بدرنگی دندانها

-رفع نامرتبی دندان

-طرح لبخند

-ترک خوردگی و شکستگی دندان

-بلند کردن دندان

عوارض ناشی از انجام کامپوزیت دندان :

1-تراشیده شدن دندان و وارد شدن آسیب به مینای دندان

2-به لثه ها آسیب وارد شده

3-حساس شدن دندانها نسبت به گرما و سرما

4-تغییر رنگ کامپوزیت در اثر خوردن مواد غذایی و نوشیدنیهای رنگ دار

5-برای پر کردن پوسیدگی های عمیق کاربرد ندارد

 

 

https://drshamsdentist.com/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D8%AF%D8%9F/

مزایای استفاده از کامپوزیت دندان :

1-مانع از شکستگس دندان

2-بهبود رنگ دندان

3-دادن ظاهری زیبا به دندان

4-ساختن لبخندی زیبا با استفاده از ترمیم دندان

استفاده از کامپوزیت دندان برای چه افرادی توصیه نمی شود :

افرادی که دارای دندان های بسیار نامرتب هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند و دندانپزشک از ارتودنسی برای آنها استفاده می کند



:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

به مرورو دراثر خوردن برخی مواد غذایی و نوشیدنیها رنگ دندانها حالت زرد پیدا کرده یا پوسیده می شود ودر برخی مواقع  بر روی دندانها جرم ایجاد می شود . 

 جرم ایجاد شده بر روی دندانها باعث ایجاد پوسیدگی دندان  ، آسیب لثه  و موجب بوی بد دهان می شود . دندانپزشک برای از بین بردن جرم و پوسیدگی دندان از بروساژ و جرمگیری استفاده می کند . با استفاده از بروساژ می شود دندانها را به طور عمقی پاک کرد . بروساژ شامل دستگاهی می باشد که دارای یک سر غلتک مانند پلاستیکی است که به صورت دورانی بر روی دندان می چرخد . دندانپزشک طرف قراردادنیروهای مسلح رشت

نحوه ی انجام بروساژ دندان :

بعد از اینکه دندانپزشک جرمگیری دندانها را انجام داد و پلاکها را حذف کرد ، بر روی دندانها خمیر دندان مخصوص بروساژ قرارمی دهد . داخل این خمیر دندان ذرات ساینده ی ریزی قرار دارد که با حرکت دورانی برس های مخصوص بر روی دندان ، باعث می شود جرم ،کثیفی  و زردی از روی دندانها پاک شود سپس با استفاده از نخ دندان ، دندانهای بیمار را کاملا تمیز کرده و از بیمار می خواهد دندانهای خود را با استفاده از فلوراید شستشو دهد .

دلایل ایجاد جرم و زردی بر روی دندان :

-استفاده زیاد از نوشیدنیهایی ماننده قهوه و چای

-استفاده از دخانیات

-استفاده از نوشیدنیهای الکلی

-عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

جرمگیری و بروساژ چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

-پاک کردن جرم ها و پلاک ها از طریق جرمگیری

-از بروساژ زمانی استفاده می شود که جرمگیری بر روی دندانها انجام شده و برای براق کردن و صیقل دادن ناحیه جرمگیری شده از بروساژ استفاده می شود

-برای پاک کردن لکه ها که بر روی دندان ایجاد می شود از بروساژ استفاده می شود

 

 

https://drshamsdentist.com/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D9%84%DB%8C%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86/

 

 

 

بعد از انجام بروساژ دندان به چه مراقبتهایی نیاز دارد :

1-در صورتیکه لثه ها ورم کرده و ملتهب شده باشد باید از داروهای مسکن استفاده کرد

2-شستشوی دهان با آب نمک ولرم

3-به مدت 24 ساعت از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید

4-در روزهای اول انجام بروساژ به آرامی مسواک بزنید



:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

تعریف و معنی چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density :

چگالی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی نسبت به کل کلمات متن در یک صفحه تکرار می شود. این معیار به موتورهای جست و جو کمک می کند تا بفهمند که آیا متن در مورد کلمه کلیدی تکرار شده است یا نه.
برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی کافیست تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی تکرار شده است را بر کل تعداد کلمات متن تقسیم کنید. عددی که به دست می آید همان چگالی کلمه کلیدی است.  کسب درآمد از گوگل  ادسنس بسیاری از متخصصان سئو پیشنهاد می دهند که بهتر است چگالی کلمه کلیدی بین 1 تا 3 درصد باشد.

در اواخر دهه 90 ، روزهای ابتدایی موتورهای جست و جو، چگالی کلمه کلیدی یک عامل مهم در امتیازدهی به یک وبسایت محسوب می شد. اما متخصصان وب یاد گرفتند که چگونه چگالی مورد نظر را در یک متن جا بدهند. این موضوع باعث شد موتورهای جست و جو معیارهای خود را گسترده کنند و در روند امتیاز دهی خود به یک وبسایت فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرند.

 

چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density از عناصر بهینه‌سازی کلمه کلیدی است و در واقع، به تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی در صفحه وب‌سایت اشاره دارد. چگالی کلمه کلیدی به شما می‌گوید کلمه کلیدی هدف (target keyword) چند درصد از متن را به خودش اختصاص داده است. چگالی کلمه کلیدی یک علامت است و موتورهای جستجو از این علامت استفاده می‌کنند تا متوجه شوند که آیا محتوا مرتبط با یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص است یا خیر.

فرمول محاسبه چگالی کلمات کلیدی چیست؟

و اما می‌رسیم به  فرمول چگالی کلمات کلیدی! محاسبه چگالی کلمات کلیدی نسبتاً آسان است و با انجام محاسبه‌ای ساده، می‌توانید آن را به دست آورید. برای تعیین چگالی کلمات کلیدی هر صفحه، باید تعداد دفعاتی را که کلمه کلیدی در متن به کار رفته است تقسیم بر تعداد واژگان موجود در صفحه کنید. عدد به‌دست آمده چگالی کلمه کلیدی‌تان است!  به عنوان مثال، متنی شامل 100 واژه دارید و 5 واژه آن کلمه کلیدی است، چگالی کلمات کلیدی متن شما 5% خواهد بود.

چرا چگالی کلمات کلیدی در سئو مهم است؟

چگالی کلمات کلیدی در سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که گوگل سعی دارد بهترین نتیجه را به کاربرانش ارائه دهد. گوگل برای ارائه بهترین نتیجه، باید بداند محتوای‌تان درباره چیست! کلمه کلیدی همان چیزی است که اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار می‌دهد. در نتیجه، اگر می‌خواهید گوگل محتوای‌تان را به کاربر نشان دهد، باید به سراغ کلمات کلیدی بروید و به بهترین شکل، از آن‌ها استفاده کنید.

در این مسیر، تراکم کلمات کلیدی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. باید از این کلمات و عبارات به میزان کافی در سراسر محتوا استفاده کنید. کاربرد بیش از حد و نابه‌جای کلمات کلیدی موجب آزار خواننده خواهد شد. گوگل همواره سعی دارد بهترین نتایج را به کاربر نشان دهد. اما بهترین محتوا از نگاه گوگل محتوایی خوانش‌پذیر و مرتبط است. استفاده نه‌به‌جا از کلمات کلیدی خوانش‌پذیری متن را دشوار می‌کند و در نتیجه، روی رتبه آن تأثیر می‌گذارد.

تکرار کلمه کلیدی چیست؟

ده سال پیش، وقتی سئو هنوز پدیده‌ای نوظهور بود، تکنیک تکرار کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing بسیار محبوب شده بود. اما تکنیک تکرار کلمات کلیدی چیست؟ در واقع، تکرار کلمات کلیدی به معنای انباشت کلمات کلیدی در یک صفحه است. این انباشت غیرطبیعی به نظر می‌‎‌رسد و خواندن متن حاصل از این انباشت نیز، به‌هیچ‌وجه، خوشایند نیست.

اما امروز، این تکنیک دیگر ثمربخش نیست و نمی‌تواند سبب افزایش رتبه‌تان شود. در نتیجه، باید کلمات کلیدی را به اصولی‌ترین شکل ممکن در محتوا بگنجانید. برای افزایش چگالی کلمات کلیدی، نباید به فکر انباشت کلمات کلیدی باشید، بلکه باید به فکر کاربرد اصولی کلمات کلیدی در متن باشید.

مشتقات کلمه کلیدی چیست؟

و اما می‌رسیم به مشتقات کلمه کلیدی یا Keyword Variants! مشتقات کلمه کلیدی اهمیت زیادی در سئو دارد و نباید آن را نادیده بگیرید. اما چگونه می‌توانیم مشتفات کلمه کلیدی را بیابیم؟

مشتقات کلمه کلیدی، در واقع، متغیرهای کلمه کلیدی هستند. اما منظور از این متغیرها چیست؟ اجازه دهید این مفهوم را با ذکر مثالی برای‌تان روشن کنیم! تصور کنید کاربری می‌خواهد خودرو بخرد. ممکن است علاوه بر خریدن خودرو، عبارت‌هایی مرتبطی را، مانند «خرید خودرو اقساطی» و «خرید خودرو کلاسیک»، نیز جستجو خواهد کرد.

همۀ این عبارت‌های کلیدی هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و احتمال رجوع کاربر را به وب‌سایت شما افزایش می‌دهند. به طور خلاصه، باید در هر صفحه، از مشتقات کلمه کلیدی استفاده کنید تا بازدید وب‌سایت‌تان به حداکثر برسد. برای این کار، می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی نیز کمک بگیرید.

 

https://khanomsin.ir/how-to-increase-seo/

 

 

خوشه‌بندی کلمه کلیدی چیست؟

وقتی صحبت از الگوریتم جستجوی گوگل به میان می‌آید، مرتبط بودن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. الگوریتمهای جستجوی گوگل، برای پی بردن به موضوع و محتوای هر صفحه وب، به دنبال گروه‌هایی از کلمات هستند که از لحاظ معنایی، به یکدیگر مرتبط‌اند.

آنچه گفتیم، پایه و اساس مفهوم خوشه‌بندی کلمه کلیدی یا Keyword Clustering است.

در واقع، گوگل انتظار دارد کلمات کلیدی مرتبط در متن وجود داشته باشد. بدین ترتیب، «خوشه‌بندی» کلمات کلیدی مرتبط با یکدیگر می‌تواند راهی بسیار موثر برای افزایش رتبه صفحه‌تان شود.

اجازه دهید خوشه‌بندی کلمات کلیدی را با ارائه مثالی برای‌تان روشن کنیم:

تصور کنید می‌خواهید محتوایی در مورد بلندترین ساختمان‌ها در ایالات متحده آمریکا بنویسید. طبیعتاً، فهرستی از این ساختمان‌ها را ردیف خواهید کرد. گوگل «می‎داند» که مرکز تجارت جهانی یک (One World Trade Center) در نیویورک بلندترین ساختمان در آمریکا است، بنابراین، «انتظار دارد» این کلمه کلیدی در محتوای‌تان وجود داشته باشد.

در نتیجه، هنگام نوشتن محتوا، باید به فکر یافتن واژگان کلیدی مرتبط نیز باشید و آن‌ها را در محتوای‌تان بگنجانید. گوگل این کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای‌تان جستجو می‌کند، زیرا این کلمات کلیدی با یکدیگر خوشه‌بندی می‌شوند. گنجاندن واژگان کلیدی مرتبط در خوشه‌ها از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید وب‌سایت و بالطبع، دیده شدن محتوای‌‎تان است.



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

بسیاری از افراد بر این باور هستند که بارداری بر سلامت دندان ها تاثیر گذار می باشد . این باور تا حدودی درست است .  در دوران بارداری مشکلات عمده ای در زنان به وجود می آید که دلیل اصلی آن می تواند عدم رعایت برخی از نکات مهم باشد . بهترین دندانپزشکان در رشت در این مقاله سعی داریم تا تاثیرات مهم بارداری بر سلامت دهان و دندان را بررسی نماییم . 

در زمان بارداری بدن دچار تغییرات هورمونی می شود که این تغییرات بر سلامت جسم و روح تاثیر گذار می باشد . متاسفانه در این دوران بسیاری از افراد تحت تاثیر باور های غلط قرار می گیرند و دست به روش های درمانی خانگی می زنند که در نهایت امکان دارد به خود و جنین صدمات جدی وارد شود . یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این دوران به وجود می آید مشکلات مربوط به دندانپزشکی می باشد . 

اگر موارد مهم در دوران بارداری رعایت نشود ممکن است دریافت کلسیم برای مادر به مشکل برخورد کند و تاثیر مستقیم بر سلامت دندان ها بگذارد . یکی دیگر از مشکلات دهان مربوط به لثه ها می شود . به همین دلیل قبل از بارداری باید سلامت دهان و دندان به صورت کامل بررسی گردد . لثه ها در دوران بارداری ملتهب و متورم می شوند البته این مشکل در همه زنان باردار به وجود نمی آید . گاهی این التهاب به صورت واضحی نمایان می شود که به آن تومورهای لثه ای حاملگی می گویند . البته همانطور که گفته شد این مشکلات در تعداد کمی از افراد بروز می کند . التهاب لثه ها معمولا در ماه های اول بارداری نمایان می شوند و بعد از بارداری بهبود پیدا می کنند . 

پوسیدگی دندان ها نیز یکی از مهمترین مشکلات در بارداری می باشد . تهوع های پی در پی در دوران بارداری وجود دارد و همین امر به پوسیدگی دندان ها سرعت می بخشد اسید معده عامل اصلی پوسیدگی دندان ها در زنان باردار است . دیگر عامل مهم کمبود کلسیم است که باعث شکنندگی ناخن ها و پوسیدگی دندان ها می باشد . 

جدا از موارد بالا حالات روحی نامناسب زنان باردار باعث می شود که آنها از رسیدگی به نظافت دندان های خود غافل شوند . مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در بارداری قابل اهمیت می باشد . 

فراموش نکنید بیماری های دهان و دندان در دوران بارداری بر سلامت جنین تاثیر مستقیم می گذارد . بسیاری از افراد بر این باور هستند که همه زنان باردار در این دوران حتما دچار مشکلات و بیماری های دهان و دندان می شوند . اما نتایج به دست آمده بر خلاف این باور است . 

یکی از مهمترین کار ها قبل از بارداری مراجعه به دندانپزشکی است . حتی اگر دندان های شما مشکلی هم ندارند حتما قبل از بارداری باید به دندان پزشک مراجعه نمایید . دندانپزشک با بررسی لثه و دندان ها به رفع مشکلات احتمالی می پردازد . همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها در این دوران بهتر است از مکمل های حاوی کلسیم از چند ماه قبل از بارداری استفاده نمایید . البته استفاده از هر گونه دارو و مکملی باید زیر نظر پزشک باشد . 

 

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

 

نکته بعدی رسیدگی مداوم به نظافت دندان ها می باشد . بعد از هر وعده غذایی مسواک زدن نباید فراموش شود . در هفته حداقل 3 بار باید از نخ دندان استفاده نمود . در صورت رعایت همه موارد اگر با مشکلات زیر روبه رو شدید باید هر چه سریع تر به یک دندانپزشک مراجعه نمایید : 

• بوی بد دهان با وجود رعایت بهداشت 

• تورم لثه ها 

• خونریزی لثه 

• دندان درد ( حتی با درد کم و غیر مداوم )

• بروز آفت در دهان و زبان 

در صورت مراجعه به دندانپزشکی حتما دندانپزشک را از بارداری خود با خبر نمایید . درصد کمی از افراد با رعایت موارد بالا دچار مشکل شده اند به همین دلیل توصیه می کنیم حتما مراقب سلامت دهان و دندان خود در دوران بارداری باشید تا بر سلامت جنین تاثیر منفی نگذارد . 

 



:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

عوارض جرم‌گیری دندان

اگرچه جرم‌گیری دندان مزایای زیادی دارد  بهترین دندانپزشکان در رشت اما گاهی با عوارض جانبی مانند موارد زیر همراه است:

  • اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، احتمال این که پس از این جرم‌گیری دچار عفونت شوید وجود دارد.
  • بروساژ دندان ممکن است لثه‌ها را متورم و حساس کند.
  • اگر اصول بروساژ دندان به‌درستی رعایت نشوند، پس از جمع و سفت شدن لثه‌ها، ریشه‌ها آشکار می‌شوند که این امر ممکن است منجر به خونریزی لثه‌ها شود.
  • درد خفیف و ضربان‌دار و حساسیت به مواد غذایی گرم، سرد و قندی که از رایج‌ترین عوارض جانبی گزارش‌شده پس از جرم‌گیری دندان هستند.
  • ممکن است فرد به برخی از مواد استفاده‌شده، آلرژی نشان دهد.

خطرات مرتبط با جرم‌گیری معمولا جزئی هستند و حدود ۵ الی ۷ روز طول می‌کشند. اگرچه در موارد شدیدتر، این عوارض ممکن است چندین هفته ادامه پیدا کنند.

 

معایب جرم‌گیری دندان

برخی از معایب بروساژ دندان عبارت‌اند از:

  • می‌تواند باعث آسیب عصبی شود.
  • اتصال مجدد لثه به دندان را تضمین نمی‌کند.
  • ممکن است باعث عقب‌رفتن لثه شود.
  • گاهی این کار منجر به سوزش لثه‌ها می‌شود.
  • گاهی مواد موجود در دندان‌های پر‌شده از جای خود بیرون می‌آیند.
  • علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که بروساژ دندان و روت پلنینگ، باکتری‌های مضر را وارد جریان خون کنند – که این وضعیت منجر به باکتریمی یا عفونت خون می‌شود.

معمولا دندانپزشک پس از جرم‌گیری دندان، برای جلوگیری از عفونت و کمک به بهبودی، دهان‌شویه یا آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

همان‌طور که دیدید جرم‌گیری با اینکه ساده به نظر می‌رسد ولی اگر با دقت انجا نشود، می‌تواند عوارض بدی داشته باشد. مانند هر روش درمانی دیگری برای جرم گیری دندان هم باید در انتخاب دندانپزشک دقت زیادی داشته باشید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دندانپزشک در شهر خود آشنا شوید، برای ویزیت حضوری نوبت بگیرید و در صورت نیاز به‌صورت آنلاین یا تلفنی یا پزشکان مشورت کنید.

 

جرم‌گیری دندان خانگی

برخی از روش‌های جرم‌گیری دندان در خانه عبارت‌اند از:

۱. جرم‌گیری دندان با خمیر پوست پرتقال

آیا می‌خواهید علاوه بر خمیردندان معمولی، از خمیردندان دیگری هم استفاده کنید؟ برای این کار قسمت داخلی پوست یک پرتقال را بگیرید و آن را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. این خمیر نه‌تنها بوی خوبی دارد، بلکه یک راه‌حل عالی برای رهایی از شر تارتار محسوب می‌شود. پرتقال میوه‌ای است که معمولا در آشپزخانه یافت می‌شود و دسترسی به آن آسان است. همچنین به‌عنوان یک روش طبیعی بروساژ دندان، عملکرد مناسبی در ازبین‌بردن پلاک دارد.

 

۲. جرم‌گیری دندان با آلوئه‌ورا

استفاده از مقداری ژل آلوئه‌ورا روی دندان‌ها می‌تواند به ازبین‌بردن تارتار و جرم‌گیری دندان کمک کند. آلوئه‌ورا گیاهی است که خواص آنتی‌اکسیدان و ضدباکتریایی فراوانی دارد.

برای این کار ابتدا با استفاده از ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا، ۴ قاشق چایخوری گلیسیرین، لیمو، اسانس روغن، ۵ قاشق سوپ‌خوری جوش‌شیرین و یک فنجان آب، یک خمیر درست کنید. این اسکراب را هر روز روی دندان‌هایتان استفاده کنید تا زمانی که تارتار از بین برود. همیشه قبل از استفاده از این ترکیب، مقدار کمی از آن را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ واکنش منفی به مواد تشکیل‌دهنده موجود در آن نشان نمی‌دهید.

 

 

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

 

۳. جرم‌گیری دندان با روغن نارگیل

شستشوی دهان با برخی از روغن‌ها، روشی آسان برای حذف باکتری‌ها از دهان و بهبود سلامت دهان است. روغن نارگیل به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد برای شستشوی دهان انتخاب خوبی است. روغن نارگیل همچنین حاوی لوریک اسید است که یک اسید چرب با خواص ضدمیکروبی است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ که روی ۶۰ نوجوان مبتلا به التهاب لثه انجام شد نشان داد که شستشوی دهان با روغن نارگیل منجر به کاهش ۵۰ درصدی پلاک دندان در این افراد شد. شرکت‌کنندگان در این مطالعه، همچنین کاهش قابل‌توجهی در علائم ژنژیویت را تجربه کردند. محققان معتقدند که این تأثیر به دلیل کاهش پلاک دندان بوده است.

برای این کار باید:

  1. یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل گرم را در دهان قرار دهید.
  2. آن را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در دهان بچرخانید.
  3. سپس آن را از دهان بیرون کنید و داخل سطل زباله یا دستمال کاغذی بریزید.

از ریختن روغن نارگیل داخل سینک خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به مسدود شدن لوله‌ها شود.

سایر روغن‌های مؤثر برای شستشوی دهان عبارت‌اند از:

  • روغن زیتون
  • بادام
  • روغن کنجد


:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خارش دندان؛ از دلایل تا درمان

دلایل خارش دندان ها

احساس خارش در دندان ها می تواند به چند دلیل شکل بگیرد.

آلرژی ها

آلرژی ها می توانند موجب حساسیت، بهترین دندانپزشکان دررشت تورم و خارش بافت درون دهان شوند.

سندرم آلرژی دهانی یا سندرم آلرژی غذا-گرده گیاه، می تواند موجب این وضعیت ناخوشایند شود.

ممکن است متوجه شوید که سقف دهان شما دچار خارش شده یا با احساس خارش در لثه ها مواجه شوید که ممکن است موجب احساس خارش در دندان ها شود.

انباشت پلاک

زمانی که پلاک در امتداد خط لثه شکل می گیرد، این شرایط می تواند موجب احساس خارش در لثه ها شود و ممکن است این گونه احساس کنید که در دندان های خود نیز بدچار خارش شده اید.

بیماری لثه

بیماری لثه می تواند موجب حساسیت بیشتر در دندان ها شود و این حساسیت ممکن است فقط شامل احساس خارش باشد.

گاهی اوقات، باکتری ها می توانند به التهاب لثه ها منجر شوند که این شرایط به نام جینجیویت شناخته می شود. در صورت عدم درمان، جینجیویت می تواند پیشرفت کرده و به شرایط جدی‌تری که به نام پریوندیت شناخته می شود، تبدیل شود.

بیماری لثه می تواند به صورت پنهانی شکل بگیرد، یا ممکن است التهاب یا خونریزی کم از لثه ها را شاهد باشید. اما این شرایط می تواند به مشکلات جدی‌تر از جمله آسیب دیدگی دندان ها و استخوان ها و حتی از دست دادن دندان منجر شود.

عوارض جانبی اقدامات پزشکی

آیا به تازگی یکی از دندان های خود پر کرده اید یا تحت درمان ریشه دندان قرار گرفته اید؟ گاهی اوقات، پس از یک عمل دندانپزشکی، بدن این گونه درک می کند که دندان یا لثه آسیب دیده است. طی روند بهبودی، واکنش بدن به تروما یا آسیب دیدگی می تواند موجب احساس خارش شود.

آسیب ساختاری دندان

احساس خارش ممکن است در نتیجه یک آسیب دیدگی مانند ضربه خوردن دهان شکل بگیرد.

دلیل آسیب دیدگی یا تروما هرچه که باشد، اگر ساختار دندان شما مقداری آسیب دیده باشد، ممکن است موجب حسی شود که شاید آن را به عنوان خارش درک کنید. این می تواند شامل آسیب به ریشه، اعصاب، یا پالپ دندان شود.

دندان قروچه یا قفل شدن دندان ها

برخی افراد ممکن است ادعا کنند که به واسطه دندان قروچه یا قفل شدن دندان ها هنگام شب با احساس خارش در دندان های خود مواجه می شوند. در شرایطی که برخی افراد ممکن است این شرایط را تجربه کنند، اما شواهد کافی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد.

عفونت های دیگر

پژوهش ها نشان می دهد که گاهی اوقات درد و خارش می تواند همراه با عفونت ناشی از باکتری ها یا ویروس ها و همچنین پاتوژن های قارچی و انگلی شکل بگیرد.

به عنوان مثال، ویروس هرپس زوستر می تواند موجب درد، گزگز و خارش در اعصاب شود. این ویروس، که موجب زونا می شود ممکن است موجب مقداری درد و حساسیت در صورت، نزدیک دندان ها شود. این درد به نام اودنتالژی شناخته می شود.

درمان های خانگی برای خارش دندان

برخی درمان های خانگی مشابه برای خارش لثه ها ممکن است به بهبود خارش دندان ها نیز کمک کنند. به عنوان مثال، مکیدن یخ یکی از آنهاست. این می تواند موجب تسکین احساس خارش شود. همچنین، شما می توانید چرخاندن آب نمک در دهان خود را امتحان کنید.

مسواک زدن و استفاده منظم از نخ دندان می تواند به حفظ سلامت دهان کمک کند. همچنین، این کار به دفع عفونت ها و بیماری هایی که ممکن است به احساس خارش یا آسیب جدی‌تر منجر شوند، کمک می کند.

ترک سیگار راهبرد دیگری است که می توانید مد نظر قرار دهید. سیگار می تواند دهان و لثه ها را تحریک کند. ترکی سیگار اغلب دشوار است، اما پزشک می تواند در ایجاد برنامه ای جامع برای تحقق این هدف به شما کمک کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم

هر زمان که با علائمی جدید مواجه می شوید، مراجعه به پزشک برای بررسی شرایط ایده خوبی است.

اگر با احساس مقداری درد و حساسیت یا خونریزی از لثه ها یا دهان خود همراه با خارش مواجه هستید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک می تواند احتمال وجود عفونت یا آسیب دیدگی و نیاز به درمان را بررسی کند.

از علائم دیگری که باید به آنها توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تب

- تورم

- عفونت

درمان دلیل زمینه ای خارش دندان

درمان به دلیل زمینه خارش بستگی دارد.

آلرژی ها

اگر دلیل احساس خارش چیزی است که خورده اید، باید از آن خوراکی پرهیز کنید. اگر یک آلرژی فصلی، مانند رینیت آلرژیک که به نام تب یونجه نیز شناخته می شود، دلیل بروز خارش است، پزشک ممکن است آنتی هیستامین ها را توصیه کند. استفاده کوتاه مدت از یک ضد احتقان یا اسپری بینی نیز ممکن است کمک کند.

انباشت پلاک

انباشت پلاک روی دندان ها یکی از دلایل احساس خارش در دندان هاست. دندانپزشک می تواند پلاک را پیش از این که سخت شده و به تارتار تبدیل شود و موجب پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود، پاکسازی کند. مسواک زدن دندان ها دو بار در روز و استفاده از نخ دندان می تواند به پیشگیری از انباشت پلاک دندان کمک کند.

بیماری لثه

اگر دندانپزشک به شما بگوید که با علائم اولیه بیماری لثه مواجه هستید، باید هرچه بیشتر از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و با دقت بیشتری این کار را انجام دهید. دندانپزشک ممکن است استفاده از یک دهانشویه یا ژل ضد باکتری را نیز توصیه کند.

عوراض جانبی اقدامات پزشکی

اگر پس از یک اقدام پزشکی در دهان خود با احساس خارش در دندان مواجه شده اید، شاید تا زمان بهبود دهان باید صبر داشته باشید. در نهایت، خارش باید از بین برود. اگر این اتفاق رخ نداد، دندانپزشک خود را از این شرایط آگاه کنید تا بررسی های لازم صورت بگیرد.

آسیب ساختاری دندان

اگر دندان شما آسیب دیده باشد، ممکن است به اقدامات دندانپزشکی بیشتر برای رفع مشکل نیاز داشته باشید. دندانپزشک می تواند درباره نیاز به درمان کانال ریشه یا تاج دندان تصمیم گیری کند.

دندان قروچه یا قفل شدن دندان ها

اگر به دندان قروچه یا قفل شدن دندان ها به عنوان دلیل احساس خارش در دندان های خود مشکوک هستید، به دندانپزشک مراجعه کنید. روش های درمان مختلفی وجود دارند که استفاده از محافظ دهان هنگام شب یکی از نخستین گزینه هاست.

 

 

https://drshamsdentist.com/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%B1%D9%85-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF/

 

 

دندانپزشک شما ممکن است روشی به نام کرونوپلاستی تقلیل دهنده را پشنهاد دهد. همچنین، تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) که برخی مطالعات نشان داده اند ممکن است به کاهش دندان قروچه و دردی ناشی از آن کمک کند، امکان دارد پیشنهاد شود.

عفونت های دیگر

اگر دندانپزشک یا پزشک تشخیص دهد که به یک عفونت مبتلا شده اید، آنتی بیوتیک ها یا یک داروی ضد قارچ ممکن است به تسکین درد، تورم یا خارش که در دهان یا لثه های خود با آن مواجه هستید، کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اما مدیران وب‌سایت‌ها چطور می‌توانند در این فهرست ظاهر شوند؟

اگر شما قصد دارید محتوایی برای یک کلیدواژه تولید کنید، کسب درآمداز گوگل ادسنس حتماً ابتدا آن را سرچ کنید و اگر با این ویژگی سرپ رو به رو شدید، پاسخ سؤالاتی که در فهرست دیده می‌شوند را حتماً در محتوایتان بگنجانید تا شانس دیده شدن در آن را داشته باشید.

  • لینک‌های سایت (SiteLinks)

گاهی اوقات در زیر برخی صفحاتی که در صفحه اول SERP نمایش داده شده‌اند لینک‌هایی دیده می‌شود که به صفحات اصلی آن سایت می‌روند. به این ترتیب این سایت می‌تواند چند لینک بیشتر در صفحه اول سرپ داشته باشد. اگر می‌خواهید لینک‌های سایتتان نیز در زیر لینک عنوان صفحه‌تان در صفحات سرپ ظاهر شوند باید بدانید وقتی کلیدواژه‌ای که برند باشد یا احتمالاً به برندی مرتبط باشد سرچ شود، گوگل این ویژگی را در سرچ نمایش می‌دهد؛ بنابراین اگر کسی دنبال شما یا خدمات شما بگردد احتمالاً می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. جالب است بدانید در صورتی که صفحه‌تان محبوب باشد یا لینک‌های داخلی زیادی به محتوای مرتبط داشته باشد احتمال دارد حتی در سرچ‌های غیر برندی هم با ویژگی sitelink ظاهر شوید.

  • ویدئو

گاهی اوقات در کنار نتایج طبیعی که در صفحات سرپ نمایش داده می‌شوند، یک ویدئو در اندازه بندانگشتی نیز دیده می‌شود.

 اکثر نتایجی که در این ویژگی سرپ ظاهر می‌شوند از سایت آپارات یا یوتیوب می‌آیند؛ اما می‌توانند از سایت‌های دیگر نیز باشند. شما هم برای اینکه ویدئوهایتان را در صفحه نتایج نمایش دهید باید آن‌ها را در یوتیوب یا آپارات بارگذاری کنید. اگر ویدئوتان را جای دیگری غیر از سایت‌های مخصوص ویدئو بارگذاری کرده‌اید و می‌خواهید در صفحه نتایج با ویژگی ویدئو به نمایش دربیاید باید صفحه‌تان  اسکیما ویدیو (Video Object schema markup) را داشته باشد.

  • پک محلی (Local Pack)

کلیدواژه‌هایی که مقاصد آدرس‌یابی یا به عبارتی محلی داشته باشند معمولاً با پک محلی سرپ رو به رو خواهند شد. این پک‌ها حاوی یک نقشه و سه آدرس مرتبط با کلیدواژه سرچ شده هستند.

به لطف الگوریتم کبوتر، سرچ محلی در چند سال اخیر به طرز خیره کننده‌ای پیشرفت کرده و مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. به خصوص اگر کسب و کاری غیرمجازی دارید حتماً باید آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کرده و سئو محلی را فراموش نکنید.

انواع هدف جستجو

اگر دقت کرده باشید، برای اینکه بتوانید جایگاهی در هر یک از ویژگی‌های SERP به دست آورید، باید هدف کاربر از سرچ کلیدواژه مورد نظرتان را بدانید و بر اساس هدف کاربر، آنچه را نیاز است فراهم کنید. کاربران اساساً به دلایل زیر یک سرچ انجام می‌دهند:

  1. کسب اطلاعات
    اکثر سرچ‌ها در این بخش قرار می‌گیرند. با این حال باید بدانید گوگل می‌داند کسانی که عبارت‌هایی را با هدف کسب اطلاعات سرچ می‌کنند در واقع اهدافی بیشتر آنچه تایپ کرده‌اند در سر دارند. برای مثال کسی که «سس گوجه‌فرنگی» را سرچ می‌کند احتمالاً به دنبال دستور پخت‌هاست نه به دنبال تاریخچه ساخت سس گوجه! گوگل این اطلاعات را بر اساس تجربه و کلیک‌هایی که کاربران می‌کنند به دست می‌آورد. این تجربیات به گوگل کمک می‌کنند تا متوجه شود کدام کلیدواژه‌ها نیازمند افزودن ویدئو یا عکس هستند و برای هر کلیدواژه از کدام ویژگی‌های SERP استفاده کند.
     
  2. مسیریابی
    نوع دوم اهداف کاربران از جستجوی عبارت، مسیریابی است. این مسیریابی می‌تواند پیدا کردن یک وب‌سایت، نرم افزار یا ... باشد یا می‌تواند آدرس یک رستوران در یک محله مشخص از شهر.
     
  3. معامله
    خیلی از مردم برای خرید کالاهای مورد نیاز یا حتی فروش محصولات دست دوم، دست‌ساز یا تولیدی خودشان از اینترنت استفاده می‌کنند که می‌توانند در این دسته قرار بگیرند.
     
  4. تحقیقات تجاری
    برخی افراد قصد دارند در آینده نزدیک خریدی داشته باشند؛ مثلاً قصد خرید ماشین دارند و از اینترنت برای تحقیق در این مورد استفاده می‌کنند. با اینکه هدف این افراد در نهایت معامله است ولی فعلاً به وقت بیشتری برای تکمیل اطلاعاتشان نیاز دارند.

چطور در نتایج گوگل نمایش داده می‌شویم؟

گوگل یک سری روبات به نام خزنده یا crawler برای بررسی همه صفحات موجود در وب دارد و آن‌ها را به سراغ سایت‌ها می‌فرستد. ربات گوگل تمام صفحات را خزش می کند و اطلاعات موجود در آن‌ها را فهرست (ایندکس) می کند.

سپس وقتی کاربری عبارتی را سرچ می‌کند، گوگل دست به کار شده و عبارت سرچ شده را با صفحات ایندکس شده مطابقت می‌دهد تا نتایج مرتبط را بیابد و برای کاربر در صفحات سرپ نمایش دهد. این نتایج به ترتیب از مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین صفحات در SERP جای می‌گیرند. 

 

 

https://khanomsin.ir/how-to-increase-seo/

 

جمع بندی

با توجه به آنچه گفته شد، برای اینکه در SERP دیده شوید تنها کافی است سایت خود را سئو کنید، خودتان را جای کاربرانتان بگذارید و بهترین‌ها را برایشان فراهم کنید. البته کسب رتبه‌های برتر نیازمند صبر و حوصله کافی است. مسلماً کمتر از 6 ماه نمی‌توان به صفحه اول SERP رسید.

برای آنالیز سئو سایت خود پیشنهاد میکنیم از جت سئو و همچنین اکستنشن سئو آن استفاده کنید تا اطلاعات مفیدی درباره مشکلات فنی هر صفحه از سایت خود یا رقبا و همچنین رنک سایت به دست آورید.



:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یک ساختار مناسب سایت به 3 دلیل برای سئو مهم است:
1- به موتورهای جست و جو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند
ساختار سایت به خزنده های گوگل کمک می کنند تا وب سایت شما را بهتر و سریعتر ایندکس کنند. مهارت های لازم برای پشتیبانی سایت روش کار موتورهای جست و جو به شرح زیر است:
آن ها وب سایت شما را پیدا می کنند و سپس شروع به خزیدن در صفحه اصلی سایت شما می کنند و سپس از آن جا همه لینک ها را دنبال می کنند. آن ها سعی می کنند ساختار سایت را بفهمند تا درک بهتری از رابطه بین صفحات شما به دست بیاورند و متوجه خواهند شد که کدام صفحات شما ارزش بیشتری دارند. زمانی که یک ساختار بهینه دارید، این کار برای آن ها آسان تر خواهد بود.
2- یک ساختار مناسب، شانس شما را برای دست یابی به sitelink در جست و جوی گوگل افزایش می دهد که می تواند CTR سایت شما را افزایش دهد.
3- یک ساختار سایت مناسب یک تجربه کلربری عالی و نرخ پرش پایین را فراهم می کند.

 

چطور سایت را برای خزنده ها بهینه کنیم؟

۱. استفاده از قدرت لینک سازی داخلی

برای نهایت استفاده از پتانسیل لینک های داخلی لازم است که از استراتژی درستی استفاده کنید و هدفمند لینک سازی کنید و همچنین خطاهای ۴۰۴ را رفع کنید تا بودجه ی شما در خزیدن کراول ها به هدر نرود. در مورد لینک سازی داخلی مقاله ای تدوین کرده ایم که در بلاگ ایران هاست موجود است.

۲. تهیه ی نقشه سایت (Site Map)

زمانی که معماری سایت را در قالب کدهای HTML و XML به کراول ها معرفی می کنید در واقع مسیر خزیدن Crawler های گوگل را هموار می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه نقشه سایت چیست مقاله ما به همین نام را بخوانید.

۳. کاربردی و ساده بودن ساختار سایت

قالب های سازگا با موبایل و سبک را انتخاب کنید زیرا با این کار به خزنده ها این امکان را می دهید که با سرعت بهینه تری سایت شما را اسکن کنند و این برای کراول ها مطلوب است!

 

https://khanomsin.ir/how-to-work-seo/

 

۴. انتشار با نظم محتوای جدید

خزنده ها علاقه ی زیادی به محتوای جدید دارند و زمانی که شما محتوایی جدید و ارزشمند برای نیاز کاربر تولید می کنید خزنده ها به سمت سمت شما آمده و وقتی این انتشار محتوا نظم زمانی داشته باشد می تواند در اسکن و بازگشت سریع تر کراول ها به سایت شما سرعت ایجاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

نرخ پرش سایت یا Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش یا Bounce Rate یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو سایت می باشد. نرخ پرش به تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند، آن را ترک می کنند، گفته می شود. این یعنی سایت شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب نبوده تا در سایت شما بماند. مهارت های لازم برای پشتیبانی سایت هر چقدر نرخ پرش یا Bounce Rate بالاتر رود، تاثیر منفی آن در رتبه سایت بیشتر است.

چرا دانستن نرخ پرش سایت مهم است؟

نرخ پرش یا بانس ریت را می توان از سایت های گوگل آنالیتیک، الکسا و... مشاهده کرد. دانستن این نرخ فواید زیادی به همراه دارد :

  • شما می توانید محتوای صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند را بهبود ببخشید.
  • متوجه خواهید شد که آیا شما به طراحی مجدد سایت نیاز دارید؟
  • متوجه خواهید شد، کدام صفحات وب سایت تان برای کاربران جذاب تر بوده و کاربران بیشتر در کدام صفحات بوده اند.
  • متوجه خواهید شد کدام یک از کلمات کلیدی شما در ایجاد ترافیک سایت نقشی ندارد.

عوامل موثر در نرخ پرش سایت کدامند؟

محتوای مناسب سایت

زمانی که سایت شما دارای محتوای خوب و با کیفیت باشد، کاربر از بودن در آن لذت می برد و مدت زمان بیشتری را در سایت سپری می کند. محتوای خوب، به این ترتیب نرخ پرش سایت را کاهش می دهد.

سرعت بارگذاری سایت

در صورتیکه سرعت بارگذاری صفحات سایت بالا باشد و کاربر برای دیدن مطلب مورد نظرش، مدت ها منتظر بالا آمدن سایت نماند، کاربر بیشتر در داخل سایت می ماند و در نیمه راه، سایت را ترک نخواهد کرد.

لینک های داخلی سایت

ممکن است کاربر در حین مطالعه مطلبی در داخل سایت، به مواردی برخورد کند که اطلاعات کاملی درباره آن نداشته باشد. اگر شما لینک های داخل متن را به صورت مناسب در صفحه قرار دهید، کاربر تمایل به خواندن مطلب جدید را از خود نشان می دهد و به این ترتیب نرخ پرش سایت شما کاهش خواهد یافت.

کاربری آسان سایت

اگر کاربر وارد سایت شما شود و در پیدا کردن مطلب مورد نظرش، به مشکل برخورد کند، به سرعت از سایت خارج می شود. بنابراین کاربری آسان صفحات سایت و دسترسی راحت به انواع اطلاعات، برای کاربر بسیار مهم است و در نرخ پرش سایت تاثیر گذار است.

تطبیق کلمات کلیدی با مطالب سایت

تطبیق کلمات کلیدی با محتوای سایت مهم است زیرا کاربران انتظار دارند، محتوای مرتبط با کلماتی که جستجو کرده اند را مشاهده کنند. اگر مطلب مورد نظر با کلمه کلیدی جستجو شده هماهنگی نداشته باشد، کاربر بلافاصله سایت را ترک خواهد کرد.

 

https://khanomsin.ir/the-amount-of-income-from-google-adsense/

 

ظاهر سایت

حتی اگر محتوای سایت شما مفید و با کیفیت باشد، اما گرافیک سایت شما چندان زیبا و کاربرپسند نباشد، کاربر به محض ورود به سایت و دیدن ظاهر بد سایت، به سرعت از آن خارج می شود و نرخ پرش سایت شما را افزایش می دهد.

ریسپانسیو بودن سایت

امروزه بسیاری از کاربران اینترنتی از طریق تلفن های همراه شان به وب سایت ها مراجعه می کنند. بنابراین طراحی سایت به صورت ریسپانسیو (واکنش گرا) بسیار اهمیت دارد. کاربران، سایتی که در انواع صفحه نمایش به خوبی نشان داده نشود، را به سرعت ترک خواهند کرد.

تبلیغات

استفاده نادرست و یا زیاد از حد تبلیغات روی سایت، موجب خروج سریع کاربران از سایت می شود. درست است که وب سایت ها برای کسب درآمد به تبلیغ روی سایت نیاز دارند اما استفاده بیش از حد تبلیغات موجب آزردگی خاطرکاربران سایت می شود و نرخ پرش سایت را بالا می برد.

نرخ پرش ایده آل برای یک سایت عددی میان ده تا بیست درصد است. نرخ پرش سی الی چهل درصدی نیز یک نرخ طبیعی برای سایت محسوب می شود و نرخ پرش بالای پنجاه درصد نگران کننده و هشدار دهنده است و باید برای کاهش این نرخ، تلاش های لازم را انجام داد.



:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پست و کور دندان (Post and core) یک درمان ترمیمی در دندانپزشکی است که گاهی اوقات پس از عصب کشی، نیاز می شود. هنگامی که بخش قابل توجهی از ساختار دندان برداشته می شود، برای نگه داشتن روکش دندان از پست و کور استفاده می شود. پس از عصب کشی چه دارویی بخوریم؟ روکش کلاهکی مشابه تاج دندان است که روی دندان قرار می گیرد و نقش تاج را بر عهده می گیرد.

پست میله ای است که در داخل مجرای ریشه دندان قرار می گیرد و بار کور یا هسته دندان بر روی آن قرار می گیرد. کور یا هسته مواد (core build up) ترمیمی است که برای بازسازی ساختار از دست رفته دندان استفاده می شود و دندان را کامل می کند تا روکش پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

پست و کور دندان در چه مواردی لازم است؟

در عصب کشی دندان، بخشی از ساختار دندان و پالپ برداشته می شود و دندان پاکسازی می شود. پالپ حاوی رگهای خونی، بافت همبند و عصب است که در عصب کشی تمامی این بخشها خارج می شوند.

گاهی اوقات آسیبی که دندان دیده گسترده است و دندانپزشک به ناچار بخش زیادی از دندان را برمی دارد بنابراین ساختار باقی مانده ممکن است درحدی نباشد که بتواند فشارهای شدید فک را متحمل شود بدون این که صدمه ببیند.

در این موارد پست و کور اجرا می شود تا دندان تقویت شده و بتواند روکش را نگه دارد و بخش از دست رفته بازسازی شود. بازسازی دندان بدون تقویت پی بی فایده است به همین علت با پست و کور، در واقع پایه تقویت می شود.

در چه شرایطی پس از عصب کشی نیاز به پست و کور است؟

معمولا توصیه می شود اگر بیش از ۵۰ درصد ساختار اصلی دندان از دست رفته است، از این روش برای تقویت آن استفاده شود. در این موارد، پست به صورت مکانیکی کور و روکش را نگه می دارد.

در مواردی که ساختار باقی مانده دندان به حدی است که بتواند روکش را نگه دارد، نباید پست و کور انجام شود.

انواع پست و کور دندان چیست؟

دو نوع درمان پست و کور وجود دارد:

  • پست و کور پیش ساخته (آماده)
  • پست و کور سفارشی (پس از قالب گیری، در آزمایشگاه ساخته می شود و ممکن است چند پایه باشد)

چگونه دندان با پست و کور ترمیم می شود؟

دندانپزشک تصمیم می گیرد چه نوع پست و کور برای شما مناسب تر است. این تصمیم گیری بر مبنای شدت و گستردگی آسیب دیدگی دندان صورت می گیرد.

به طور کلی برای ترمیم دندان با پست و کور پیش ساخته، معمولا فقط یک جلسه مراجعه کافی است اما در مورد پست و کور سفارشی، باید دو جلسه مراجعه کنید.

 

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

برای انجام پست و کور، ابتدا دندان عصب کشی می شود. برای عصب کشی باید سوراخی در تاج ایجاد شود تا به داخل دندان دسترسی باشد. تمامی محفظه پالپ و ریشه دندان به طور کامل تخلیه می شوند و با کمک ابزاری به نام فایل، دیواره ها نیز تراشیده و تمیز می شوند. پس از ضد عفونی و پاکسازی کامل داخل دندان، پست در داخل ریشه قرار داده شده و چسبانده می شود. سپس دندان با مواد پر کننده مخصوصی، پر می شود. در نهایت دندان شکل دهی می شود و آماده روکش می گردد.

در این مرحله دندان قالب گیری می شود تا روکش برای آن ساخته شود. پس از آماده شدن روکش، مجددا به دندانپزشک مراجعه می کنید تا روکش به دندانتان چسبانده شود.



:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

موارد کاربرد پرسلن ونیر (لمینیت سرامیکی)

همانگونه که اشاره کردیم، لمینیت سرامیکی دارای مزایای بسیار زیادی است و سبب شده تا برای جامعه هدف خود مناسب باشد. کامپوزیت ونیر رشت لمینیت‌های سرامیکی عموماً برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شوند.

این روش می‌توانند به سادگی عیوب مختلف دندان‌ها را پوشش دهند و لبخندی زیبا را به افراد بدهند. از طرفی رنگ این لمینیت‌ها عموماً طبیعی بوده و در برابر تغییر رنگ و آسیب‌های مختلف مقاومت بالایی دارند و به همین جهت گزینه‌ای مناسب برای زیبایی هستند.

مازاد بر این لمینیت‌ها می‌توانند دندان‌هایی که کج شده یا زاویه‌شان تغییر کرده باشد را هم اصلاح نماید. در این حالت دندانپزشک با ساخت یک لمینیت متناسب با زاویه اصلی می‌تواند این موضوع را بر طرف نماید. رفع مشکل ساییدگی دندان، بدرنگی دندان، پریدگی لبه، آسیب دیدگی و… از دیگر مواردی است که می‌توان به وسیله لمینیت آن را بر طرف کرد.

در این حالت دندان پزشک مشکل دندان شما را بررسی کرده و بر اساس شکل ساختاری دندان‌های شما، لمینیت ویژه برای آن‌ها آماده می‌کند. با قرار دادن این لمینیت، شکل ساختاری دندان‌ها مرتب می‌شود. این موضوع سبب شده تا میزان تقاضای زیادی برای لمینیت سرامیکی بوجود بیاید.

رفع مشکل ظاهری دندان‌های کوتاه از مهم‌ترین مواردی است که به وسیله لمینیت سرامیکی بر طرف می‌شود. لمینیت‌ها می‌توانند اندازه‌های طبیعی را به دندان‌ها بدهند و ساختار دندان‌هایی که کوتاه‌تر یا نامناسب هستند را اصلاح نمایند.

این فاکتور کمک می‌کند تا عدم توازن اندازه در بین دندان‌های شما از بین برود.

 

 

انواع لمینت سرامیکی

با توجه به استفاده ای که از دندانتان دارید و سلیقه شخصی توصیه می‌کنیم لمینتی را انتخاب کنید که زیبایی، مقاومت و درخشندگی مد نظرتان را داشته باشد. در ادامه برای کمک به تصمیم‌گیری شما به تحلیل و بررسی انواع لمینت سرامیکی می‌پردازیم.

لمینت سرامیکی سیستم ایی ماکس

لمینت سیستم ایی ماکس با استفاده از لیتیوم دی سیلیکات ساخته می‌شود. برای انجام این نوع لمینت، دندانپزشک ابتدا یک قالب مومی از دندان‌های بیمار می‌گیرد؛ سپس لیتیوم دی سیلیکات مذاب را در لابراتوار درون قالب ریخته و منتظر می‌ماند تا سرد شود. پس ‌از آماده شدن لمینت، دندانپزشک در مطب آن را روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد.

بازتاب نور، شفافیت و زیبایی لمینت ایی ماکس از لمینت کاد کام یا زیرکونیا بسیار بهتر است اما به همان نسبت نیز مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد.

لمینت‌های سرامیکی سیستم زیرکونیا

برای انجام این نوع لمینت ابتدا دندانپزشک از دندان‌های بیمار یک قالب گچی گرفته و به لابراتوار ارسال می‌کند. در لابراتوار خمیر سرامیک به‌ همراه اکسید زیرکونیوم در درون کوره و به‌ صورت لایه‌لایه در قالب گچی ساخته‌ شده توسط دندان‌پزشک ریخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لمینت سیستم زیرکونیا، مقاومت زیاد آن در برابر تغییرات دما و ضربه است. از ایرادات لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا نیز می‌توان به شفافیت کمتر آن نسبت ‌به دیگر انواع اشاره کرد.

لمینت‌های سرامیکی سیستم کاد کام

برای ساخت لمینت سیستم کاد کام، دندانپزشک ابتدا از دندان‌های بیمار یک اسکن کامل گرفته و آن را به کامپیوتر ارسال می‌کند. در مراحل بعدی لمینت سیستم کاد کام به‌صورت مجازی طراحی‌شده و طرح موردنظر به دستگاه مخصوص انتقال می‌یابد. طرح موردنظر بر روی بلوک کوچک سرامیکی تک‌رنگ انجام‌ شده و به‌تدریج و با دقت و ظرافت کافی تراش می‌خورد.

از مهم‌ترین مزیت‌های لمینت سیستم کاد کام می‌توان به این ‌مورد اشاره کرد که این نوع لمینت در مدت کوتاهی آماده می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل بلوک سرامیکی تک‌رنگ آن روکشی که با سیستم کات کامل تهیه می‌شود جلوه طبیعی دندان را مانند دیگر روش‌های لمینت ندارد.

لمینت‌های سرامیکی سیستم لومینیرز

لمینت سرامیکی سیستم لومینیرز از پرطرفدارترین انواع لمینت بوده و بسیار به دندان‌های طبیعی شبیه است. همچنین این نوع لمینت به دلیل مقاومت زیاد و نازک بودن آن توسط دندان‌پزشکان زیادی مورد استقبال قرار گرفته‌است.

بدلیل ظرافت بالای این نوع لمینت، دیگر نیازی به تراش دادن دندان‌ها نیست و می‌توان آن را پس‌ از آماده شدن به همان صورت روی دندان‌های فرد قرار داد. ساخت این نوع لمینت های سرامیکی منحصراً متعلق به یک شرکت آمریکایی است. به‌همین دلیل هزینه ساخت این نوع لمینت با توجه به این‌که دندانپزشک قالب دندان را به شرکت موردنظر ارسال می‌کند، بسیار زیاد است.

لمینت‌های سرامیکی سیستم بریلیانس

این نوع لمینت نیز متعلق به یک شرکت آمریکایی است. به‌ همین دلیل هزینه آماده‌سازی آن بسیار زیاد بوده و حدود بیست روز طول می‌کشد. بدلیل نازک بودن آن نیازی نیست که دندان تراش داده شود. این نوع لمینت بسیار شبیه ‌به دندان طبیعی بوده و از زیبایی و درخشندگی خاصی برخوردار است.

لمینت سرامیکی سیستم ای‌پی‌اس ونیر

این نوع لمینت سرامیکی، لمینت‌های از پیش آماده‌ای هستند که پیش‌از قرار گرفتن روی دندان‌های بیمار باید کمی تراش‌خورده و آماده شوند. به دلیل این‌که این لمینت ها از قبل آماده شده‌اند، در یک جلسه می‌توان روکش را روی دندان‌های بیمار قرارداد.

 

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

شفافیت و کیفیت لمینت سیستم ای‌پی‌اس ونیر نسبت ‌به دیگر لمینت ها پایین‌تر بوده و مطابقت آن با دندان اصلی و تراش آن نیز به تجربه و مهارت دندان‌پزشک بستگی دارد. 



:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

بریج دندان یا پل دندانی یکی از رایج‌ترین روش‌هاییست که برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده میشود. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت در استفاده از این روش دندان‌های مجاور را آماده حمایت از دندان جدید کرده و از آنها به عنوان پایه دندان جایگزین جدید استفاده میشود.

اگر یک دندان از دست رفته را بخواهیم جایگزین کنیم با استفاده از این روش یک پل سه دندانی ساخته شده و در ناحیه دندان خالی قرار داده میشود. با استفاده از بریج دندان میتوانید طرح لبخند خود را اصلاح و یک ترکیب زیبا برای چهره خود ماندگار کنید.

روش‌های متفاوتی برای جایگزین کردن جای خالی دندان شما وجود دارد که عبارت است از: بریج دندان یا پل دندانی، کاشت ایمپلنت دندان و استفاده از دندان مصنوعی متحرک. هر یک از این سه روش مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به بررسی روش پل دندان یا بریج دندانی بپردازیم.

بریج دندان یا پل دندان چیست؟

بریج دندانی در واقع یک دندان مصنوعی است که برای پر کردن جای خالی دندانی که از دست رفته است به صورت ثابت قرار میگیرد.

بریج دندان اغلب به دندان مجاور یا ایمپلنت مجاور چسبیده میشود در حقیقت از یک یا دو دندان مجاور بعنوان پایه یا تکیه گاه استفاده میشود. از بریج دندان به دلایل بسیار مختلفی استفاده میشود یکی از مهم‌ترین موارد این است که از بریج دندان برای محافظت کردن از دندان‌هایی که کمی آسیب دیده‌اند و یا شکل دادن به دندان‌هایی که دچار آسیب کمی شده‌اند استفاده میشود.

به صورت کلی میتوانید با استفاده از بریج دندانی از مشکلاتی که ممکن است برای از دست دادن دندان دچار آن شده باشید جلوگیری کنید.

بریج دندان و تاج که روش‌های درمانی هستند که در دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده هستند، این پروتزها از مواد مصنوعی لمینت دندان سرامیکی تشکیل شده‌اند که آنها را روی دندان طبیعی مجاور یا ایمپلنت مجاور میچسبانند.

کاربرد اصلی تاج‌ها جهت پوشیدن کامل دندان آسیب دیده است و از بریج دندان برای پوشاندن یک بخش خالی از دندان استفاده میکنند. برای استفاده از این روش به دندان سالم در مجاور ناحیه خالی دندان و یا ایمپلنت سالم در مجاور محل دندان از دست رفته نیاز است.

در واقع یک پل تشکیل شده از یک یا چند دندان مصنوعی که در مجاورت دندان‌های سالم قرار میگیرد و از مشکلاتی که در ادامه بی دندانی به مرور ایجاد میشود جلوگیری میکند.

بریج دندانی تا زمانی که دندان‌های مجاور قدرت نگهداری آن را داشته باشند و سالم باشند پایدار بوده و در دهان میماند. اما اگر دندان‌های مجاور ضعیف شوند، بشکنند و یا دچار آسیب و پوسیدگی شوند دیگر نمیتوانند از بریج حمایت کنند و باید گزینه‌های دیگر مانند ایمپلنت دندان را جایگزین بریج دندان یا پل دندان کرد.

 

مراحل بریج دندان

برای انجام بریج گاهی دندانپزشک مجبور می‌شود دندان‌های سالم اطراف فضای دندانی فرد را تراش دهد تا از آن به‌عنوان پایه‌های بریج استفاده کند. به دلیل سالم بودن این دندان‌ها، درصورتی‌ که  حساسیت نداشته باشند، معمولاً آن‌ها را عصب‌کشی نمی‌کنند.

 

https://drshamsdentist.com/%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9F/

 

ولی امروزه معمولاً بعد از عصب‌کشی دندان‌ها و برای محافظت از بافت‌های باقی‌مانده دندان‌هایی که به‌شدت تضعیف شده‌اند از روکش دندان استفاده می‌شود.

  • بررسی پیش ‌از درمان

قبل‌از انجام هر کاری باید وضعیت بیمار بررسی شود و مشخص گردد که از دست دادن دندان به دلیل آسیب فیزیکی بوده یا درنتیجه عفونت شدید لثه ایجاد شده ‌است. اگر جای خالی دندان آسیب‌دیده به ‌موقع پر نشود انحراف در دندان‌های مجاور ایجاد می‌شود. همچنین مفصل گیجگاهی فکی نیز ممکن است در اثر فشار بیش‌ازحد صدمه ببیند.

  • انتخاب انواع بریج

به طور کلی سه نوع بریج وجود دارد: بریج مریلند، بریج معلق و بریج معمولی.

بریج معمولی دارای دو روکش بوده که  به دو طرف دندان مصنوعی متصل می‌شود و آن را نگه می‌دارد. بریج معلق تنها دارای یک روکش بوده که از یک طرف دندان مصنوعی را نگه‌داشته و بریج مریلند نیز یک دندان مصنوعی است که به کمک زوائدی به دندان‌های خود فرد در دو طرف چسبانده می‌شود.

  • بی حس کردن دندان‌ها

بر خلاف فیشور سیلانت که معمولا نیازی به بی‌حسی موضعی ندارد، برای بریج دندان ابتدا باید بافت‌های اطراف بی‌حس شوند برای این کار ماده بی‌حسی موضعی به بافت‌های اطراف تزریق می‌شود.

  • تراشیدن دندان‌های اباتمنت

دندان‌های اباتمنت تراشیده شده و پس‌از تغییر شکل، آماده روکش می‌شوند. روکش‌هایی که روی این دندان‌ها قرار می‌گیرند باعث محکم و ثابت نگه‌داشتن دندان مصنوعی در جای خود می‌شوند.

  • قالب‌گیری و ساخت پروتز

بعد از آماده‌سازی دندان‌ها از دهان بیمار قالب گرفته می‌شود و قالب آماده‌شده به لابراتوار ارسال می‌شود. در لابراتوار نیز بریج اختصاصی بیمار ساخته می‌شود. ازآنجایی‌که معمولاً چند هفته برای ساخت بریج اصلی طول می‌کشد، ممکن است دندان‌پزشک استفاده از بریج موقتی را به شما توصیه کند.

  • نصب بریج

برای قرار دادن بریج نهایی در جای خود باید مجدداً به مطب دندان‌پزشکی مراجعه کنید. دندانپزشک پس ‌از نصب بریج از هماهنگ بودن آن با دندان‌های مجاور و متناسب بودن آن اطمینان حاصل کرده و آن را تنظیم می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

به سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند وب دایرکتوری می نامیم.  تدریس خصوصی سئو ثبت لینک در آنها میتواند بصورت دستی یا اتوماتیک انجام گیرد و در حالت اتوماتیک احتمال قرار گرفتن در دسته بندی نامناسب زیاد بوده و ممکن است در وب دایرکتوری نامناسبی سایت خود را ثبت کنید. بعضی از افراد پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی سایت یا وب دایرکتوری را میدهند بدون آنکه لیستی از آنها در اختیار شما قرار گیرد. با اینکار به احتمال زیاد در سایت های بی کیفیت ثبت شده و در نهایت لینک سازی نامناسبی خواهید داشت.

آیا ثبت در دایرکتوری هنوز برای سئو مفید است؟
اگر انتخاب های مناسبی داشته باشید با توجه به زمان و هزینه مصرفی، ثبت در وب دایرکتوری روش خوبی برای کسب بک لینک خواهد بود. دایرکتوری های بزرگ و معتبر مانند Yahoo و DMOZ همچنان تاثیر بالایی بر سئو سایت شما خواهند داشت. این بک لینک ها با اهمیت هستند زیرا کسب آنها کار ساده ای نیست و سایت لینک دهنده به شما بازدیدکننده و اعتبار زیادی دارد.

چگونه کیفیت وب دایرکتوری را تشخیص دهیم؟
قبل از ثبت لینک خود در وب دایرکتوری ها به موارد زیر توجه کنید:
1- ظاهر مناسب در نگاه اول
گاهی اوقات در یک نگاه میتوان به کیفیت مطالب یک سایت پی برد. نحوه نمایش سایتها و ظاهر سایت میتواند کمک زیادی به شما در انتخاب یک وب دایرکتوری داشته باشد.

2- حضور در ایندکس گوگل
بعد از ظاهر اولیه سایت شما باید بررسی کنید که سایت مورد نظر در نتایج گوگل ظاهر شود و بعنوان اسپم از نظر گوگل شناخته نشود. اگر خود وب دایرکتوری در گوگل ایندکس نشده باشد چگونه انتظار دارید که مرجع مناسبی برای ارسال بازدیدکننده به سایت شما باشد. برای اینکار با استفاده از عملگر :Site و با قرار دادن آدرس سایت در ادامه آن میتوانید از تعداد صفحات ایندکس شده آن در گوگل اطلاع یابید. در صورتیکه با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه شدید وب دایرکتوری مورد نظر شما اسپم شناخته شده است.

همچنین در صورت جستجوی عنوان صفحه اصلی سایت در گوگل و عدم نمایش آن در صفحه اول میتوانید از جریمه شدن سایت مورد نظر مطمئن شوید. بعنوان مثال Submit Links Directory عنوان صفحه اصلی سایت submitlinks.org است و با جستجوی آن در گوگل نتایج متفاوتی مشاهده میشود. این به معنی جریمه شدن این وب دایرکتوری و مناسب نبودن ثبت لینک در آن است.
ممکن است که سایت صفحات ایندکس شده داشته باشد ولی جریمه نیز شده باشد. پس بهتر است هر دو گزینه بالا را برای وب دایرکتوری مورد نظرتان چک کنید

3- ارتباط موضوعی
بعضی از وب دایرکتوری ها در زمینه مشخصی فعالیت میکنند و از این نظر تاثیر بیشتری بر ارزش بک لینک شما خواهند داشت. سایت های عمومی تر نیز باید دسته بندی مشخصی داشته باشند و سایت شما در دسته مناسبی ثبت شود.

4- بروزرسانی مستمر
وب دایرکتوری های با ارزش بطور مستمر بروزرسانی میشوند. سایت مورد نظرتان را در روزهای مختلف بازدید کنید و از بروزرسانی مستمر آن مطمئن شوید. توجه به زمان انتشار مطالب در برخی سایت ها نیز میتواند معیار مناسبی برای نحوه بروزرسانی باشد.

 

https://khanomsin.ir/  


5- بازبینی و تایید
یکی از معیارهای مهم نظارت و بازبینی بر سایت هایی است که در دایرکتوری ثبت میشوند. اگر امکان ثبت سریع سایت و بدون نظارت در اختیار شما قرار دارد به احتمال زیاد محل مناسبی را برای ثبت لینک خود انتخاب نکرده اید. بررسی سایت های ثبت شده توسط انسان و تصمیم گیری برای تایید یا عدم تایید لینک ها تاثیر بالایی بر حفظ کیفیت دایرکتوری خواهد داشت.

6- لینک نوفالو
ثبت در وب دایرکتوری تنها به قصد کسب بک لینک و پیج رنک انجام نمیگیرد. اگر امکان ثبت لینک خود در یک سایت پربازدید ولی با لینک نوفالو را دارید حتما از آن استفاده کنید. بطور حتم ثبت لینک فالو ارزش بیشتری برای شما خواهد داشت.
سایت هایی که نوفالو نیستند ولی تبلیغات و لینک های خروجی زیادی در صفحات خود قرار داده اند انتخاب مناسبی برای ثبت نخواهند بود زیرا فرق زیادی با نوفالو نخواهند داشت.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سئو داخلی موضوعی است که اگر به آن توجه شود می‌تواند تاثیر زیادی در بالا آمدن سایت شما در نتایج گوگل داشته باشد. برای بهبود سئو داخلی کافیست چند فاکتور ساده را یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید تا متوجه تاثیرات باورنکردنی آن شوید. ساجده گودرزی در این بخش قرار است که این فاکتورها را به شما معرفی کنیم و توضیح مختصری دربارۀ هرکدام از آن‌ها بدهیم.

تگ عنوان (Page Title)

هر مقاله‌ای یا بهتر است بگوییم هر صفحه‌ای در سایت شما نیازمند یک عنوان صفحه است. کلمات کلیدی مهم و مرتبط با آن صفحه از سایت شما هم باید در عنوان ذکر شود تا زمانی که کاربر آن کلمه کلیدی را سرچ می‌کند، گوگل او را به سمت سایت شما هدایت کند. تگ تایتل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی است که می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی کند.

بهینه‌سازی محتوا

برای اینکه مخاطب به سایت شما وارد شود و از مطالب آن استفاده کند، باید محتوای کاربردی و مفید به او تحویل دهید. در مورد محتوای سایت و تاثیر آن در سئو داخلی به صورت مفصل صحبت کردیم، اما اگر بهترین محتوا را هم نوشتید، نیاز است که بعد از مدتی به آن سر بزنید و آن را بهینه‌سازی کنید.

این بهینه‌سازی می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد که در زمان نوشتن رعایت نکردید یا نیاز به تغییراتی باشد که محتوای شما را در مقایسه با رقبا کامل‌تر کند و باعث شود که در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرید. با توجه به اینکه گوگل هرچند وقت یک‌بار، الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند، بهینه‌سازی محتوا، محتوای شما را به‌روز نگه می‌دارد و همین باعث می‌شود تا گوگل ارزش و اعتبار بیشتری برای شما قائل شود.

تگ‌های بدنه

کاربرانی که به سایت شما وارد می‌شوند تا مطلبی از آن را بخوانند، با دیدن محتوای یکنواخت، ممکن است سایت شما را ببندند و هر چقدر هم مطالب شما مفید باشد، به آن توجهی نکنند. اضافه کردن تگ‌های بدنه باعث می‌شود تا محتوای شما سر و شکل خوبی پیدا کند و مخاطب بداند که در کجای آن باید به دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردد.

تگ‌های بدنه می‌توانند از H1 تا H6 استفاده شوند. تگ H1 را فقط یکبار در هر متنی می‌توان استفاده کرد. عناوین مهمی که در محتوا وجود دارند را می‌توان با H2 و زیر عنوان‌های آن را با H3 نمایش داد. از تگ‌های H2 و H3 به تعداد دلخواه می‌توان استفاده کرد. اما به این نکته توجه کنید که استفادۀ بیش از حد تگ‌های بدنه هم می‌تواند خسته‌کننده باشد.

علاوه بر کاربران، گوگل هم استفاده از تگ‌های بدنه را می‌پسندد و زمانی که شما این تگ‌ها استفاده می‌کنید محتوای سایتتان را باکیفیت‌تر تلقی می‌کند. اگر در تگ‌های بدنه از کلمه کلیدی مورد استفاده در آن محتوا هم استفاده کنید که عالی می‌شود و بر سئو داخلی سایت شما تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

چگالی کلمات کلیدی

یکی دیگر از مواردی که در سئو داخلی اهمیت دارد، استفاده درست از کلمات کلیدی در محتواست. الگوریتم‌های قدیمی گوگل اینگونه بود که هرچه بیشتر از کلمات کلیدی در متن استفاده می‌کردید، ارزش بیشتری برای سایت شما قائل بود. اما بعد از مدتی گوگل الگوریتم‌های خود را به روز کرد و به سمت کاربر پسند بودن برد.
در الگوریتم‌های جدید گوگل، اگر از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید، نه تنها سایت شما رتبه بهتری نخواهد گرفت، بلکه جریمه هم می‌شوید و در نتایج اسمی از شما نخواهد بود. پس استفادۀ درست از کلمۀ کلیدی چیزی است که الان بیشتر اهمیت دارد.

طبق آماری که از گوگل منتشر شد، چگالی کلمات کلیدی در هر متن باید بین 2 تا 5 درصد باشد و بهتر است در پاراگراف اول استفاده شود و روی آن‌ها به مطالب دیگر لینک داده شود. استفاده‌ درست از کلمات کلیدی می‌تواند در افزایش آمار بازدید از سایت شما بسیار موثر باشد.

بهینه‌سازی تصاویر (alt تصاویر)

اگر تا به حال از تصویر در محتوای خود استفاده نمی‌کردید، همین الان تصمیم به تجدید نظر بگیرید. اگر هم از تصاویر فقط استفاده می‌کردید، به بهینه‌سازی آن فکر کنید. سعی کنید در تصاویر از نام جایگزین و ترجیحا کلمه کلیدی استفاده کنید و هدف از آن عکس را به صورت مختصر توضیح دهید. با اینکار اگر عکس برای کاربر نمایش داده نشود، می‌تواند متوجه شود که هدف از آن تصویر چه چیزی بوده است. همچنین تصویر شما در جستجوی تصاویر گوگل هم نمایش داده می‌شود.

لینک‌دهی داخلی

برای ارتباط بین مطالب در سایت، از لینک‌ سازی داخلی می‌توانید استفاده کنید. ایجاد ارتباط بین مقالات باعث می‌شود تا محتواهای دیگر هم دیده شوند و کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا گوگل مطالب شما را مفید بداند و رتبۀ بهتری در نتایج، برای شما در نظر بگیرد.

 

https://khanomsin.ir/private-seo-training/

 

تگ توضیحات (Meta Description)

در تگ توضیحات حدود 160 کلمه می‌توانید استفاده کنید و در آن با استفاده از کلمه کلیدی بر سئو داخلی تاثیر بگذارید. تگ توضیحات به تازگی مورد توجه الگوریتم‌های گوگل قرار گرفته است و در عین حال می‌تواند کاربران را به خود جذب کند.



:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ممکن است وسوسه شوید که این بخش از سئو را به کلی نادیده بگیرید و از آن بگذرید، خانوم سین اما باید بدانید که سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک وب‌سایت ایفا می‌کند.

ممکن است زمانی محتوای شما کاملاً بی‌نقص و مفید باشد، اما موتورهای جستجو نتوانند آن را درک کنند. در نتیجه این محتوا به افراد بسیار کمی نمایش داده می‌شود. بدون در نظر گرفتن معیارهای سئو تکنیکال، موتورهای جستجو نمی‌توانند محتوای شما را به خوبی درک کنند.

گوگل و موتورهای جستجوی دیگر می‌خواهند که بهترین نتایج موجود را برای «کوئری‌ها» (Query) یا جستجوهای کاربران ارائه کنند. بنابراین، ربات‌های این موتورهای جستجو تلاش می‌کنند که وب‌سایت‌ها را بر اساس معیارهای خاصی رتبه‌بندی کنند. همان‌طور که گفتیم، توجه به بهبود سئو تکنیکال می‌تواند به بهبود رتبه شما کمک کند و برعکس این موضوع نیز صادق است.

https://khanomsin.ir/how-to-do-seo/

اگر وب‌سایت شما مشکلات فنی جدی داشته باشد، ممکن است موتورهای جستجو به کلی وب‌سایت شما را بلاک و از فهرست نمایه‌گذاری یا ایندکس حذف کنند.

اما سئو فنی فقط به موتورهای جستجو کمک نمی‌کند. وب‌سایت‌ها باید سریع و تمیز باشند و استفاده از آن‌ها ساده باشد تا رضایت کاربران را جلب کنند. به همین دلیل، توجه به اصول اولیه سئو هم برای ساده کردن کار موتورهای جستجو و هم برای جلب رضایت کاربران ضروری است.

 



:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

از مینای دندان به عنوان اصلی ترین بخش محافظ دندان ها یاد می کنند. دکتریاسمن صادقی مینای دندان بطور طبیعی، متشکل از ماده معدنی هیدروکسی آپاتیت و بعضی از مواد معنی دیگر در مقدار کم تر می باشد. این ماده بر روی دندان ها یک پوشش کامل ایجاد می کند و به محافظت از دندانها دربرابر سرما، گرما و عوامل دیگر می پردازد. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می توان از روش های مینا کاری دندان استفاده کرد. کاربرد مینا کاری دندان، رفع عیوب کوچک است که از انها می توان به دندان های ناهم سطح و یا دندان های روی هم قرارگرفته ، اشاره کرد.

 

زمانی که مینای دندان اسیب دیده باشد و یا بطور کلی از بین رفته باشد، میتوان با روکش یا لمینت کردن دندان به حفاظت از خود دندان پرداخت و از پوسیدگی بیشتر و انتقال به دیگر دندان ها جلوگیری کرد. روش های استفاده شده براساس میزان اسیب به مینای دندان، متفاوت است. درصورت از بین رفتن مینای دندان بطور کامل باید دندان را تراشید و روکشی برای آن گذاشت و درصورت کم تر آسیب دیدن دندان باید از روش ایمپلنت یا پر کردن دندان از مینای دندان، محافظت کرد.

 

علائم فرسایش مینای دندان

با توجه به ترشح بزاق دهان به صورت پیوسته، از این رو دندان ها در محیطی قلیایی قرار دارند و اگر ph این محیط، کم شود؛ مینای دندان ها اسیب می بیند. از دلایل بروز این مشکل می توان به مصرف بیش از حد یا طولانی مدت نوشیدنی های گازدار و خوراکی های ترش اشاره کرد. با توجه به مرحله و شدت فرسایش دندان می توان علایم فرسایش مینای دندان را تعيين کرد. در ادامه با بعضی از علایم آن اشنا شوید:

* داشتن حساسیت:

گاهی اوقات مصرف بعضی از غذاها( مانند شیرینی ها) در مراحل اولیه فرسایش مینا، دردی را بوجود می آورد.

 

* تغییر رنگ:

از آن جا که مینا به عنوان سطحی ترین لایه دندان شناخته میشود و عاج دندان در زیر آن است، از دیگر علائم فرسایش مینا می توان به تغيير رنگ دندان و ظاهر شدن عاج اشاره کرد.

* ترک برداشتن دندان و یا شکسته شدن آن:

همچنین ممکن است در سطح دندان های خود با ترک ها یا پوسیدگی مواجه شوید که از علایم پوسیدگی دندان محسوب میشود و باید جهت جلوگیری از گسترش مشکل و ترمیم دندان های خود در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنید.

 

* حساسیت شدید و دردناک:

یکی از اصلی ترین علایم پوسیدگی دندان ها، حساسیت شدید و دردناک می باشد. معمولاً افرادی که با این مشکل رو به رو هستند نمیتوانند نوشیدنی یا غذاهای خنک یا گرم بخورند و اگر آن ها را مصرف کنند در ناحیه دندان های خود با درد شدیدی مواجه میشوند که باتوجه به مقدار اسیب در دندان ها این حساسیت، متفاوت است و امکان دارد که این مشکل را بمدت یک یا چند دندان تجربه کنند.

 

* فرورفتگی:

همچنین اگر مینای دندان، اسیب ببیند در سطح دندان ها فرو رفتگی هایی ایجاد میشود که ممکن است برای ترمیمشان باتوجه به شدت و پراکندگی آن ها از روش های مختلفی استفاده شود.

 

روش های زیبا کردن دندان

معمولاً از سایر اقدامات بهمراه میناکاری دندان استفاده میشود که از آن ها می توان به سفید کردن دندان ها، باندینگ دندان و استفاده از کامپوزیت ونیر اشاره کرد.

 

>> میناکاری دندان برای مشکلات سطحی:

در صورت رو به رو شدن با مشکلات سطحی و آسیب دیدن بخش کوچکی از مینای دندان شما، متخصصین برای میناکاری دندان، راهکاری هایی ارائه می دهند. این روش دارای کاربرد هایی برای اصلاح عیب های جزیی میباشد که این عیب ها شامل ناهمواری یا روی هم قرار گرفتن دندان ها و غیره می باشد.

 

>> کامپوزیت ونیر در میناکاری دندان:

جنس کامپوزیت ها از رزین می باشد؛ به این صورت که دندان پزشک شما یک چسب قوی بر روی دندان هایتان قرار می دهد. این روش دارای مزایا و معایبی میباشد ولی از کاربردهای آن می توان به حل مسائلی مثل ساییدگی دندان ها، رفع تراشیده شدن دندان ها، وجود فاصله میان دندان ها و ترمیم کوتاهی یا شکستگی دندان اشاره کرد. با این حال این روش در لبخند و شکل دهان، تغییرات اساسی ایجاد نمی کند و صرفا پوشاننده ی نقص های دندان هاست. همچنین ممکن است که با گذشت زمان کامپوزیت ونیر، تیره شود و روی کامپوزیت ها لکه هایی ایجاد شود ولی طول عمر آن ها هفت الی ده سال میباشد و بعداز آن به راحتی میتوانید کامپوزیت هایتان را تعویض کنید.

 

شما می توانید با مراجعه به دندان پزشکی در یک جلسه با استفاده از موادی بر پایه رزین یا همان ونیر، دندانهایتان را کامپوزیت و میناکاری کنید و با نور لیزری و چسب مخصوص، آن را پیوند دهید. معمولا بین ۷ تا ۱۰ سال، کامپوزیت دندان عمر می کند ولی احتمال لب پریدگی یا شکستگی آن ها مثل دندان های معمولی در طول این مدت وجود دارد. دندانپزشک به شما طول عمر کامپوزیت دندان را اطلاع می دهد.

 

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%B3/

 

 

 

>> باندینگ دندان:

از دیگر روش های ترمیم یا میناکاری دندان می توان به باندینگ اشاره کرد که در آن از لایه های مینای دندان برای پر کردن قسمت های خالی اقدام می کنند. جنس باندینگ از کامپوزیت است و به دندان های شما در کم ترین زمان ممکن می چسبد. همچنین باندینگ، کاربردهای دیگری دارد که از جمله ی آن ها می توان ترمیم دندان های شکسته شده، تغيير شکل و اندازه یا رفع مشکل در فاصله دندان ها و ترمیم دندان های دچار لب پریدگی را نام برد. هزینه ی این روش، کم تر از دیگر راه کارهاست و بعضی از مشکلات را برطرف میکند. یک نقص یا عیوب دندان را می توان با استفاده از پبوند دندان یا باندینگ، برطرف کرد. برخی از افراد از پیوند به منظور ترمیم دندان ترک خورده ، پوسیده یا تغيير رنگ یافته استفاده می کنند.

 

 

>> استفاده از روکش یا تاج دندان:

در صورت آسیب دیدن یا پوسیدگی های شدید دندان هایتان ممکن است که دندان پزشک شما توصیه کند تا برای ترمیم و میناکاری دندان ها از این روش استفاده کنید. تاج برای دندان مانند کلاه ایمنی، عمل می کند و در نتیجه باعث ایجاد سطح خارجی جدید آن میشود. برای ترمیم آسیب های شدید( مثلا پوسیدگی یا از بین رفتن مینای دندان بطور کامل) می توان از تاج دندان استفاده کرد؛ به این صورت که پزشکان با تراشیدن مینای دندان بطور کامل، از دندان هایتان قالب یا اسکنی تهیه می کنند و با استفاده از مواد مختلفی همچون طلا یا سرامیک، تاج دندان را در ازمایشگاه دندان پزشکی می سازند. با استفاده از فلزات، پرسلن، رزین و سرامیک میتوان تاج دندان را ساخت. به جز رعایت بهداشت منظم دهان و دندان، روکش دندان در طول زمان به مراقبت ویژه نیازی ندارند. طول عمر تاج شما مثل سایر دندان ها، به میزان مراقبت از آن بستگی دارد.

راه های مراقبت از مینای دندان

برای داشتن دندان های سالم و زیبا باید اصولی همچون صحیح مسواک زدن ، نخ دندان کشیدن و سایر اصول بهداشتی و همچنین استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید را رعایت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول یک ابزار آنلاین رایگان (در واقع مجموعه‌ای از ابزارها) ساخته شده توسط گوگل است که به مدیران وب‌سایت کمک می‌کند تا عملکرد سایتشان را در جستجوی گوگل ببینند و نوع دیده شدن وب‌سایت‌هایشان در نتایج جستجو را بهینه سازی کنند. ساجده گودرزی گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد. هر مدیر وب سایتی باید از آن استفاده کند.

گوگل سرچ کنسول شامل چندین بخش مختلف است. در این ابزار می توانید یک نمای کلی از عملکرد وب‌سایت گرفته و همینطور گزارش‌های مهمی جهت رسیدگی دریافت کنید. بخش های اصلی گوگل سرچ کنسول عبارتند از:

  • Performance: به شما نمایی از نحوه عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ارائه می دهد
  • URL inspection: به شما اطلاعاتی در مورد نسخه ایندکس شده هر یک از صفحات سایت شما توسط گوگل می دهد
  • Coverage: نشان می دهد چه صفحاتی در گوگل ایندکس شده اند و هر گونه مشکل در ایندکس شدن را گزارش می کند
  • Sitemaps: به شما امکان می دهد Sitemap جدیدی اضافه کرده و Sitemap های ارسالی یا مشکلات موارد قبلی را مشاهده کنید
  • Removals: به عنوان ابزاری برای مسدود کردن موقت نمایش هر صفحه در نتایج جستجو عمل می کند
  • Enhancements: اطلاعاتی را در مورد مسائل خاص وب سایت شما (مانند AMP، Sitelink و غیره) و همینطور مشکلات مرتبط با تجربه کاربری و قابلیت استفاده ارائه می‌کند.
  • Manual actions: نشان می دهد که آیا جریمه ای از طرف گوگل دریافت کرده اید یا خیر
  • Security issues: هرگونه مشکل امنیتی که در سایت شما توسط گوگل شناسایی شده است را گزارش می دهد
  • Links: یک نمای کلی از لینک های شما (چه خارجی و چه داخلی) ارائه می دهد.

گزارشی که معمولا بیشترین زمان را با آن می گذرانید و آن را در این فصل به دقت بررسی می کنیم، گزارش Performance است.

 

 

 

https://khanomsin.ir/free-seo-training/

گزارش Performance

گزارش Performance یک نمای کلی از عملکرد سایت شما در نتایج جستجو را به شما ارائه می دهد.

این گزارش شامل 3 بخش اصلی است که می توانید برای مشاهده داده های مورد نیاز خود آن را سفارشی سازی نیز کنید:

  • فیلتر: به شما امکان می دهد نوع جستجو و محدوده زمانی را انتخاب و مقدار آنها را فیلتر کنید
  • نمودار: نموداری با 4 معیار اصلی (تعداد کلیک‌ها، تعداد نمایش‌ها، میانگین CTR و میانگین رتبه) به شما نشان داده می شود. می توانید هر ترکیبی از معیارها را با کلیک بر روی آنها انتخاب کنید
  • تب ها: به شما امکان می‌دهد فیلترهایی را انتخاب کنید و داده‌ها را به شکل دقیق تری فیلتر کنید


:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری دارد. شکل آن به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار داده می شود. گفته می شود که امروزه ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندانهای از دست رفته است.دکترشمس رشت نکته قابل توجه در مورد آن این است که اگر پس از قرار گرفتن در فک به طور صحیح از آن نگهداری شود، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت.

علیرغم پیشرفت در زمینه مراقبت از دندان، میلیون ها ایرانی از دندان درد رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب است. برای سال ها، تنها گزینه های درمان در دسترس افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، استفاده از پل ها و پروتزهای دندان بود. اما امروزه، ایمپلنت دندان در دسترس هستند. در ادامه بهتر است بدانید انواع ایمپلنت دندان کدامند؟ و از آن چه استفاده هایی می شود؟در طول تاریخ دو نوع مختلف وجود داشته است:

  •  اندوستیال (endosteal)
  •  ساب‌پریوستیال (subperiosteal)

ایمپلنت اندوستیال به ایمپلنتی گفته می شود که درون استخوان قرار می گیرد، اما ساب‌پریوستیال ایمپلنتی است که روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه قرار داده می شود. امروزه دیگر از ایمپلنت های ساب‌پریوستیال استفاده نمی شود زیرا در مقایسه با ایمپلنت های اندوستیال در بلند مدت نتایج ضعیف تری داشته اند و استحکام کمتری دارند.

 

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست و ناموفق خواهد بود

  • در صورتی که سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی را دارید یا اینکه در حال حاضر این درمانها را انجام می دهید، باید بدانید که احتمال موفقیت درمان کمتری دارید.
    موارد خاص پزشکی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماریهای مانند آن هنوز اطمینانی حاصل نشده است و تاثیر آن در کارکرد  و ماندگاری آن مشخص نیست.
  • برای انجام این جراحی سلامت لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و علاوه بر آن باید استخوانهای فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.
  • در بسیاری از موارد اگر متقاضی از دخانیاتی مانند سیگار استفاده کند، دندانپزشک از درمان خودداری می کند، زیرا استفاده از این مواد حتی سیگار باعث کاهش امکان موفقیت درمان می شود.اطلاعات بیشتر —–> تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان
  • در صورتی که بخواهید تمام دندانها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت.
  • رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر بسیاری دارد. ایمپلنتها طرح لبخند را بهبود بسیاری می بخشند.
  • در صورت استفاده از داروهایی که در آنها از مشتقات بیس فسفونات استفاده شده است، توصیه می شود که از این درمان استفاده نکنید.

 

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D9%85%D9%86-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%DB%8C/

 

مراحل مراقبت و انجام ایمپلنت دندان

  1. پیش از انجام عمل باید پوسیدگی دندان ها بررسی و رفع شود.
  2. برای قرارگیری ایمپلنت در دهان انجام حداقل یک جراحی ضروری است. در این جراحی که به کاشت دندان نیز شهرت دارد، ایمپلنت در استخوان فک گذاشته می شود.
  3. در چند ماه بعد از انجام جراحی پین تیتانیومی با استخوان فک ادغام می شود.
  4. پس از مدتی و با مطمئن بودن از ادغام مناسب ایمپلنت و استخوان دندان، متخصص معالج می تواند از ایمپلنتها به عنوان بیس استفاده کند و پروتز دندان را بر روی آنها نصب کند.

پیش از اقدام به کاشت دندان جلو حتما از متخصص معالج خود سوال کنید که آیا این روش از جایگزینی دندان برای شما مناسب است یا خیر؟ پیش از هر چیز اطمینان حاص کنید که دندانپزشک فرآیند درمان جا گذاری ایمپلنت دندان را به طور کامل طی می کند.

متخصصی که برای این کار انتخاب می کنید، باید از استانداردهایی پیروی کند که هم توسط مراجع علمی و هم مراجع قانونی تایید شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()